En dag i taget.....

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Mamma Xaramia - 18 december 2009 18:28


Calle med gillar den,liksom Lilla Snigel,Huvud axlar knä o tå,Imse Vimse...annars inte så mycket för "barnsånger",han gillar Kent och Winnerbäck och rockar jättehärligt när man öser på lite ha ha .


Drömde förresten att jag (och Calle,min mamma,min mormor,tror sambon va med oxå)va på konsert med Winnerbäck i natt.Typ i nån gympahall eller nåt,ingen fattade att det var HAN,alla trodde själva uppträdandet var när musikerna spelade själva introt så ingen gick och ställde sig längst fram så där stod jag och Calle och hade världens bästa platser....lugnt och gott om plats med massor av bra musik,en BRA dröm   

Av Mamma Xaramia - 18 december 2009 16:32


inhandlat lite juklappar(nej, Barnen jag tänker inte skriva ut här VAD jag handlat ha ha )lite mat och godis och lite julgranskulor till julgranen.

Har som sagt inte så många "måsten" inför julen men lite JULIGT vill man ju ha,lite lagom avslappnat juligt,utan för mycket krav och så man verkligen kan njuta av Julen.


Sitter här i godan ro utan vare sig lussebullar,julskinka eller julgran .....än!

men men jag hinner!

Lussebullarna skippar vi,skinka finns att köpa på jobbet och granen ska vi nog klä ikväll......

Gillar inte stress och press,uppjagande kringflängande ....vill ha det lugnt,stillsamt och mysigt bara !

sambon åker ju till Kumla med Calle på söndag,de ska hjälpa hans mamma i hennes butik,att köra ut julblommor och sånt dagarna innan jul.

Som tur är har han även dottern till hjälp så de kan turas om /hjälpas åt med körning,plantera julgrupper i butiken och ta hand om Calle.

Han får väl knalla runt i butiken som en liten Tomte.....stackars farmor,då har hon väl inte en blomma eller kruka hel sen...he he


Jag jobbar och jobbar varenda dag nu,tom julafton.Självvalt....då kan jag med gott samvete va ledig nästa år då ju Calle är större och de stora killarna är här  (i år firar de julafton hos sin pappa)

Sen åker vi till mina föräldrar och äter lite....SEN har jag ledigt en vecka....pust!!

julhandel i all ära,mycket folk,mycket glädje,stoj och stim,julmusik,bjudning på glögg o pepparkakor......

OCH utanför bland julgransförsäljningen många beväpnade poliser med k-pistar för att övervaka och skydda alla "julpengar",både hämtning av dagskassor och påfyllning till uttagsautomater troligen.......hm lite läbbig känsla faktiskt...


rånrisken finns ju där alltid när man jobbar i butik,även om man emellanåt blir lite "avtrubbad",kanske även lite nonchalant inför risken.....samtidigt kan man inte gå omkring och vara rädd varje dag,då skulle det ju inte funka att jobba,men man får sig en tankeställare och blir väldigt medveten om att tänka SÄKERHET nu i juletider och inte utsätta sig för onödiga risker.


Grejjor,grejjor,grejjor.....denna köphysteri får mig nästan att må illa....visst vill jag ge mina barn saker (typ alla saker i världen ) MEN jag tror inte man blir lyckligare med dem.....man kan inte "köpa" sina barn....väldigt kluven i denna frågan,barnen önskar sig ju massor med grejjor......

har VÄLDIGT svårt för alla drivor av leksaker som tutar,låter och blinkar och är roliga typ en kvart.....


Den viktigaste gåvan  kan inte köpas för pengar

 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards