En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Positivt överraskad

Av Mamma Xaramia - 19 januari 2015 20:42

faktiskt.

Ofta tycker jag att man hört att när nån väntar barn 4,5 ,6 eller 7,8 så blir gratulationerna färre.Lite så är det nog.De allra flesta gratulerar väldigt till första barnet.Och andra.Och tredje.Sen avtar det lite....så är min erfarenhet med faktiskt.

Inget jag brytt mig jättemycket om,jag har varit lika glad för det.


Men jag är positivt överraskad denna gång hur många som gratulerat.Kanske är det för att många läser det jag skriver så det automatiskt blir fler som vet om det och då gratulerar? Eller så vet folk om våran situation just nu och gratulerar som nåt positivt i eländet? Eller så är de glada för vår skull ? 


Jag är iallafall oerhört glad även över denna bebis,även om den inte var direkt "planerad"   

Inte alls faktiskt som sagt då jag tom fått tid för sterilisering.


Varit till barnmorskan idag,allt är bra enligt värdena,det kommer bli ett planerat snitt denna gång enligt rekommendation efter 2 kejsarsnitt,om jag inte absolut VILL föda vanligt igen.


Efter Alfred-03 (också snitt) och lilla *Thea*-07 (vanligt i v 23) var jag såååå kluven hur jag ville göra.Mådde skit efter snittet och mådde skit efter Theas förlossning....fast på olika sätt.Båda var ganska chockartade händelser ....och har satt sina spår.


Nåja,jag valde att föda vanligt och jag är sååå glad för det,Calle -08 kom bara nån dag efter utsatt datum(de andra har jag ju gått typ 1000 dar över med ),segt öppningsskede men sen tror jag det gick från öppen 5-6cm till krystvärkar och ute på 36 min....tjohooo liksom


Så med Ivar ville jag såklart ha en vanlig förlossning igen men den ungen var också segare än segast så där fick jag hjälp med igångsättning 2 veckor över tiden,gick 1,5 dygn med värkar och inget hände så det slutade ju med halvakut snitt .


Denna gång blir det som sagt ett PLANERAT snitt,kan ju vara spännande ,det blir en ny erfarenhet .Jag var ju med på syrrans som anhörig så jag vet ju hur rutinerna ser ut men inget jag genomgått själv.

Då får de nog knipsa av lite därinne med när de ändå öppnar,6 barn känns alldeles förträffligt bra  så det får nog räcka där eftersom åldern inte verkar sätta stopp själv liksom....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards