En dag i taget.....

Alla inlägg den 27 december 2009

Av Mamma Xaramia - 27 december 2009 17:18

.....blir det i juletider när alla dessutom är lediga.


Idag har det spelats Wii och "Spyro" på Playstation en massa.

Barnens ena kusin har varit här hela eftermiddagen och de har precis bestämt att han ska sova här......de ska sova alla 4 i samma rum....ja ja ,det är ju jullov så det passar ju bra .

De spelar och spelar,med lite avbrott ibland(har ju varit i pulkabacken på dan och fått massa frisk luft ) och dessutom turas de ju om,jag låter dem hållas...är det jul så är det,kommer själv ihåg en jul då vi fick en jättekartong lego och byggde till sent så vi nästan somnade över legot.


Hade tänkt spela Monopol mot de stora killarna men det får vänta till en annan dag.

Ikväll blir det kräftor och "Bodyguard" på Tv troligen....



en av de bästa låtarna jag vet.


Igår kollade vi på "stjärnorna på slottet",ett kul program tycker jag,intressanta personer och intressant att se hur de funkar ihop.

Sen blev det 2a delen av Läckbergs "Stenhuggaren",gillar dem.......har nyligen läst alla hennes böcker så jag kom på mig själv med att sitta och vänta på att saker skulle hända i tv-filmatiseringen...ha ha


Sen kollade vi en stund på "Robin Hood".....älskar den versionen med Kevin Costner..


~ Everything I do-....I do it for you ~  

Av Mamma Xaramia - 27 december 2009 13:27

som vi först tyckte.....skulle bara ta en promenad till affären men det blev en stund i pulkabacken,så mysigt !!


     

   

Calle somnade på pulkan hem.....nu har vi ätit och vilat en stund

I stora killarnas rum är det Wii som gäller,4 grabbar( kusinen här med ) och ändå rätt bra ljudnivå ..helt otroligt ju ! 

Av Mamma Xaramia - 27 december 2009 09:49

Tack Älskling   


Massage av fötterna,myskvällar med film och lite ost och kex och sovmorgon är mer värt än alla saker i världen,så UNDERBART!

Har haft en lugn avslappnad helt stressfri jul,alla är glada och nöjda och dessutom friska....så skönt!!


Gemenskap,mycket tid tillsammans,god mat,godis,mycket bus och lek men oxå tid att vila,inga krav ,kunna gå i morgonrock länge.....så himla skönt!

Känner mig så nöjd och lycklig,lite nykär nästan..  




Calle somnade igår efter MÅNGA vändor in i sovrummet,envis som tusan...men till slut så......342525 gånger upp och lika många gånger tillbaks.


Sen vaknade han till vid 23 när vi kollade på film,han fick komma upp en stund o mysa lite ,sen somnade han om.Han har massor av kindtänder som är på G så det gör nog rätt ont.


Idag är det kallt ute,minus 12 tror jag...brrr


Idag blir det en innedag tror jag,går väl ut en liten stund och får lite frisk luft men annars håller vi oss inne i kylan.

Ska spela lite Wii med stora killarna,passa på att bara ta det lugnt och mysa med familjen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards