En dag i taget.....

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Mamma Xaramia - 14 december 2009 17:34

Gösta Ekman som Papphammar,blev påmind när de visade denna på "Efter tio idag"

Av Mamma Xaramia - 14 december 2009 15:30

har aldrig varit och kommer aldrig att bli.Har inga "pysselbarn " heller,ingen av dem har nånsin gillat allmänt pyssel....däremot hjälper de gärna till o fixar mat och vi gör andra saker tillsammans.....


Jag är väldigt kreativ med andra saker istället,har mycket fantasi och visst kan jag pyssla med allt möjligt när lusten faller på men det är inte så ofta så att säga.Men om jag väl kommer igång så är det svårt att sluta istället he he


Efter många års pepparkaksbakande,pepparkakshusihopssättande,smäll


karamellsvikande,julstädande,

paketkaledersfixande,sillinläggande,knäckkokande osv osv.....


så plockar jag idag godbitarna ur allt och gör bara absolut så lite eller mycket jag känner att jag vill och orkar....jag har inte så många "måsten" alls,inte ens i juletider....det blir Jul ändå har jag lärt mig


saffransbullar skippade jag totalt i år då jag helt enkelt aldrig får dem lika bra som jag vill.

Det finns dessutom jättegoda att köpa ju!

Samma sak med pepparkakor...jag tycker dessutom att de köpta är godare(om man nu törs erkänna nåt sånt ?)

Visst kan det vara kul att baka med barnen,men det är inget "måste" för mig....dessutom bakas det både på dagis,fritids och i skolan....tack för det   


Men en saffranskaka med chokladglasyr står just nu i ugnen.....till lussefikat ikväll i Alfreds skola då man ska ha medhavd fikakorg.....mums!


Som sagt,man gör det man vill och känner för.

 Baka är jag överhuvudtaget dålig på att ta mig tid till,tycker det är kul när jag väl börjar men lägger hellre den tiden på exempelvis matlagning då det känns viktigare!!


Pepparkakshus,lite knäck,inlagd sill ,jansson och en julskinka blir det nog.......eller inte! Vi får se helt enkelt!!

Av Mamma Xaramia - 14 december 2009 09:41

avlämnade vid buss och på dagis.

På dagis var det 2 barn där ....och 4 personal...många sjuka kanske ?

Ett barn till dök upp innan sambon hann gå så 3 barn MED Calle ....en lugn dag för dem ,men det kanske kom fler senare.


bara att hoppas Calle får vara frisk med alla sjukor som går.

Sambon har varit lite risig ,Calle snorat lite till och från och dålig i magen,tror det är tänder på G....igen!!

Jag mysko i magen några dar,trodde först det berodde på glögg och öl häromkvällen men börjar undra om det inte är nåt annat....hm


Vid hämtning på dagis idag blir det lusse drop-in fika och sen är det luciafirande i Alfreds skola ikväll.  

Sambon ringde just på ett jobb och har bokat träff med nån för möte på torsdag,kul kul.....håller tummarna att det går vägen!

Tjejen han pratade med verkade mycket intresserad och sambon har ju ledsnat på att gå hemma för länge sen ju....



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards