En dag i taget.....

Alla inlägg under april 2012

Av Mamma Xaramia - 29 april 2012 09:10

Äntligen har det blivit vår,fågelkvitter på mornarna ,ljusare kvällar och äntligen lite sol.

Planterat lite kryddor ,sått frön och städat rabatten.


Calle har rymt till storasyster i Kumla,de andra tänkte visst rymma till mormor idag.

Massa tid att plugga alltså....  


Blodet,sinnena,endokrina systemet,cirkulation, hjärnan, nervsystemet....bara att välja liksom!


Fick besked i fredags att jag är antagen till sommarkursen jag ska läsa,jippi !!  

Har dessutom lovat för att jobba i princip hela sommaren.

Gick dubbelt i fredags ,känns jättebra !!

Det blir nog en bra sommar  

Av Mamma Xaramia - 25 april 2012 20:36

Jag skymtar förbi när en kompis och jag sitter och pluggar.

Helst ville reportern att vi skulle prata med men han fick nöja sig med lite bilder av oss och boken med lungor och andning ha ha .

http://www.unt.se/24unt/#category=1089620&date=2012-04&clip=1730079&startTime=0m0s

Av Mamma Xaramia - 22 april 2012 19:47

kring liv,död,meningen med livet med mera ....iallafall hos mig!


Att se,känna och hantera födelse,liv,smärta,lidande,sjukdomar,sorg och död väcker oerhört många frågor inom en som människa !

Vad händer när man dör ?

Vad är meningen med livet ?

I fredags fick vi sjuksköterskestudenter närvara på en obduktion på rättsmedicin.Nåt jag fasat för !! Och trott att jag skulle svimma eller tycka det var riktigt läskigt.Jag hade nog en föreställning om hur det skulle vara men ändå inte riktigt.


Men det gick bra,jag kom på mig själv efter en stund att jag faktiskt var väldigt intresserad och fascinerad av rättsläkarens metodiska arbete att försöka hitta en dödsorsak hos en för oss studenter anonym person.


Fast h*n alltså skar i den avlidnes organ,sakta men säkert .....

Till tunna skivor,väldigt noggrannt,så var det aldrig riktigt obehagligt eller läskigt som jag föreställt mig.

H*n gjorde det på ett sånt självklart sätt och ändå med en väldig respekt för den avlidne.Och som assistenten sa när någon frågade hur det vara att arbeta med nåt sånt: Här kan man inte göra illa nån! Det värsta har liksom redan hänt......det tål att tänkas på.


Nåja,jag är egentligen spruträdd men har alltså nu klarat venprov,injektioner och att vara med på en obduktion,nåt jag aldrig trott !





Av Mamma Xaramia - 7 april 2012 15:34

bästa påskpresenten blev att älskade Figge kom hem igen!

Han har varit hemifrån drygt 3 veckor.Troligen på en walkabout och raggat kattjejer och sen inte hittat hem igen....

Ikväll firar vi med lite räkor,katternas bästa.De brukar sitta SÅ fint på rad och vänta på "sina räkor".

Efter god påsklunch bidde det en super microliten middagslur i soffan och nu lite pluggande medan mannen och Calle kollar hockey.

Igår testade jag ett nytt recept på paj,tonfiskpaj med rödlök,creme fraiche,tomater och senap.Supergod,även kall i morse  


B

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards