En dag i taget.....

Alla inlägg under december 2009

Av Mamma Xaramia - 26 december 2009 08:53

idag börjar väl mellandagsrean...?

Eller den kanske redan började igår?? ingen ordning på nånting alls känns det som.


Vi ska väl försöka ta oss till stan nån dag med stora killarna ,de har fått pengar av sin farfar och av oss.Isak vill ha en ny innebandyklubba så han ska vl kolla efter det.

Eddie vet jag inte riktigt vad han tänker köpa men säkert nån teknisk grej.Eller kläder kanske .....vi får väl se.


Här vaknade vi vid 7 av att nån va hungrig och hade bajjat ner sig ordentligt,men efter lite sanering och välling somnade vi om en stund.Nu är det dags för lite morgonkaffe och kolla på Pettsson på Tv.


Sambon fick veta igår att han gått vidare för intervju angående jobbet han sökt,bara att hålla tummarna nu då.....hoppas hoppas....  

Av Mamma Xaramia - 25 december 2009 17:59

minstingen Calle 1,5 spelar fortfarande innebandy med sin klubba i minsta storleken,han hittade ju klubban INNAN jag hunnit slå in den och sen dess har han knappt släppt den


stora killarna (12 och 14 ) fick ett Wii sports av sin pappa (de bor ju varannan vecka )och tog med det hit när de kom idag.


6-åringen har fått flera efterlängtade Bakugan-gubbar....äntligen och har precis jämfört med kusinen....


alla verkar nöjda,har en lugn o mysig kväll,äter lite godis ....slappar lite,har precis ätit hemgjord pizza.

Ska kolla lite film sen o bara koppla av....så skönt!!


Julen blev precis så lugn avslappnad och mysig som jag önskat,känns härligt att inte ha stressat en massa.Visst har jag varit trött pga mycket jobb men i det stora hela har det varit en VÄLDIGT bra och trevlig jul   

Av Mamma Xaramia - 24 december 2009 22:04

idag,jobb 7,30-14,trött som sjutton men himla kul att jobba,härlig stämning ju !!


Sambon och Calle kom hem från Kumla sent igår.

Calle somnade.....och vaknade och hittade en oinslagen julklapp(som mamma skulle slå in)...en liten innebandyklubba ,grön i minsta storleken,ni kan ju ana hur hans ögon såg ut....stora som tefat....LYCKA!!


Hade inte hjärta att ta ifrån honom den för att slå in den,han förstår ju liksom inte begreppet "julafton" än.....vad spelar det för roll om han får den kvällen innan....


Efter jobbet gick jag hem,helt lonely ute i hela Österbybruk kändes det som,slumrade till en stund till Kalle Anka medans Calle sov middag en andra gång.

Sen åkte vi ut till mina föräldrar och åt jättegod mat tillsammans med systern + barn,föräldrarna,mostern + barn och gammelmormorn .....mysigt som sjutton.


Trött som bara den är jag nu....


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA!!

Av Mamma Xaramia - 23 december 2009 09:27

har jag gjort,eller mer...måste varit helt slut


somnade 20.30 igår,vaknade till vid 6 i morse (va ovanligt va ?!) och lyckades faktiskt somna om.....


Jobbade ju 7-18 igår så ont i hela kroppen efter den dagen.

Hade frukt-och grönt hela dagen,3 pallar varor liksom....alla ska handla sista dagarna innan jul ju så vi har intensivare dagar än nånsin.


Men kul är det,alla kunder är glada ,alla är taggade som jobbar(de flesta har ju valt det själv) och det är härlig stämning i butiken bland prinskorvar och grönkål.....lite smått kaos med grejor som är slut och för mycket kunder och varor på för liten yta men härligt med lite "tryck" ju.....


Ska försöka hinna städa lite på förmiddagen,sen kommer sambon o Calle hem ikväll,då ska vi klä julgranen ....sen jobbar jag en stund imorgon med 7.30-14....sen LEDIG!!  

Av Mamma Xaramia - 20 december 2009 10:14

minus 16 grader när jag vaknade vid 6.

Några grader varmare när jag gick till jobbet en timme senare.

Jobbade 7-14 i charken,hade rätt fullt upp...  kom väl inte därifrån förrän 14.45,hade sån tur att min pappa var och handlade så jag fick skjuts hem.


Skivade väl säkert 15 griljerade julskinkor och packade dem i tråg.

Sålde sill,jansson,rödbetssallad och allt annat som hör julen till.

Jobbiga intensiva dagar nu men himla kul med.Älskar att jobba när det är lite "tryck",så länge man har situationen under kontroll.....


Hade tänkt klä julgranen igårkväll.Sambon "snodde" en från sin mamma....hon behövde den inte.

Sen ringde hon igår och undrade varför han inte tagit julgransfoten ha ha .

Så nu har vi en gran men ingen fot .....


Ska man ändå sno en gran så får man väl sno det som hör till liksom .....


Jag ska iväg och jobba 14-21.15,sambon och Calle ska åka till Kumla några dar.

Ska passa på att julstäda lite och fixa när jag blir själv hemma...även fast jag jobbar ALLA dar tom julafton....långa intensiva dar blir det men åååååh så kul!!

Av Mamma Xaramia - 18 december 2009 18:28


Calle med gillar den,liksom Lilla Snigel,Huvud axlar knä o tå,Imse Vimse...annars inte så mycket för "barnsånger",han gillar Kent och Winnerbäck och rockar jättehärligt när man öser på lite ha ha .


Drömde förresten att jag (och Calle,min mamma,min mormor,tror sambon va med oxå)va på konsert med Winnerbäck i natt.Typ i nån gympahall eller nåt,ingen fattade att det var HAN,alla trodde själva uppträdandet var när musikerna spelade själva introt så ingen gick och ställde sig längst fram så där stod jag och Calle och hade världens bästa platser....lugnt och gott om plats med massor av bra musik,en BRA dröm   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards