En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

Fokusera positivt

Av Mamma Xaramia - 5 februari 2015 17:29

Nu ska vi omprogrammera .Tänk positivt !
Det kanske blir jättebra.Så småningom.Alla kriser brukar leda till förändring och att man växer på ett eller annat sätt    
Och en flytt innebär ju att man måste rensa alla saker,det är ju bra.
Och vissa saker (rätt många ) ska bli jäkligt skönt att slippa här i huset ,som spisen som är helt psycho och bara har två lägen,på eller av. Eller en fläkt som inte funkar.Eller att bara ha toa/dusch på ovanvåningen......

Skriver nog ett blogginlägg om det senare istället,alldeles för mycket tankar .....


Tänk så skönt att slippa snöskottning.Och att leva här i ovissheten.Även om det blir en jourlägenhet i Östhammar ,trångt som attan ,så har vi inte fått ett slutdatum.Sista månaderna har det först varit försäljningdagen 17/12 ,väntan innan vi fick besked att huset var sålt.Sen var det nya ägarnas datum för tillträde 14/1 och nu slutligen kronofogdens datum för avhusning 11/2.Det skapar enorm stress som vi på ett sätt slipper nu....


Alla kriser gör att man genomgår en förändring,och lär sig en massa.....om sig själv och i detta fall har jag lärt mig massor om Kronofogdens arbete,Socialtjänstens arbete,att våga blotta mig,att BE om hjälp (min stora svaghet ),att ringa massa samtal(med telefonfobi).

Jag har också lärt mig massor om andra,hur deras åsikter påverkar mig,hur en del vänder kappan efter vinden,hur kriser blottar en del människors riktigt fula trynen,hur girighet ser ut på väldigt nära håll,hur barnslig sandlådenivå det kan bli.


Utan mina tidigare mycket jobbiga erfarenheter hade jag inte varit den jag är idag,jag hade troligen rasat ihop ännu mer och mått ännu sämre psykiskt i detta.

Mina stora livskriser har doch lett mig framåt,på ett jävligt tufft och brutalt sätt.

Att mista lilla lilla Thea i magen var fruktansvärt men om hon levt så hade inte vår underbara Calle funnits.....blev ju gravid strax efter när hon egentligen skulle legat kvar i magen ju.


Och om min fd make,Calles pappa ,inte dött ....så hade jag aldrig träffat Micke.....

Sånt här ska man inte fundera för mycket på ,då blir man smått knäpp  


Båda dessa saker och nu detta,att bli vräkt ,ÄR fruktansvärda saker.Otroligt sorgliga och traumatiska och vi kommer leva med det i resten av våra liv........jag sörjer både Thea och Basse än och självklart sörjer jag att lämna huset med ,särskilt trädgården och det vi skapat.


MEN nu blev det såhär,och inget av detta hade jag kunnat förhindra....så bara tugga i sig och acceptera....


Shit happens! 


The show must go on.......och så är det ju.

Så nu kavlar vi upp ärmarna,tar nya tag härifrån......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards