En dag i taget.....

Alla inlägg under mars 2011

Av Mamma Xaramia - 31 mars 2011 14:23

än andra att leva även om man ska vara oerhört tacksam för det man faktiskt har.

Just som allt börjar rulla på riktigt bra efter sjukdomar och motgångar härhemma ,solen strålar ute och våren snart är här sätter livet åter igen lite krokben med  TVÅ dödsbesked på TVÅ dagar,det är liksom två för mycket!!


Livet är inte så jäkla roligt alla gånger och vissa dar är tyngre än andra!

Men det är bara att bryta ihop o komma igen....en fot framför den andra....


Igår dog Calles farfar,som kämpat mot cancern och smärtorna ett tag.

Vi var till Örebro sjukhus i söndags och hälsade på honom vilken himla tur att vi åkte dit!

Calle ville hellre leka i dagrummet och kolla på fiskarna .Han gillar inte sjukhus nåt vidare då han ju sett båda mamma och pappa ligga inlagda senaste halvåret.


Han vinkade "hejjå" till farfar ,fast han förstod nog inte att det var för alltid.....lilla Gubben !


Farfar var iallafall glad att Calle var där och log när han såg honom,annars var han ju mest trött och sov.


En nätvän,4 barns mamma har kämpat i nästan 1,5 år mot den hemska sjukdomen cancer,hon förlorade i förrgår.Så himla orättvist!

Mina tankar går till Lindas barn och man och övrig släkt.

Som hon kämpat!



Hoppas ni båda slipper ha ont mer nu och att ni har det fint ,var ni nu är....och hälsa vår lilla "Thea" där på andra sidan !  

Av Mamma Xaramia - 28 mars 2011 07:39

haft en skön helg ,hunnit kolla lite tv men mest åkt bil.

I lördags åkte vi halva Uppland/Gästrikland runt,hamnade i Öregrund och kollade lite,hann även med en sväng till Valbo där Calle spexade i gallerian.

Tvättstugan på kvällen.


Igår var vi till Kumla och Örebro.

Hälsade på calles farfar på sjukhuset och var en sväng till farmor och fikade.

Av Mamma Xaramia - 24 mars 2011 18:17

 Jag fixade matteprovet!! weeehooo!

Gissa om jag är glad,sådär äckligt jäkla skitglad då det bara bubblar i en....


Sambon kom hem 7 i morse efter att ha jobbat natt,sovdags direkt!


sen åkte han och jobbade igen,eftermiddagspasset.Nåt byte då nån kille var sjuk,så han tog eftermiddagen istället för nattpasset.


Mysigt,då får vi allafalla sova tillsammans i natt   


Jag lämnade Calle på dagis tidigt,sen buss till skolan .

Matteprov direkt på morgonen!

Sen lite historia och psykologi och har även haft ett muntligt föredrag på svenskan.

Om stress! Och fastän tekniken svek lite,min powerpointpresentation trasslade lite,lyckades jag hålla den nästan helt utan manus och fick ett VG+  


På matteprovet klarade jag precis Godkänt! Jag är helnöjd med tanke på att jag knappt räknat färdigt kapitlet.Har haft fullt upp att komma ikapp efter att ha varit borta då jag opererade gallan ju


Men som sagt,ett G är ett G och det känns kanon !!


Vissa dar är bara för jäkla bra  

Av Mamma Xaramia - 23 mars 2011 13:01

Hemstudier idag med!


sambon kom hem kl 7 och sover för fullt.

Barnen är på dagis och i skolan,så idag har jag fått riktigt mycket gjort.

har nästan skrivit klart en bokrecension,påbörjat en artikel,skrivit en massa i mitt historiearbete om barn förr /nu och äntligen skrivit färdigt ett arbete i psykologi som släpat.


Strax dags för promenad med hunden,lite kaffe och sen blir det matte,matteprov i morgon ju.....iiiih! Igen !


Utvecklingssamtal med äldste sonen i skolan igår.Bra omdömen i de flesta ämnena,svenskan och engelskan hänger inte med så nu ska här sättas in resurser ......ÄNTLIGEN!

Några terminer kvar i 9an,jippi liksom !!

Borde gjort för länge länge sen ,men man får väl vara glad att det händer nåt och att alla fokuserar på att få Godkänt i allafall i kärnämnena.

Av Mamma Xaramia - 22 mars 2011 09:03

eftersom jag älskar att läsa,främst pocketböcker dårå,så gillar jag idén med ett pocketbyte.Har varit med i ett annat förut där man skulle skicka 2 pocketar och en chokladbit till nån ,men det var krångligare för då var någon tvungen att organisera allt och se till att alla bytte med varann liksom....


Detta pocketbyte är som ett kedjebrev javisst,men man hamnar själv direkt på andraplatsen och man försöker se till att alla man vidarebefodrar till verkligen VILL vara med så inte kedjan bryts.


Om du är intresserad så meddela mig så skickar jag mer info!!

Av Mamma Xaramia - 22 mars 2011 08:40

Här pusslar vi med vardagspusslet!


För en tid sen började ju sambon jobba 3-skift.Vi funderade en del på hur det skulle funka.....

Först kändes jobbigt då vi äntligen hittat en bra rytm för hela familjen.

Förr har ju jag jobbat mycket kvällar/helger ...och efter det har sambon varit sjuk länge och jag har fått dragit mycket själv och efter det hade vi precis fått ihop det med hans dagtid och mitt pluggande.

Nu är vi igång iallafall,han jobbar heltid 3 skift fm/em/natt och jag pluggar ju heltid + jobbar lite extra ibland.

Lagom som jag la mig igår (nästan !) började han jobba och lagom som vi gick upp kom han hem och sover nu.

Jag har nyss varit en promenad till dagis och lämnat Calle.Var även in på jobbet en sväng och diskuterade jobb/skola ,sommarjobb ....osv osv.Var dessutom tvungen att handla kaffe då det var helt slut.

Idag har jag hemstudier då alla lärarna rymt på konferens.Får försöka plugga tyst.


Kaffe kommer behövas!!!Mycket kaffe!
På em har jag ett utvecklingssamtal med äldsta grabben så jag hoppas sambon vaknat då

Förra svängen han jobbade natt blev ju kaos då jag hamnade akut på sjukhuset o minstingen var sjuk så detta blir första svängen vi testar just nattjobbandet .


Försöker planera sommarem,med barnens tider,barnens veckor hos sin pappa,sambons semester,jag som ska sommarjobba .

Har sökt Högskolan nu.....håll tummarna !



Studie- och yrkesvägledare tror jag att jag vill bli när jag blir stor.
Jag vet inte riktigt vad jag vill bli när jag blir stor,så då kan jag ju iallafall tala om för andra vad de ska plugga och bli när de blir stora tänkte jag  

Av Mamma Xaramia - 19 mars 2011 15:50

och vi köpte pimpelspön igår när vi var och handlade,så himla lägligt liksom !

Alla vakna vid 8 ,så vi åt frukost,packade ihop oss ,lånade isborr av morfar och åkte ut på sjön dvs isen.


Calle tyckte isskopan,den som man tar bort is i hålet med,var mest spännande och den lilla ynka firren som sambon fick var läskig...men mysigt hade vi ...


Isen riktigt riktigt tjock så det var jobbigt att borra hål.

'Hunden sprang som en galning,skönt att få springa fritt ju!


           

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards