En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 10 april 2015

Två månader i en etta

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50

I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen....

Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är trångt och totalt icke-barnanpassad som gör det rätt jobbigt med en 1-åring.Läget som sådant är heller ingen fara,mycket central ,nära till affärer,bibliotek och en superfin lekplats,utan den hade vi nog gått under.Och hur var det nu det sades ....att såklart hjälper soc er ! Jomen visst! Exakt SÅHÄR mycket hjälper det oss......


I snart 2 månader har mina stora barn bott "tillfälligt" hos min syster sen de valde att flytta ut från sin pappa (där det var tänkt att de skulle bo ).Här är det liksom för trångt så det finns ingen möjlighet att de med ska bo här om det inte blir absolut nödvändigt.

Ena sonen har ont i ryggen ,han gjorde illa den innan vi flyttade i samband med snöskottning.Vi trodde att det var träningsvärk först men efter flera sjukgymnastbesök,besök hos kiropraktor och slutligen läkarbesök så har vi äntligen fått skickat en remiss för magnetröntgen då man misstänker diskbråck.Eller en kotglidning....stackarn !

Han bor tillfälligt hos min syster ,på en madrass.....tillfälligt!! ?? hur länge då ??

Trots detta sköter han skola och praktik så bra han bara kan,beundransvärt under dessa omständigheter men svårt som förälder att liksom kunna vara delaktig när jag sitter 5 mil därifrån.

Calle åker glatt till skolan 3 dar i veckan och även om det är stökigt i förskoleklassen,trånga lokaler mm så ÄLSKAR han skolan och mår så mycket bättre nu än innan vi fick beviljat skoltaxi .Han har samme taxichaufför varje dag som både lämnar och hämtar,stackarn han måste ha skavsår i öronen...  


Idag kommer Alfred  hit och förra helgen var Lowe här,vi får försöka hitta sätt och tillfällen att umgås med de barn som inte bor här så gott det går.Inte ett dugg dugligt alls egentligen då alla relationer blir lidande i längden,riktigt riktigt tråkigt faktiskt men vi har inget annat val.

Ivar är allas vår lilla solstråle,ganska opåverkad i detta och sprider glädje även när det känns tungt.

Vissa dar får man helt enkelt hålla fokus på det och bara glädjas åt sånt...

 


Fick dessa fina sparbössor av syrran igår.På ena står "Calles cash" och på andra "till ett hus " ,tack så jättemycket,så otroligt fina  


Fick även paket på posten igår (till min mamma 5 mil bort då vi ej får va skrivna här,inte ett dugg krångligt ha ha ) med en liten pelargonstickling Natalie som jag köpt billigt via en person i en fb-grupp + en bonus medskickad,blev så jätteglad för dem :)


Nu ska jag fixa lite mer kaffe,försöka skaka av mig känslan av irritation och frustration,skriva ihop ett mail eller två och om en stund ska vi gå ut i solen Ivar och jag   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Av Mamma Xaramia - 5 mars 2015 09:21

...så att lämna allt man gjort i trädgården känns ska ni veta :(   Alla växter och blommor vi fått av andra,av släktingar,av vänner,såna vi fyndat på loppisar,ropat in på auktioner på nätet,bytt med vänner och bytt via trädgårdsgrupper på face...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards