En dag i taget.....

Alla inlägg under mars 2015

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga.

Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....


Sorg är bland det svåraste som finns .En av de allra allra svåraste känslor att hantera,både hos sig själv och hos andra.

Den är kärlekens pris brukar man säga och det stämmer nog,för man sörjer ju inget som man inte verkligen älskat.

Sorgen går i faser som så många vet.Oftast är det ju mest akut i början men med tiden lite lättare att hantera,på vissa sätt.


Men tiden gör också att man får ett annat perspektiv på saker....och jag tror faktiskt man saknar sitt barn,sin mamma,sitt syskon,sin älskade eller vem man nu förlorat precis lika mycket efter typ 10 eller 20 år,men på ett annat sätt.

Tiden gör ju också "aldrigheten" så mycket mer befäst.

Att personen ALDRIG kommer tillbaka blir så tydligt ju längre tid som går,en mycket jobbig känsla som sörjande att förlika sig med....att nån är borta för alltid.


 

Mina barn har en änglasyster som vakar över dem ,som väntar på dem och hon har sin pappa hos sig förhoppningsvis <3

Av Mamma Xaramia - 5 mars 2015 09:21



...så att lämna allt man gjort i trädgården känns ska ni veta :(


Alla växter och blommor vi fått av andra,av släktingar,av vänner,såna vi fyndat på loppisar,ropat in på auktioner på nätet,bytt med vänner och bytt via trädgårdsgrupper på facebook.Dubbla nästan svarta akleja,ovanliga sorters funkior,olika irisar,flera olika sorters rosor noga utvalda färgmässigt.Rariteter som vitblommande gräslök,ovanliga färger på fingerborgsblommor,massa olika myntor som vi liksom letat efter för att hitta just dem.Det känns !

Hädanefter kommer jag alltid odla i krukor ! Som kan tas med   

Jag tror att vi rent lagligt hade kunnat få ta med allt som växte i pallkragarna för det är inte rotat i MARKEN,bara i jorden i pallkragarna,men orka tjafsa liksom.....


Jag saknar inte huset som sådant,inte alls faktiskt.MEN jag saknar utrymmet (såklart ) och jag saknar trädgården som vi skapat.


Särskilt nu när det börjar bli vår och det hade varit spännande att se vad som klarat sig,fixa lite nytt och gjort vårfint.

Lite bilder från före och allt vi gjort (obs detta är ändå bara de "bra "bilderna,har massor av hur huset såg ut precis innan vi flyttade in,hur mycket vi städade,sophögarna vi körde bort, hur tacket spruckit,hur golven såg ut......)

                                          


Och så lite efter bilder :

                                                                                                                                                               



Av Mamma Xaramia - 4 mars 2015 11:30

och i måndags var jag och förlängde kontraktet på vår lilla etta,14 dar i taget.Fick massa "tips" om lägenheter att söka typ,  

Joråmensåatt RUM i Harbo och en parkeringsplats i Enköping ....och lite annat.

Av de andra var flertalet såna man söker via hemsidor på nätet,ex Uppsalahem,Tierpsbyggen,Östhammarshem....vilket jag ju GÖR ständigt men blir nekad pga betalningsanmärkningar.

Hos Uppsalahem är det dessutom enorm kö,hur tänkte man där,tror de att jag,bara för att jag får ett tips via socialtjänsten får tränga mig före i rådande bostadskö,som jag dessutom stått i sen 2011 tror jag....fortfarande flera 100 sökande innan mig ständigt.Har dessutom nu fått kravet på oss att redovisa allt vi söker,skriva upp vad ,när och med vem vi pratat.


Mailat Östhammarshems ordförande i styrelsen ,fick svar att han läst iallafall,alltid nåt  


Har kontaktat barnpsykiatrin angående Calles mående,då han har ständiga utbrott,är extremt rastlös och mycket aggressivitet.Berättade även att han har ett stort trauma bakom sig som nu visar sig i form av saknad,oro och ledsamhet Personen jag pratade med trodde dock att det var rådande situation idag som utlöser hans mående,och jag är HELT överens.

Hon gjorde en orosanmälan till Socialtjänsten (igen !) och vi får se vad den leder till,inget barn ska behöva ha det såhär.Han behöver sin trygghet,sin skola,fritids och kompisar,inte sitta avskärmad här i Östhammar med mamma och lillebror hela dagarna.


Överklagan är inskickad ,inget svar ännu.


Finns massor jag skulle kunna skriva här men jag väljer att låta bli,har ledsnat på skitsnackare och såna som gottar sig i vår situation och sprider massa skit vidare (allt kommer fram ,hoppas ni förstår det ),så ni som inte känner mig väldigt bra kommer hädanefter stängas ute. Och om nån undrar nåt så är det fortfarande helt okej att fråga.

Tack och hej !










Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards