En dag i taget.....

Alla inlägg under december 2009

Av Mamma Xaramia - 7 december 2009 13:01

att va helt ensam hemma.Förutom 2 galna katter då !


Sambon tog Calle med sig igår på dan och skjutsade hem Ida ,Calles storasyrra ,som var så snäll och kom hit och passade honom då vi var på konsert ju.Tack Ida !!


Eftersom jag skulle jobba både igår 14-21.15 och sen kväll idag med så stannade jag hemma.De skulle passa på att hälsa på farmor och farfar med en sväng....kul kul !


Som sagt,märklig känsla igår när jag kom hem från jobbet,att va HELT ensam....men rätt skönt med.Trött efter jobbet och misstänkt begynnande förkylning,så jag har sovit och sovit.....och sovit.


Var tyvärr tvungen att åka till jobbet en snabbis i morse,hade lyckats få med mig ena telefonen hem av misstag ha ha .

Inte så kul när alla börjar ringa .....så jag cyklade upp med den och sen hem och bäddade ner mig i sängen igen.....skönt!!


Skulle ha städat lite idag men jag anar att det finns kvar även imorgon...så planerna idag är att kurera mig,vila och orka jobba några timmar....


ska lyssna på bok...

 

Av Mamma Xaramia - 7 december 2009 12:53

det lät bra som sjutton,vill höra mer av honom....

Av Mamma Xaramia - 6 december 2009 10:15


     


Undras vad Ida gjorde med calle igår ??


Han sov ända till 9.20....vaknade vid 7 och fick välling och somnade sen om....skönt ju!!

Kanon ju med barnvakt i "familjen"...


Stackars Ida....först praktik på dagis hemma (hon läser barn o fritid)sen hit och mer praktik med lillbrorsan en hel kväll...  

De mumsade cola och godis,mys mys när mamma o pappa är borta !


Vi hade en kanonkväll och jag tror de hade rätt mysigt hemma med.....

Av Mamma Xaramia - 6 december 2009 00:20

han bara äger !!


från det att han kliver på scenen tills han kliver av,även helt ensam med bara gitarren så äger han hela Läkerol Arena....vilken stämning!


tåg till gävle o tillbaks,gick lite vilse (obs.... lite !) men hittade buss nr 13 som av en slump ju ha ha ...och den gick just dit vi skulle ...tänk va!!!


Nu dags att sova lite...hejjå!!

Av Mamma Xaramia - 5 december 2009 13:53

så har man jobbar då...7-12...trött trött trött!!!!


Hem och har vilat/sovit en stund..dags att ladda om...Gävle...Läkerol Arena...Winnerbäck...here we come!!





Av Mamma Xaramia - 4 december 2009 14:46


ska spelas på HÖG volym och man ska skråla med.....


"...och på torget klämnmer kören i...för Änglarna på glid...."

Av Mamma Xaramia - 4 december 2009 09:43

att få skolkatalogen och inse att man har barn i fyra olika "klasser"....rätt häftig känsla!! PLUS 2 bonusar....


Att vara mamma är det underbaraste som finns:

Jag är ingen perfekt mamma,inte ens i närheten faktiskt.....MEN jag är en jäkligt bra mamma,det känner jag i mammahjärtat oavsett vad andra utomstående anser. 

Jag är SÅ jäkla stolt över er älskade ungar   


Jag ser det på mina underbara goa NÖJDA glada ungar ,de är helt olika som individer och visst ryker vi ihop ibland men ganska sällan faktiskt med tanke på att sambon och jag faktiskt försöker få ihop 2 familjer till en med allt vad det innebär,inte helt enkelt.....6 barn med olika personlighet och olika viljor,som funkar bra i olika kombinationer....man kan välja att bråka om allt och inget eller så väljer man att försöka skapa harmoni i familjen.

Vi väljer våra strider noga..........


Sambon o jag brukar kolla på varann ibland när nåt händer /nån säger emot/hävdar sig eller liknande o le lite för oss själva......det som idag är svårt att hantera många gånger ("uppkäftighet " tex).....

kommer en dag få barnen att gå långt ,inte ta skit....våga vara sig själva!


Vi kommer i slutänden att (tillsammans med andra vuxna,den andre föräldern och bonusföräldrar)

ha uppfostrat 6 envisa,viljestarka och lite rebelliska människor....ha ha ha inga som bara kommer foga sig utan att ifrågasätta saker kan jag tänka

.....och TÄNK det kommer jag att va stolt över.  

Mesiga fega personer är bland det värsta jag vet .....


" Look for the silver lining

whenever a cloud appears in the blue

Remember somewhere the sun is shining

and so the right thing to do

is make it shine for you....

A heart full of joy and gladness

will always banish sadness and strife

So,always look for the silver lining

and try to find the sunny side of life......"

Buddy Desylva-Jerome Kern 1954

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards