En dag i taget.....

Alla inlägg under december 2009

Av Mamma Xaramia - 18 december 2009 16:32


inhandlat lite juklappar(nej, Barnen jag tänker inte skriva ut här VAD jag handlat ha ha )lite mat och godis och lite julgranskulor till julgranen.

Har som sagt inte så många "måsten" inför julen men lite JULIGT vill man ju ha,lite lagom avslappnat juligt,utan för mycket krav och så man verkligen kan njuta av Julen.


Sitter här i godan ro utan vare sig lussebullar,julskinka eller julgran .....än!

men men jag hinner!

Lussebullarna skippar vi,skinka finns att köpa på jobbet och granen ska vi nog klä ikväll......

Gillar inte stress och press,uppjagande kringflängande ....vill ha det lugnt,stillsamt och mysigt bara !

sambon åker ju till Kumla med Calle på söndag,de ska hjälpa hans mamma i hennes butik,att köra ut julblommor och sånt dagarna innan jul.

Som tur är har han även dottern till hjälp så de kan turas om /hjälpas åt med körning,plantera julgrupper i butiken och ta hand om Calle.

Han får väl knalla runt i butiken som en liten Tomte.....stackars farmor,då har hon väl inte en blomma eller kruka hel sen...he he


Jag jobbar och jobbar varenda dag nu,tom julafton.Självvalt....då kan jag med gott samvete va ledig nästa år då ju Calle är större och de stora killarna är här  (i år firar de julafton hos sin pappa)

Sen åker vi till mina föräldrar och äter lite....SEN har jag ledigt en vecka....pust!!

julhandel i all ära,mycket folk,mycket glädje,stoj och stim,julmusik,bjudning på glögg o pepparkakor......

OCH utanför bland julgransförsäljningen många beväpnade poliser med k-pistar för att övervaka och skydda alla "julpengar",både hämtning av dagskassor och påfyllning till uttagsautomater troligen.......hm lite läbbig känsla faktiskt...


rånrisken finns ju där alltid när man jobbar i butik,även om man emellanåt blir lite "avtrubbad",kanske även lite nonchalant inför risken.....samtidigt kan man inte gå omkring och vara rädd varje dag,då skulle det ju inte funka att jobba,men man får sig en tankeställare och blir väldigt medveten om att tänka SÄKERHET nu i juletider och inte utsätta sig för onödiga risker.


Grejjor,grejjor,grejjor.....denna köphysteri får mig nästan att må illa....visst vill jag ge mina barn saker (typ alla saker i världen ) MEN jag tror inte man blir lyckligare med dem.....man kan inte "köpa" sina barn....väldigt kluven i denna frågan,barnen önskar sig ju massor med grejjor......

har VÄLDIGT svårt för alla drivor av leksaker som tutar,låter och blinkar och är roliga typ en kvart.....


Den viktigaste gåvan  kan inte köpas för pengar

 



Av Mamma Xaramia - 17 december 2009 18:28

från mig:

   

       

Av Mamma Xaramia - 17 december 2009 18:24

fast vi var ute en stund på eftermiddagen iallafall,trots iskalla vindar.

Lite frisk luft måste man ha anser j

ag. Varje dag!


Calle älskar snön,men hatar vantar....ingen bra kombination när det är så kallt som idag så det blev några av och på....

Det blev några ynka snöbollar men ingen snölykta,det va för dålig kramsnö ju.


men men det blir fint den dan vi gör en 

   

     






Av Mamma Xaramia - 17 december 2009 11:11

eller tom pensionärsvarning på mig idag he he.

Reflexväst OCH broddar på när jag traskade till jobbet,vill inte halka,så himla rädd för det,vet att ryggen pajjar direkt.Innan klockan 7 är det ju dessutom mörkt så för att synas blev det väst på med.


Jobbat en kortis idag bara,sen hem och avslöste sambon med Calle.

Sambon ska iväg på möte ang ev jobb,håller tummarna att det går vägen.


Nu sover Calle o jag ska plåga mig en stund på spikmattan och vila en stund.


Snön yr utanför fönstret,var lite kallt idag men det blir garanterat en stund ute med småkillarna när Alfred kommer från skolan,ska nog bygga en snölykta och dricka lite varm choklad ute tror jag.Mysigt

 



Härligt med ordentlig vinter tycker jag,gillar ljuset som blir av snön.....

Av Mamma Xaramia - 16 december 2009 16:53

just for one day

lyssna och njut

Av Mamma Xaramia - 16 december 2009 08:59

blir ljusare,lite julstämning och ungarna bara älskar det!

Alfred var nog ute precis hela dan igår,Calle hade varit ute på dagis och var ute en stund i pulkabacken här på baksidan på eftermiddagen med.

Calle älskade snön....tyvärr funkade pulkan dåligt,för dåligt glid på den i den nya snön så han åkte hellre med de stora killarna på deras madrasser....jätteduktiga stora killar(även grannbarn) som tar sig an de små och är så himla duktiga på att leka försiktigt när lille Calle är med,rörande att se faktiskt.

   


Isak kom hem efter skolan och bytte om för han skulle iväg med kompisar och åka bob....sen var det pannkaksdags,hade ett enormt pannkaksberg men det blev inte mycket kvar när alla hungriga barn ätit.


Några blev det dock kvar som matsäck till Eddie idag,alla 8or ska till Stockholm med skolan idag,de ska på Moderna museet bland annat.


Hade fixat TVÅ fina matsäckshögar på bänken,en till Eddie och en till Alfred (de har alltid utedag på onsdagar)...sen när Eddie gått till bussen och Affe skulle packas ihop fanns INGEN matsäck alls...hm....Eddie hade lyckats få med sig Affes med ha ha .Ja ja han lär inte behöva va hungrig idag i Stockholm då  


Snabbt som attan fick jag sno ihop en ny matsäck till Alfred då,skyndade oss till bussen.....och väntade......och väntade....sen kom bussen,sen som sjutton,nån buss hade fått motorfel så det strulade.

Sånt som händer tyvärr ju!








Av Mamma Xaramia - 15 december 2009 20:41

först drop-in fika på dagis och sen firande i Alfreds skola igår.

Hur mysigt som helst...

     

Av Mamma Xaramia - 14 december 2009 17:34

Gösta Ekman som Papphammar,blev påmind när de visade denna på "Efter tio idag"

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards