En dag i taget.....

Alla inlägg under maj 2011

Av Mamma Xaramia - 30 maj 2011 09:36

nu gick luften ur mig....*poff* känner mig helt slut.

pluggat hela terminen,avslutning i fredags,många blandade känslor.

Vet att jag fixade ett MVG i allafall,i Engelska B.i de andra ämnena är jag mer osäker men hoppas på Godkänt iallafall.

Kommer sakna en del otroligt mycket ju men men.....jag fick inte plugga mera där nu,blev liksom utsparkad  från Komvux

Världens kortaste sommarlov ? 

Slutade skolan ifredags,började jobba på lördagen ha ha 


 jobbat lördag 7-18,hundutställning i byn så massor att göra.Sambon hade hela huset fullt av ungar,alla mina + kusinerna Loke och Vilja,då mamman var på mystiska äventyr på Östersjön .
Inringd o jobbade igår med 12-21.15,skulle ha grillat och myst med familjen men fick skjuta på det då ju.

Nu sitter jag här i soffan och känner mig totalt slut...all energi bara försvann,fast jag ändå känner mig uppe i varv och rastlös,om nån fattar hur jag menar 

Har Calle hemma ledig idag och Alfred kommer hem direkt efter skolan idag ,så vi får mysa lite,kanske hittar jag orken igen då.
Ska ju jobba typ hela sommaren så jag kan ju inte sacka ihop nu ju ha ha ...fast just idag slappar vi nog hela dan   

Av Mamma Xaramia - 25 maj 2011 16:52

Av Mamma Xaramia - 21 maj 2011 13:57

heldag i Stockholm igår med klassen.


Först  en mattevandring på Naturhistoriska Riksmuséet,sen guidad rundvandring på Riksdagen.

Lite egen tid,lite mat och vin,massa skratt.


sen på kvällen pjäsen "En familj" på Dramaten.

En jättetrevlig och kul resa !

Av Mamma Xaramia - 18 maj 2011 21:40

jag trodde aldrig jag skulle acceptera,kunna gå vidare och leva med sorgen.


ett tag var den avgrundsdjup och bara svart.Benen slogs undan på några minuter.


Att efter 3 pojkar först bli gravid helt oplanerat med en ny man,försöka acceptera det för att i nästa sekund mista den pyttelilla bebisen...en flicka....livet är bra grymt ibland!


Nånstans var jag ju nöjd med mina fina killar,hade accepterat att jag inte skulle få nån dotter,sen fick jag en liten liten glimt av det....och då var hon redan död!
Jag hann aldrig ens se hennes ögon.



Efter henne....kom en underbar liten ettrig rödhårig buse,som tog all plats i våra hjärtan och vårat liv han bara kunde,som en liten virvelvind....vi påminns varje dag om att vi lever liksom och hinner sällan ägna hans lilla änglasyster så många tankar....

Av Mamma Xaramia - 18 maj 2011 20:01

ibland tappar man fokus....och allt känns jobbigt!så jäkla skitjobbigt!

Man bryter ihop....grinar...reser sig och tar tag i det ....igen ....och igen.....

Året som gått(skolåret ) har inneburit massor för mig personligen .
Ett stort steg att sätta sig i skolbänken igen,skippa tryggheten på mitt jobb sen snart 20 år och bryta ny mark....läskigt ju.

MEN jag mår så mycket bättre rent psykiskt och fysiskt med fast jag just nu är lite för stressad....

slutar skolan nästa fredag....FATTA!!
Jag har läst in både matte A och matte B-kursen och kommer bli godkänd!

Jag har även läst upp en massa andra ämnen,jag är SÅ jäkla nöjd.
Jag har läst heltid båda terminerna och haft SÅ fullt upp ,mitt i allt detta har det varit massa annat med....som alltid i livet.En sjuk sambo,sambons pappas död,sjuka barn och jag själv som fick akut gallstensanfall och operation....

Jag har deppat ihop,jag har grinat,jag har brytit ihop,jag har varit tokstressad och villig att ge upp allt....men här är jag nu....snart klar! Jag har varit så himla nära att bara skita i allt!!Att plugga heltid med 4 barn är ingen barnlek,det kräver en del disciplin

Och har sökt högskolan i höst! Håll tummarna att jag kommer in !!

Av Mamma Xaramia - 17 maj 2011 15:16

och faktiskt,på ett test i Eng B,oregelbundna verb så VAR jag faktiskt BÄST!!

99% rätt !! jippi!!


skrev nationella del 2 på Eng B idag,writing.Hoppas det blev godkänt iallafall?!


Skrev även nationella provet i Matte B i morse....kändes svårt men jag fick precis mail att jag är Godkänd! Klarade inte VG nivån men det gör inget alls,hade siktet på G så jag är helnöjd!


Av Mamma Xaramia - 16 maj 2011 12:46

andra måndagen jag åker till skolan i tron att skriva nationellt prov i Eng B....hmm.
Förra måndagen inställt då läraren va sjuk och ingen annan hade nån koll alls. Provtiden var 9-11.30.Men så himla kul då.Läraren borta hela veckan.Del 2 genomfördes iaf en annan dag med annan lärare som vakt.


En annan elev messade läraren och frågade hur det skulle bli denna veckan,fick svar att det skulle skrivas idag.Dagis och skola lovdag idag så sambon skulle ta Calle några timmar medans jag skrev prov,sen skulle jag hem o byta av honom så han kunde åka o jobba.
Men tji fick jag,kom till skolan men ingen lärare o inget prov.


Men kanske på lektionen kl 10(till 11) ehh men liksom hur tänkte de då??
kortare provtid,läraren hade nämligen INTE diskuterat med den andra läraren (vars lektion då skulle utgå)


suck,blev så less så jag åkte hem,bytte av sambon så han kan åka o jobba...


ingen kommunikation,ingen information och den info vi fick stämde inte....kul kul 


sällan jag blir riktigt arg överhuvudtaget,jag har rätt långt tålamod,men sånt här stör mej.Jag har liksom ett gäng ungar som just idag har lov ,en sambo som jobbar så jag behöver liksom organisera lite vilket jag ju gjort.

För att komma dit och få veta att "det kanske blir prov kl 10 på ordinarie engelska lektionen "


ursäkta om jag gnällt ,men jag behövde få skriva av mig lite nu 


Orkar liksom inte med sånt här....

Av Mamma Xaramia - 14 maj 2011 16:20

var det idag,massa jippon och grejor,uppvisning  av en Batmobil,

 


fiskedamm,korvgrillning,teckningstävling och massa massa mer.

Själv bidror jag till att bli uppäten av alla mygg som älskade att äta på mig när jag målade barn.....och nån vuxen med !


           

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards