En dag i taget.....

Alla inlägg under december 2013

Av Mamma Xaramia - 31 december 2013 11:52

          

                                                                                 



               


                               



Av Mamma Xaramia - 27 december 2013 10:26

den kom och den gick,även fast vi inte hade 1000 olika sorters inlagd sill eller hade städat hela huset superdupernoga.

Men tänk,vi hade det väldigt trevligt ändå.....


På förmiddagen bara familjen hemma och julklappsöppning,en ny tradition.

Förr kom Tomten alltid efter mat och Kalle Anka men nu gjorde vi nya traditioner som passade oss mycket bättre.Samma med julmat och andra saker,vi har plockat bort en del,lagt till en del och skapat helt egna traditioner.

       


Till maten kom mina föräldrar,min mormor och min syster + barn.Tror alla åt så vi blev proppmätta och kvällen spenderades kring köksbordet med sällskapsspel.

Vi vuxna köper inte julklappar åt varann men ibland nåt litet eller nåt man tycker är passande,så jag blev jätteglad över värmedynan och varma sockorna,tack Älskling   


Min förra värmedyna pajade och sen har jag varit utan,en sån liten elektrisk att ha bakom /underryggen i sängen /soffan när ryggen och förvärkarna bråkar som mest.I Januarigruppen jag är med i ,för ankomst av bebisar i januari bara ploppar bebisarna ut redan nu,men jag lär nog få vänta .V 37 idag ,så bara stå ut dessa sista veckor.Vill att bebis ska sjunka ner så jag kan andas ordentligt och slipper denna satans halsbränna.


Maken fick biobiljetter av mig till Smaugs öde imorgon kväll,mysigt med en kväll helt själva.

Igår skjutsade vi Calle till storasystern i Kumla (möttes halvvägs) och i eftermiddag ska de 3 större till sin pappa och fira jul så då blir det bara jag och maken hemma.

 

Tur vi har ett helt 1500-bitarspussel på hela köksbordet att ta oss an då  

               



Ha en bra fortsättning alla och snart är det nytt år,igen!!








Av Mamma Xaramia - 12 december 2013 10:30

Så har snart halva december med gått,tiden rusar på.....imorgon är det redan lucia.

I fredags fick vi då äntligen snö ,och den ligger kvar.Inte jättemycket kvar idag men det är vitt ute iallafall och i helgen som var kunde barnen åka pulka i vår egen lilla pulkabacke på tomten ,bygga snögubbe och skotta.

               


Försöker att ta det så lugnt det bara går för att inte matta ut kroppen helt inför förlossning och bebis ankomst,men hur lätt är det liksom ?

Ett gäng ungar,fortfarande massor kvar att fixa sen flytten,det vardagliga stöket med tvätt och städning,och mitt i detta blir det då jul med   


De dagar jag /vi är hemma försöker jag lägga mig så ofta jag känner att det behövs,men just nu hjälper liksom inte ens det.Ont när jag ligger på rygg,kommer knappt upp efter det.Omöjligt att ligga på mage numera (jag som helst sover på mage)och har även börjat få jätteont i höfterna (den översta ) när jag ligger på sidan så jag måste ha en tjock kudde mellan knäna som avlastar.Jippi,jättekul liksom ....men som sagt,bara att försöka stå ut och glädjas att tur i oturen kan jag fortfarande gå utan kryckor,som jag hade med Calle på slutet av graviditeten.


Härhemma är det för tillfället krassligt,febrigt och snorigt,och just idag är nässprayen slut,stackars mig!

Försöker orka kurera oss ,tvätta,laga mat och sånt viktigt för att hålla undan lite och slippa större tvättberg ha ha. Därefter plugga och organisera slutspurten innan terminen är slut .


Bebis ligger åt rätt håll,verkar må bra och alla värden är bra,så bara pina sig igenom de här sista veckorna med ihållande illamående/halsbränna,foglossning och sammandragningar.

       

Har världens mest "kantiga" mage i vissa lägen,funderar på om det verkligen är en rund och go bebis därinne ,eller om det kanske är nån som mer liknar Svampbob Fyrkant ? ha ha


Att göra HLR -övningar som höggravid är f ö inget jag rekommenderar ,det är skitjobbigt även utan att va gravid.

Lägg sen på lite otymplighet,svårigheter att andas och halsbränna när man står på alla fyra så fattar ni  


Rent psykiskt var det ett moment jag bävat lite för ,då jag ju var med och gjorde kompressioner då min fd man dog i vår hall,var rädd att slungas tillbaka i minnena .

Men det gick väldigt bra trots allt och jag är stolt att jag både vågade utsätta mig för det trots ångesten /rädslan och att jag faktiskt klarade av det både psykiskt och fysiskt.Ett moment till på termin 3 avklarat och godkänt !!


För ett år sen skrev jag i bloggen:

"Såååå när jag hittat nån som får mina ögon att glittra igen tänker jag inte stänga några dörrar bara för att....det är så man brukar göra,det är vad som förväntas av en ......."



Och det är jag så oerhört glad att jag inte gjorde utan vågade ses och dricka glögg med vad som skulle visa sig vara min blivande man.Mitt i sorgen dök kärleken liksom upp .


Idag firar vi 2 månader som gifta   

 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards