En dag i taget.....

Alla inlägg under mars 2009

Av Mamma Xaramia - 30 mars 2009 21:11

för att njuta av det fina vårvädret,underbart men lite blåsigt.Änderna trodde vi kom för att mata dem,men vi hade inget med oss.Blir en ny promenad imorgon,då tar vi med lite gammalt bröd.....

Av Mamma Xaramia - 30 mars 2009 11:57

sov ända till 9 i morse.....(eller 8 gamla tiden ),vilket är himla ovanligt! Men väldigt välbehövligt och skönt! Kanske är det tidsomställningen och våren??

Igår var vi till Tibblehallen i Täby och kollade när Calles äldsta storebrorsa spelade innebandy.De vann med 7-3 ...


Vi trodde att Calle skulle sova i bilen på väg dit,men icke.....han va vaken hela vägen OCH hela matchen...sen somnade han på vägen hem

Av Mamma Xaramia - 30 mars 2009 11:47

heter ett TV-program på 4an,där fyra obekanta personer bjuder varann på middag,förrätt,varmrätt och efterrätt.Sen sätts poäng och en vinnare koras....

Gillar ju att laga mat och tycker det är himla kul med lite inspiration och förslag på nya recept.Sambon och jag brukar testa lite nya recept på varann den helgen vi inte har alla barnen,för o se om det är gott och om vi överlever ha ha ha


I helgen har vi ätit:


** Grillade pilgimsmusslor på salladsbädd av ruccola,körsbärstomater,svarta oliver,paprika,rödlök,sparris,olivolja och balsamvinäger och en liten klick vitlöksyoghurt(turkisk yoghurt + vitlök)


**klyftpotatis ,kebabspett och vitlöksyoghurt


**pannacotta med honung och kaffesmak,serverades med hallon,vaniljglass och vaniljsocker


Jag gillar inte vanliga musslor och hade aldrig ätit pilgrimsmusslor,men det sas att de inte smakar som vanliga så då vågade jag testa och det var verkligen gott...


Hade tänkt lamm som huvudrätt men hittade inget.Jag har bara ätit det nån gång förr och fått för mig att jag inte gillar det så jag skulle vilja testa igen liksom......


Pannacotta har jag aldrig gjort förr,men hittade ett smarrigt recept på recept.nu ( frånPaulo Robertos matprogram ) som innehöll honung och kaffe.Det blev verligen jättegott! Kommer jag garanterat att göra det igen!!





Av Mamma Xaramia - 26 mars 2009 17:11

When the day is long and the night, the night is yours alone,
When youre sure youve had enough of this life, well hang on.
Dont let yourself go, everybody cries and everybody hurts sometimes.

Sometimes everything is wrong. now its time to sing along.
When your day is night alone, (hold on, hold on)
If you feel like letting go, (hold on)
When you think youve had too much of this life, well hang on.

Everybody hurts. take comfort in your friends.
Everybody hurts. dont throw your hand. oh, no. dont throw your hand.
If you feel like youre alone, no, no, no, you are not alone

If youre on your own in this life, the days and nights are long,
When you think youve had too much of this life to hang on.

Well, everybody hurts sometimes,
Everybody cries. and everybody hurts sometimes.
And everybody hurts sometimes. so, hold on, hold on.
Hold on, hold on. hold on, hold on. hold on, hold on. (repeat & fade)
(everybody hurts. you are not alone.)

Av Mamma Xaramia - 26 mars 2009 15:35

....en annan tid känns det som idag!Imorgon kan det vara annorlunda,eller om en timme ....eller en minut....


Just nu känns det lätt att leva,eller lättare ska jag väl va ärlig o säga.Lättare än på mycket länge!! Känns som vi har kommit en bra bit på väg i allt det jobbigt,det är massor kvar ,men nånstans ser vi en ljusning :)


Tankarna skrev jag en annan dag,en dag då det kändes tungt att leva,en dag då man helst bara vill gömma sig under täcket ensam o aldrig,aldrig,aldrig komma fram igen......En sån dag som man bara låter gå och "överlever",men man lever inte....man är knappt ens närvarande....man är mer död än levande och vissa riktigt tunga dar har Döden kännts mer lockande än Livet.....


Jag frågar mig själv om jag kanske borde medicinerat mig igenom denna oerhört jobbiga period i livet,men samtidigt tror jag inte riktigt på det,jag tror man kan dämpa saker,känslor,ångest mm med medicin....men nånstans måste man gå igenom dem,förr eller senare,det är min tro!Alla är vi olika och hanterar saker olika.


Jag har valt att gå rakt igenom....på gott och ont! Jag är sån som person,jag backar inte medvetet(mer än drar mig undan i mitt skal emellanåt som de flesta Kräftor)även om det gör ont.


~~~ Blott i det öppna har du en möjlighet~kraften fullkomnas mitt i din svaghet~~~


Jag har gjort mig själv illa,gjort andra illa och gjort en hel del misstag och dåliga val,det är jag fullt medveten om......och jag försöker lära mig av det.Vad vore livet utan misstag eller felsteg....??Livet är en resa och på den ingår även felen och misstagen


Jag tror på Livet,jag tror på Glädjen och jag vill ,även om det låter knäppt, vara någorlunda närvarande i mitt liv,så jag kämpar på utan medicin....försöker "överleva" de jobbiga dagarna och samla kraft de bra dagarna.....


Varje sorg har sina tårar,de kommer oavsett om och när man vill,ibland inga.....ibland alla på en gång! Det är svårt att leva med !Ovissheten! Osäkerheten! Känslan att aldrig veta när man slungas tillbaks till botten av det avgrundsdjupa svarta hålet som man kämpat för att komma ur ......helt plötsligt är man där,tillbaks på noll....




"Undrar om nån förstår hur det är att leva i en egen liten värld och samtidigt i den stora verkliga världen? samtidigt??




Jag ligger i min värld,stänger ute det andra.

Jag hör men orkar inte höra.

Jag ser men orkar inte se.

Jag är där men ändå inte,jag är nån annanstans,men har ingen aning om var eller hur länge......

Jag kommer tillbaks till den riktiga världen ,men vet inte hur länge jag varit borta.....



Ibland känner jag mig som om jag befinner mig i en glasbubbla eller i ett rum med ljudisolerat vaccum inuti....jag bara ÄR......


Alla mina egna tankar studsar runt runt därinne och kommer aldrig ut eller leder nånvart.Ljud utifrån tränger in och gör mig illa ,Jag vet att jag borde låta dem studsa tillbaks ut....jag försöker täta väggarna på glasbubblan så jag kan släppa in ljuden och orden när jag vill...eller stänga dörren helt ibland.Och sen även kunna stänga dörren utifrån och verkligen delta ute i verkliga livet när jag känner att jag orkar....


Jag är stark! Jag är så stark så jag är svag! Jag är stark som fortfarande orkar tänka miga egna tankar därinne ,fast nästan ingen tror det,men samtidigt så svag som låter ord utifrån sippra in och göra mig illa! Jag är stark som fortfarande orkar kämpa för det jag tror på...Kärleken!! Kärleken till Livet,till mina barn och till min Älskade....

Svag för att jag ibland tvekat och gjort en del dumma val,men de överlever jag......


Livet kan vara både tufft och hårt,men jag är fasiken både tuffare och hårdare.... ...


"Jag är den jag är och det står jag för ",som en vän till mig sa.....sån är även jag....!!


"Det högsta är inte att aldrig falla.......utan att resa sig igen....och igen....och igen!"

Jag har varit i Helvetet och vänt.....


På några ögonblick kan livet ändras för alltid,helt utan förvarning,man vet ALDRIG hur man reagerar då........det kan hända vemsomhelst närsomhelst,glöm aldrig det!!

Av Mamma Xaramia - 26 mars 2009 10:01

kudden bakom är helt onödig egentligen....

Händer massor nu....sitter,vänder sig snart,kryper och har fått 2 tänder

Av Mamma Xaramia - 23 mars 2009 15:13

Calle har lärt sig ta sig framåt....ser ut som en liten säl!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards