En dag i taget.....

Alla inlägg under februari 2010

Av Mamma Xaramia - 28 februari 2010 16:22


Jag bara ryser av denna....så häftig!


This is my life.......and I can´t be no one else....


I just wanna stay free.....to be ME!!



Om nån har problem  med det och tycker att jag tar för mycket plats ,framhäver mig själv eller så..... så är det är faktiskt DITT problem ,jag bryr mig inte......fuck Jante liksom !


Jag är den jag är och det kommer jag fortsätta vara !!

Av Mamma Xaramia - 27 februari 2010 15:50

Jobbat idag 7-14,sen kom sambon och Calle o gjorde mig sällskap hem.

De hade varit hos optikern i stan och kollat glasögon åt sambon.

Hade gått kanonbra att ha Calle med sig,han hade suttit i vagnen och babblat hela tiden.

Vi passade på att handla lite god mat och godis tills ikväll.


Hittade lite roliga böcker på vår bokrea på Ica,en jättefin bok med massa djur i åt Calle .

Han har en bok med traktorer och grävmaskiner,den är en klar favorit att "läsa" men djurboken gillade han med ....

Till mig själv köpte jag bara Andreas Carlssons( från Idol-juryn) " Live to win"....

  


"Utmana dig själv.Det värsta som kan hända är att du misslyckas och då är det bara att försöka igen.Livet är fyllt av en andra chans"

 

"Njut av resan-du kanske aldrig når målet"

 

"Ta inte omvägar till succén-gräv där du står"

 

Konstaterar efter att ha bläddrat lite i boken att jag gillar hans inställning....  


  

Tack Älskling !  

Fick detta häromdan av honom,gulligt va??



Always Together....Ensam är inte stark...

TILLSAMMANS skapar vi vår framtid  

Av Mamma Xaramia - 26 februari 2010 13:33

hittills....eller inte!

Nåja nu känns allt lite bättre men lite smått kaos.....

Lillsonen började dagen innan halv 6 med att KRÄKAS.....härligt,härligt ,kunde nästan inte bli bättre ju....*ironisk*    


Nästan slut på blöjor (upptäckte jag,brukar ha bra koll)....inga kontanter löst så jag kunde skicka nån av de stora killarna att handla heller ,inget kort(på vift i Uppsala med sambon som jobbar o inte är hemma förrän 17.30 )och sambon som beställt nytt kort har ej fått nåt .....kul kul!

Jippi liksom!

Hade beställt öl o vin på Ica (mitt jobb ju som är utlämningsställe,smidigt som attan) och hade tänkt hämta det + handla när jag slutade....men det bidde ju inget jobb så de planerna blev ju liksom annorlunda.

Jag verkliger HATAR att va beroende av andra som passar mina barn eller handlar eller skjutsar mig.....bläääää!


Barnvakt nån enstaka gång om det är nåt speciellt är en sak men när inte vardagen funkar utan en massa hjälp ,då känner jag mig så himla handikappad,jag är vuxen och vill rå om min familj och kunna rodda det vanliga i vardagen själv(ja ja med min sambo med dårå!)


Nåja,nu är Calle bättre,blöjor+mat handlat,vin+öl hämtat och sambons nya bankkort hämtat ....det finns lösningar på allt,det gäller bara att ta en sak i taget och va lite kreativ  


Nu lite kaffe o fika med barnen ,de stora ska till sin pappa om några timmar o jag ska iväg och jobba igen lite timmar när sambon kommer hem.


Sen blir det jobb och jobb i helgen,ev middag ute på söndag med Älsklingen,firar 2 -årig förlovningsdag i veckan som kommer  

Av Mamma Xaramia - 26 februari 2010 11:45

som bestod av tvätt och kojabygge på förmiddagen och shoppingtur till Uppsala på eftermiddagen.

      

Av Mamma Xaramia - 26 februari 2010 11:36


sitter Calle och kommenterar  

Han gillar youtube-klipp och har en massa egna Favoriter i en mapp,detta är en av dom.

Hoppas vi kan komma iväg och se på det på riktigt nån gång.

Jag har varit en gång i Globen ,det var häftigt!!

Av Mamma Xaramia - 25 februari 2010 18:18

vaknade halv 6,tvättat hela förmiddagen....och nu har vi precis kommit hem efter en tur till stan.

Tog halva styrkan dvs 2 av killarna med mig ,de andra fick va hemma ....det fixade det galant,spelade Wii o kollade Tv.


Isak behövde jeans och Calle fixar inte att va själv hemma så de fick följa med   


Hittade jeans o en snygg skjorta till mig med ,var 100 år sen jag köpte nåt åt mig själv.

Mötte sambon på stan och han hittade ett par jeans han också.

Lite kallingar blev det till de som behövde.

Tog bussen hem,Calle var hur nöjd o glad som helst (lite värre på vägen in då han inte ville sitta still...)


Nu blir det lite mat från Grillen,det är vi väl värda.....blir till att kämpa mer mot kilona sen...he he   

Av Mamma Xaramia - 25 februari 2010 07:02

från senaste tiden,nu känns det verkligen att allt har vänt.....visst finns det dåliga dar och jobbiga perioder i livet men i det stora hela så känns det bra...vi är på rätt väg,även alla yttre omständigheter börjar ordna till sig....


Idag får vi båda LÖN för första gången på hur länge som helst

-fatta känslan liksom!!

 

Har ju varit sjukskrivning,föräldrapenning och arbetslöshet i ett,det blir man inte rik på,man överlever knappt....


Har vi klarat allt vi hittills gått igenom klarar vi allt - tillsammans   

      

  


och det är exakt det vi gjort.....kämpat och kämpat .....trots en massa motgångar .

Vi har sett möjligheter,vi har gjort förändringar,vi har vågat,vi har accepterat det vi inte kunnat påverka och kämpat som f-n med det vi kunnat påverka


.....och framförallt har vi levt HÄR och NU-varit ärliga,bett om hjälp ibland när vi verkligen behövt,vi har månat om "oss",gjort vissa obekväma(för andra kanske ) val och sagt ifrån till energislukande personer.....


Vi har levt i verkligheten.....inte i ett luftslott!    *poff*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards