En dag i taget.....

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Mamma Xaramia - 3 december 2009 20:16

en liten pojkbebis ,en liten lillebror till W (jämngammal med Calle )...med planerat kejsarsnitt.

Han kommer födas för tidigt(i v 32 eller nåt tror jag ) då hans mamma har inflammatorisk bröstcancer och måste påbörja behandling fort då det är en mycket aggressiv sorts cancer som sprider sig fort tyvärr.


Håller mina tummar i morgon Linda och framöver och önskar av hela mitt    att allt kommer gå bra.

Tänk om man kunde få en önskan uppfylld,då skulle jag önska att du och din familj slapp gå igenom detta,ingen ska behöva göra det !


Mina tankar är hos dej och dina barn ....väntar med spänning på rapport o bilder sen ...

Av Mamma Xaramia - 3 december 2009 20:09

att nästan somna på en Spikmatta ??Med 8000 piggar i ryggen ...?

Liksom....



Först en Nära-Döden-Upplevelse en liten stund,sen pirr och varm och sen totalt avslappnad....och somnade....nästan!Jag är såld!

Blodcirkulationen kommer verkligen igång,trötta ,ömma muskler blir mjukare och man bara försvinner en stund....meditativt,totalt avslappnad som sagt...


Wow,kanonhäftig känsla ju!!


Känner på bara några dar att ryggen är MYCKET bättre,jag sover djupare,vaknar mindre stel och jag har blivit rörligare i hela kroppen....slipper ta värktabletter lika mycket.


Av Mamma Xaramia - 3 december 2009 14:52

Lita på dej själv.

Skapa det liv du vill leva.

Gör det bästa och det mesta av dej själv genom att blåsa liv i möjligheternas gnistor inom dej så att de slår upp till lågor av verklighet


(Foster C.McClellan)

 


För mej är livet ingen flackande låga- det är en lysande fackla som jag fått bära för ett ögonblick, och jag vill att den ska brinna så intensivt som möjligt innan jag lämnar över den till nästa generation


(George Bernard Shaw)

Av Mamma Xaramia - 3 december 2009 14:04

....väntar med spänning!!


Inressant detta med luftslott.....och skitsnack....allt är relativt....det nån tycker är "Skitsnack" kanske är sanning i själva verket....om man skrapar på ytan lite!!

Av Mamma Xaramia - 3 december 2009 12:07

ja vad säger man.....andlöst vackert,ändlöst vackert ??                ....andlöst på flera sätt för änderna va inte där....vi som hade gammalt bröd med oss och skulle mata dem....


Men vi hittade dem på ett annat ställe,fick sällskap av en farbror och en hund en stund.Jättekul tyckte Calle.

   


Var till Kyrkis en stund efter promenad och att vi matat änder en stund,hur kul som helst,en massa kuliga saker och kompisar ju ,fast Calle tyckte nog det va lite konstigt att mamma var kvar .....på dagis säger vi ju "hejjå" och vinkar....igår var de på väg ut när jag lämnade så Calle och jag väntade ute medans de andra klädde på sig.Calles avdelning har rosa västar,jättesnyggt med rosa långklänning ju ha ha .

     


Med nya schemat kommer vi kunna gå på Kyrkis iallafall nån gång i vecka,kul kul för både Calle och mig  

Var väldigt länge sen vi var där så det var kul att gå dit en stund...


Sen handla lite,hem o äta lunch och sova .

Ska nog vila en kvart jag med,blir en lång dag när man vaknar innan 6 ju.....


Sen kommer Alfred + kompis med bussen och vi ska ta en sväng till BVC och vaccinera Calle mot svininfluensa så vi alla blir vaccinerade....

Av Mamma Xaramia - 3 december 2009 06:49

klart kallt ute och bara så fint....fullmåne när jag cyklade hem från jobbet 21.30,underbart fint!!


Ledig idag,då jag ju jobbade lite extra igår....skönt!!

Blir till att sova middag en stund idag känner jag efter mycket jobb.....zzz....zzz!!

Calle får sova middag tidigt idag,så man hinner vila en stund innan Alfred kommer med bussen strax innan 13.

Idag har han bestämt med en kompis som ska komma hit för första gången,de har pratat länge om det men har passat dåligt förr men idag passar det kanon ju då han är ledig från fritids .


Imorgon är det fredag igen ,dags för stora killarna att åka till sin pappa igen,tänk vad fort veckorna går.(mina stora barn är alltså inte här i helgen....)


I helgen jobbar jag först på lördag 7-12,sen blir det Gävle,Läkerol Arena....Winnerbäck ,here we come!!


Tack Ida för att du passar lillbrorsan,det är guld värt   


Känner mig rätt frågande angående en del personers feghet,förmågan att lägga ansvaret på sin partner.

Jag skiter faktiskt i vems ansvaret är /var när resultatet blir som det blir....

Jag är en person,min sambo är en person,tillsammans tar vi BÅDA ansvar för det som gäller Familjen AB härhemma och är noga med att delge varann saker så onödiga missförstånd undviks.I nuläget har min sambo,som är den som är mest hemma ,den som har mest kontakt med både dagis,skola och fritids ,även med mina större barn , min mamma(som nästan jämt ringer sambon då han oftare svarar ha ha ) o min syster och övriga då jag jobbar,detta är ju liksom självklart eftersom han är den som har bäst koll o tar mest ansvar hemma just nu .....MEN han är noga med att delge mig vad som sägs...och vi är båda noga med att kolla av med varann vad som sagts,vem som lovat vad,om nåt bestämts eller om vi ev ska bort eller liknande.Det är ju jätteviktigt att BÅDA tar ansvar för såna här saker och om missförstånd uppstår måste man reda ut dem på bästa  sätt.Om min partner orsakade missförstånd genom att ej höra av sig,,ej ringa,ej sköta vissa saker skulle jag bli galen och antagligen ta mer ansvar själv för att inte omgivningen(barnen kanske ) ska bli lidande!


Vi försöker att ta beslut tillsammans men ej över huvudet på den andre,utan kollar alltid av med den andre vad som är ok.

Skulle heller aldrig lägga hela ansvaret på min partner om jag är medveten om nåt som ska bestämmas men att jag låter in partner sköta det för att det är "enklast"!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards