En dag i taget.....

Alla inlägg under juni 2012

Av Mamma Xaramia - 27 juni 2012 23:34

Detta skrev jag för exakt TVÅ ÅR sen:

"Nåja nu är sambon på sjukan,inlagd,efter att jag talat med sjukvårdsupplysningen tyckte de att han skulle åka in så min snälla pappa skjutsade in honom.

Han hostade o hostade och nu ikväll kom det upp två små bitar som såg ut som typ rå fläskfilé med ådror på/i,.....blodådror? luftrör?


Fick tag i en sköterska    på hans avd(fick luska lite på egen hand via akuten )då jag bara fick ett kort mess att han blev kvar och var helt slut.


Jättehögt socker,högt blodtryck och misstänkt lunginflammation....:("


Sambon är numera min man,fortfarande sjukskriven.Inte så högt blodtryck,ingen lunginflammation,sockret under kontroll ,opererad för gallsten.Har jobbat lite i perioder ........meeeeeeen nu med en en enorm "böld" på magen(som en rugbyboll,skämtar inte!) Ett bråck efter operationen.


Som sagt,två år sen han åkte in akut,första gången,många vändor till sen efter det och som sagt fortfarande inte bra....sorgligt ju




läbbigt som sjutton så lika bra att nån kollar upp honom ordentligt.....

Av Mamma Xaramia - 24 juni 2012 13:03

KursKurskodPoängBetygDatum
Anatomi och fysiologi3MC12415,0G2012-06-01
Tentamen400011,0G2012-05-24
Näringlära20001,5G2012-06-01
Obligatoriska moment30002,5G2012-06-01
Omvårdnadens innehåll och metoder I3SJ10615,0--
Etik inkl våld mot kvinnor10011,5G2012-03-14
Hälso- och sjukvårdens organisation och lagstiftning10601,5G2012-03-14
Allmän omvårdnad / Vårdhygien10023,0G2012-03-20
Skriftlig individuell tentamen10801,5G2012-03-22
Vetenskaplig metodik / Kvalitetsutveckling10033,0G2012-04-03
Stress coping och bemötande10701,5G2012-04-19
Folkhälsa och hälsofrämjande arbete10051,5G2012-05-02
Högskolepoäng totalt: 28,5

Så nu är denna termin klar!!!  

Fattas ynka 1,5 hp .För ett obligatorskt undervisningstillfälle som jag tyvärr missade pga sjukdom,venprovtagning.


Så det lär jag göra i höst.

Annars är allt klart och godkänt  


Haft lite ledigt nu,jobbat nån strödag här och där och imorgon börjar jag mitt sommarjobb på RIKTIGT!

Ska bli så himla kul.Och faktiskt får jag lite lön i veckan som kommer,har ju jobbat en del både i april och maj.DET var länge sen jag fick LÖN.













Av Mamma Xaramia - 15 juni 2012 19:52

Så jäkla skönt,SÅ jäkla skönt,så JÄKLARS jäklars skönt......


Jag klarade tentan!!! Jag klarade den ! Jag fick godkänt!!! Med lite lite marginal bara visserligen,men godkänt är GODKÄNT!!!!


Så skönt att veta detta nu,slippa fundera på om det blir omtenta i augusti eller inte ??

Nu kan jag släppa detta och bara fokusera på barnen,familjen,pluggandet(jorå jag pluggar i sommar med ;)) och jobbet !


I sommar läser jag 2 litteraturkurser: En om Astrid Lindgren och en om moderna kriminalromaner,båda mycket intressanta och spännande.


I kväll ska jag ta ett glas vin och fira tentan  

Av Mamma Xaramia - 10 juni 2012 12:02

Haft en helt underbar helg
Åkte till Kumla tidigt i fredags morse med alla mina barn utom Calle,som redan var där(hos storasyrran Ida).
Mannens stora son tog studenten,så vi mötte upp honom på torget.
Hjälpte svärmor att köra ut en del blombud(hon har blomsterhandel),åkte till mannens ex (stora barnens mamma ) och fikade och grattade den nybakade studenten.
Mysko känsla då jag o mitt ex inte ens kan tala med varann och där Calle "adopterat" mannens ex och hennes nya som bonusföräldrar eller nåt ju....

Sen hem till svärmor nästan hela bunten + några till och grillade .

Portionerade ut alla barn i div extrasängar och soffor,tog ett glas vin med mannen och svärmor.

Sovmorgon,då Calle även den natten som hos sin storasyster.Sen fixade vi o grejade lite åt svärmor(som åkt tidigt o jobbat),snodde några pelargonskott och ett par vissna orkideer jag tänkte skrämma liv i.
Åkte och kollade Max´s match med A -laget.

Han såg lite sliten ut i målet men de spelade oavgjort....sen hemfärd.Isak åkte tåg och buss då vi ju har för liten bil ha ha   

Idag hemmamys hela dan,planterat lite ute,rensat lite ogräs och mest gjort ingenting.
Inga måsten ,bara haft en bra helg 


När vi kom hem kändes det som vi varit borta flera dar,i själva verket var det ju bara 1,5 dygn.

Vi hann även ju även träffa Calles farmor Sonja,farbror Kenneth och Calles kusin Nicole ,grilla och umgås lite förutom själva studentfirandet.Det firade han så bra själv ju ha ha   


     

Av Mamma Xaramia - 1 juni 2012 18:10

men sen är det knappt mer...

Musten gick ur ,*poff*

Vilat en stund på spikmattan efter maten...


En termin KLLLLAAR!!! 

Tenta idag och hade tenta förra veckan,vet inte än om jag klarat dem men i värsta fall blir det väl omtenta annars.


Första terminen på Sjuksköterskeprogrammet är färdig! Klar! Done!

Unbelievable! 

Det trodde man ju aldrig nånstans där halvvägs in i PM-skrivande,då vi slet håret i förtvivlan 


Jamen då laddar vi väl om då för sommaren,med jobb 75% och pluggande 50% .

Lite ledigt inplanerat med och då hoppas jag på soool 

Ikväll och i helgen ska jag unna mig känslan av LEDIGHET ,sen blire på´t igen bara!


Tre veckor utan godis,chips,läsk,mjöl,potatis,pasta och öht för mycket kolhydrater,minus flera kilon på vågen....mår kanon ,även om tröttheten efter en intensiv termin börjar ta ut sin rätt nu.



  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards