En dag i taget.....

Alla inlägg under november 2009

Av Mamma Xaramia - 30 november 2009 22:33

jag sms:ar mycket....oftast roliga gulliga sms,men ibland arga ,sura eller ledsna ...men NÅT jag lärt mig är att radera med jämna mellanrum.

Vilken mardröm att nån annan hittade mina sms.....ungefär lika pinsamt som att skicka fel ju ....


Som när jag tappade bort mobilen för ett tag sen,....med en massa sms i .....hur kul hade inte den personen haft då ?

Eller om jag nån gång skulle lämna bort,ge ungarna nån eller sälja nån mobil så skulle jag nog vara VÄLDIGT noga med att radera allt innan dess ....ha hahahahahahah


kul kul  

Av Mamma Xaramia - 30 november 2009 22:01

...men jag ändrade mig.


Min blogg är MIN och i den skriver jag vad jag vill!


Som man bäddar får man ligga (syftar på en del mycket klumpiga kommentarer,en bilbarnstol och en massa skjutsande/ställa upp osv oftast utan bra kontakt)


En del lever tydligen i en liten inskränkt värld där allt är sååå puttenuttigt ena dan o man vet att luftslottet är på väg att sprängas....vem orkar bry sig !?


Har tröstat en vän idag vars barn blivit faderslösa via självmord....känner mig rätt låg och då orkar jag inte med att ta skit från nån annan....


....har varken tid eller ork att bry mig om nån person som tycker jag är feg och utan hjärta (eller vad det nu var...ego eller nåt?!)(Inte vännen ovan jag syftar på)

Vem bryr sig vad den personen anser?! Inte jag!




Jag vet bara att jag blev väldigt förundrad och besviken (igen!) i helgen....


Här ställer man upp och tar med nån annans barn,hör nån ens av sig?

Är nån ens intresserad av hur länge vi ska va borta/om det är ok att barnet följer med?

Ligger ansvaret på mig att ringa upp föräldrarna ?? näää faktiskt inte anser jag och JAG skulle inte skicka iväg min 6-åring utan att höra av mig!


får man nånsin ett "Tack"....näää! Så det var sista gången!


Synd för den ungen behöver verkligen andra vuxna som ser,som bryr sig,som orkar lyssna .

Barnet gör ibland ALLT för att slippa gå hem,vill tom va kvar fast ALLA vi andra skulle iväg,blir hysterisak för att gå hem när h*n tappat bort en sak eller tidigare hade kissat på sig? ska det behöva vara så??




Av Mamma Xaramia - 30 november 2009 11:29

verkligheten,den sk riktiga världen,även utanför hemmets 4 väggar.

Inte i nån liten rosaskimrande låtsasvärld med Prinsar o Prinsessor,där allt förskönas för utomstående...


Här är vi ÄRLIGA,vi lever i den riktiga världen(med problem,motgångar o dåliga dagar).

Härhemma bor bara helt vanliga barn och helt vanliga föräldrar med för den delen.


Näpp nu är det dags att bege sig till en viktig del av den riktiga världen,nämligen mitt jobb.


Tack än en gång Älskling för att du tar hand om barnen när jag jobbar,du är bäst!!  


Vad jag vet så har vi både åsiktsfrihet och tryckfrihet i detta land.


OCH som sagt,om andra skriver vad de vill i SINA bloggar,så skriver jag var jag vill i MIN!!  


Hejjå!!

Av Mamma Xaramia - 30 november 2009 09:52

....._kunna_ skriva en massa om vad jag anser om:


-rökare,hur jävla dumt jag anser det vara att röka...

-lata osjälvständiga människor utan eget liv

-personer som lever i en liten värld och får småsaker att bli en JÄTTEgrej

-avundsjuka från andra personer...

-utevistelse för barn,hur viktigt jag anser det vara

-bonusbarn,om att skilja på barn

-ointressanta bloggar,ointressanta personer

-ansvar och respekt,både mot sig själv och andra

-barnuppfostran,vad jag anser om straff o konflikter tex

-personer som förskönar saker,fast man vet att verkligheten ser annorlunda ut




ALLT detta skulle jag kunna skriva en massa om......men jag avstår,iallafall idag.


Men vem vet,en dag kanske jag gör det....en dag kanske jag gör nåt annat med jag länge haft i tanken.....och inte bara JAG faktiskt!!


Det finns ett barn jag bryr mig om som kanske behöver hjälp utifrån....


där föräldraskapet har stora brister,där barnets leende sällan når ögonen!


Och JA jag vet att inte jag heller är perfekt,jag har många fel o brister men jag försöker göra det bästa jag kan,jag ber om hjälp om det behövs,försöker rätta till mina misstag....och tar ansvar för dem.


Jag försöker leva MITT liv,sätter nödvändiga gränser när jag anser att det behövs,har ett stort   med plats för många,har gjort många dumma misstag men bär huvudet högt .....


Jag är inte perfekt-men har höga krav på mig själv....och det tycker jag att man ska ha!!




Av Mamma Xaramia - 30 november 2009 09:28


tänk om man trodde att allt man läste....nånstans....handlade om just MIG...fan va jobbigt det skulle va om man tog åt sig då...allt är ju en tolkningsfråga liksom ha ha .

Väljer man att tro att allt nån annan skriver om handlar om en själv så väljer man ju det....eller inte.  

Jag för min del försöker skriva så på min blogg(och andra ställen ) så ALLA kan läsa det,sen är det ju upp till var o en att tolka det....Man måste ju tänka på att man inte vet vem som läser....det kan vara mina barn,min mamma,min sambo,min sambos barn,min chef,min bästa vän,min tandläkare,min granne eller precis vem som helst.....


Därför försöker jag skriva utifrån mig själv i min blogg,tankar och funderingar ....sånt jag står för oavsett VEM som läser orden.


Orden är mina-tolkningen din!!


Av Mamma Xaramia - 30 november 2009 09:23

....bara idag ( måndag) tisdag,ondag ,torsdag ,fredag kvar.På lördag är det dags....



Av Mamma Xaramia - 29 november 2009 19:04

när tragiska  oväntade saker händer,mig själv eller nån annan kommer genast tankarna på att man ska uppskatta det man HAR!! Varje dag!!Och ta tillvara på varje dag!


Citerar Richard Carlson ur boken "Hetsa inte upp dig över småsaker":Nr 16 i boken



"Nästan varje dag leker jag en lek med mig själv som jag kallar "tidsförvrängning".Jag har hittat på den som ett botemedel mot min ständigt missriktade tro på att det jag hetsar upp mig över verkligen är viktigt.


För att leka "tidsförvrängning" behöver man bara föreställa

 sig att den omständighet man står inför inte äger rum  nu utan om ett år.

Sedan frågar man sig helt enkelt:"Är den här situationen verkligen så viktig som jag framställer den?"

Någon enstaka gång kan den vara det - men för det mesta är den inte det.

Vare sig det gäller ett gräl med din hustru,ditt barn eller din chef,ett misstag,en försutten chans,en borttappad plån bok,en motgång i arbetet eller en stukad fot  så är chanserna stora att du om ett års tid inte bryr dig om det.


Det kommer bara att vara ännu en oviktig detalj i ditt liv.

Den här enkla leken kommer inte att lösa alla dina problem,men den ger saker o ting deras rätta proportioner.Jag kan skratta åt sådant som jag tidigare såg alldeles för allvarligt på.

I stället för att slösa bort min energi på att vara arg och nedtryckt kan jag istället använda den i samlivet med min hustru och mina barn eller åt kreativt tänkande."


CARPE DIEM....Fånga Dagen!!


Som sagt,vad ÄR egentligen viktigt?

Vilka strider är det värt att ta ?(man måste välja sina strider)

Vad är värt att bråka om ?

Det som har hänt -har hänt,varför gräma eller ångra sig....allt vi har är Framtiden-låt oss göra det bästa av den!!




Keep on Swimming.....













Av Mamma Xaramia - 29 november 2009 17:17


Till alla som mist nån nära

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards