En dag i taget.....

Alla inlägg under december 2014

Av Mamma Xaramia - 5 december 2014 17:10

för lite tid och strul med tekniken skyller jag på.

För saker att blogga om finns det gott om   


En sak jag faktiskt reflekterade över idag var detta med barn och hämtning/lämning på dagis/fritids,till den andre föräldern.

Min ena son bor ju växelvist hos mig och hos pappan.Han går på fritids på pappaveckorna men inte mammaveckorna.

Jag har ett yngre barn som går på samma fritids varje vecka,så brorsorna träffas ju.Idag när jag hämtade den yngste av dem kom jag att tänka på att "folk" säkert undrar varför jag inte hämtar det äldre barnet samtidigt.Det har jag gjort ibland,men efter en del övervägande har vi bestämt att INTE göra så.Den äldre sonen har en del svårigheter och behöver struktur,rutiner och har ett väldigt inbyggt "rättvisetänk" sedan han var liten.Han har väldigt svårt att byta familj på annat sätt än att hans pappa hämtar honom på fritids och skjutsar hem honom hit.Det kan funka på andra sätt men oftast blir humöret mycket lidande så vi håller på våra rutiner.

Ingen stor grej för många ,inte för mig heller men för honom är det viktigt att "göra-färdigt" sin pappavecka med pappa innan han kommer hit.En svårighet som inte alltid syns eller märks för utomstående men kan va nog så jobbigt för honom själv.

Lite tankar om detta med svårigheter,rutiner och att ibland välja det som inte är självklart för andra (och mig själv innan vi förstod vad humörsvängningarna kom ifrån )

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards