En dag i taget.....

Alla inlägg under mars 2014

Av Mamma Xaramia - 29 mars 2014 19:51

Nyss var det snö och kallt, idag var det såpass varmt att ungarna sprang i t-shirt.
Röjt på tomten, kört ris, sopat, krattat och plockat undan och plockat fram.
Calle har lärt sig cykla utan stödhjul. På en gång bara så kunde han.

Grillat och ätit gott, snart blir det Gladiatorerna med de halvstora barnen,de yngsta är på väg i säng redan. Blir tidigt i säng för mig med,imorgon är det "prova -på " handboll för Calle igen i sporthallen.

Av Mamma Xaramia - 28 mars 2014 14:18

vid den här tiden kämpade jag fortfarande med värkar på förlossningen i hopp om att öppna mig och få en vanlig förlossning.

Det funkade ju inte så så småningom beslutades om kejsarsnitt och ut kom världens finaste bebis. Som hette Hugo preliminärt i magen hela tiden men som visade sig vara en Ivar.
På 7 veckor har vi försökt lära känna denna lilla filur som kommit till oss. Inte så lätt att gånger även om vi båda ju har flera barn sen tidigare så är varje barn unikt och speciellt redan från början <3

7 veckor med amning, blöjor, pyttesmå kläder, skrik, barnvagnspromenader... På mer än 7 veckor har jag sovit max 3-4 tim åt gången och knappt hunnit äta vissa dar.

7 veckor med kärlek, förundran och tacksamhet, över att just DU lilla fina kom till oss, älskade lilla Ivar <3
Alla storebrorsornas lillebror :)

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2014 15:25

och nu har vi full vinter igen......tydligen!

 

Igår var jag och Ivar till Uppsala och lämnade tillbaks böcker så vi slipper få böter   

Han sov i vagnen hela vägen in till stan med bussen och hela vägen hem,matpaus på bibblan,lite knök och bök så mamma fick inte riktigt tid att shoppa som hon tänkt sig,men va sjutton,vi kom iväg och hem,lämnade och hämtade brorsan i tid,bara det är en bedrift ha ha .

 


Idag fick Calle vara ledig så vi har varit hemma och pysslat hela dan,har en potatiskaka i ugnen ,såg på Nyhetsmorgon i morse och blev nyfiken att testa.


http://www.recept.nu/paolo-roberto/paj-och-pizza/potatis-och-rotfrukter/paolos-italienska-paj/


                                              

Av Mamma Xaramia - 14 mars 2014 21:08

blir det nu med bloggandet.Gångerna man har händerna fria,tankar i hjärnan att skriva ner och blogga om och tid att sätta sig ner (samtidigt!!) är lätt räknade med många barn i huset varav minstingen är 5 veckor ha ha

Bebis och de två småhuliganerna sover,de halvstora och de äldre sitter vid TVn och kollar Tv och småpratar,maken och jag sitter i köket vid varsin dator,oj så sociala vi är haha.

 


Ivar har äntligen börjat sova liiiite bättre,är vaken och nöjd längre stunder på dagarna ,plötsligt händer det  


Har idag mailat min skola och börjat kolla upp saker,några rester sen förra terminen jag har kvar som jag skulle vilja göra klart även fast jag är hemma med Ivar och är föräldraledig.


Har även ringt en del samtal och grejat annat,fasiken vad allt tar TID.Tid som man liksom inte har med en ständigt hungrig bebis som helst vill ligga vid mammatutten JÄMT.


Nåja,tids nog är de 5 år ......eller 11.....eller snart 19!

Och vill nog inte klänga på morsan dygnet runt ha ha .






Av Mamma Xaramia - 2 mars 2014 14:49

Veckorna går så himla fort,Ivar var beräknad i januari,känns inte länge sen det var julafton tycker jag .Och i fredags blev Ivar redan 3 veckor och nu är det redan mars,skum känsla.


Lite nytt till Ivars garderob blev det häromdagen då de minsta storlekarna är urvuxna.Han äter och äter och äter. Och växer så det knakar.Och vi börjar få ordning på sovandet med   

Introducerat flaska och napp så pappa /storebrorsorna kan hjälpa till att ge mat och så jag slipper vara napp dygnet runt.

Har även sytt en bärsjal av två andra sjalar jag hade liggandes.Vid testning häromdagen blev betyget klart godkänt och Ivar sov i den över en timme och jag hade båda händerna fria.


Häromdagen var vi och hälsade på barnens moster Thilda (Calles vikariedagmamma ) när hon jobbade på lokal med barngruppen.Calle fick leka en stund med barnen och Ivar tyckte det var väldigt spännande och tog även en tupplur på ett par dynor på golvet.

I helgen är bonusbarnen här så huset är fullt av ungar (som oftast!).De yngre leker ute hur mycket som helst,de har byggt kojor med massa avsågat ris som ligger och skräpar och egentligen ska bäras undan......


Igår kollade vi på Andra Chansen inför Melodifestivalen och åt tacos.mums


Själv försöker jag läsa lite när det finns tid,men inser att min Storytel-abonnemang nog ska återtas,svårt att hinna LÄSA böcker,betydligt lättare att hinna LYSSNA på promenader eller när man ligger och vilar.


 

                                       





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards