En dag i taget.....

Alla inlägg under maj 2009

Av Mamma Xaramia - 31 maj 2009 18:18

Var till mamma och grattade henne på Mors Dag med en blomma och fick lite tårta....mums!!

Hade först tänkt cykla med alla barnen,men ändrade mig,hade tvättstugan och en tid att passa liksom.Dessutom brände jag mig i solen häromdan och vill ej förvärra det så vi tog bilen....


Calle fick bada i lilla badbaljan ,det var så himla svettigt ju!

Tom Alfred klämde ner sig i baljan.

Sambon har varit risig o legat hela dagen,stackarn i värmen.....

Han tror han är sjuk och jag tror helt enkelt inte han pallar en kväll med brännboll OCH vin....ha ha ha ! Jag drack också vin men är hur pigg som helst,måste va brännbollen som tog musten ur honom....


Ungarna har haft vattenkrig på eftermiddagen,fixade lite snabb mat,orka inte stå vid spisen så lång stund så det blev köttbullar och pasta.

Skickade iväg stora killarna att leta efter Alfreds cykellås som vi glömde vid brännbollsplan igår.....

Har precis lagt Calle,Affe duschar och jag har diskat undan efter maten,ska ut och vattna alla mina blommor strax med,glömde dem igår ju mitt i brännbollsplanerna igår ju och efteråt så var det mygginvasion.


Har tvättat hela dan så har en del att ta reda på med ....pust!

Men med en ljudbok i öronen så går det fort......

Av Mamma Xaramia - 31 maj 2009 12:18

har precis fått paket :)


Choklad och en pocketbok.....tack Barnen !!Och sambon kanske ;)

Av Mamma Xaramia - 31 maj 2009 07:32




Hundar och ungar och hembrygt äppelvin eller nästan iallafall....

hundar -Ja!,ungar-Ja! och köpevin visserligen,jättegott smultronvin......och bebis -Ja! och pensionärsgrannarna -Ja! och MYGG..........massor av mygg tyvärr

igårkväll drog vi ihop ett gäng och spelade brännboll,hade jättekul....ungarna hade nog mest kul ,de hade samlat ihop lite yngre förmågor.....sen fyllde vi på med vuxna och tom våra grannar som är pensionärer kom(vi var på en plan en bit bort)


Hade pratat lite löst om det tidigare men sen verkade ingen sugen i värmen men på bara nån timme raggade vi folk och hann grilla härhemma innan.Vi som nästan övergett brännbollsplanerna hade tänkt softa o mysa i tv-soffan,men men det kan man ju göra vilken annan kväll som helst liksom....så bara att passa på att hitta på nåt kul när tillfälle ges...


3 hundar var där med,jag och Calle och 6-åringen satt o kollade på...innan solen gick ner var det jättemysigt...sen kom myggen...så då blev det nästan olidligt att vara kvar.Dags att cykla hem och lägga de minsta ,men sen kom några av vännerna hit och drack ett glas vin till och surrade lite,alltid lika trevligt ju.....


Tack barnen,Älsklingen och vännerna för en kanonkväll!

Av Mamma Xaramia - 30 maj 2009 16:22

iallafall för några veckor.Såg bra ut,jobbar oftast 7-14 eller 14-21.15,så har halva dan ledigt ju och även lediga dagar i veckan då jag ju även jobbar helger.


Känns spännande och lite pirrigt att börja jobba igen.Även om detta är "sent" för att vara mig,med alla de tidigare barnen har jag börjat extra tidigare,med Alfred redan när han var 3 månader och jag fortfarande ammade.Hans pappa kom ned med honom till jobbet och jag ammade där.

Allt funkar om man vill!! Då handlade det om några extra timmar här och där...


Nu ammade jag ju inte Calle särskilt länge alls och  hade kunnat börjat jobba extra för rätt länge sen,men samtidigt är det skönt att ha fått den här tiden.....

att få må bättre psykiskt i min egen takt,annars är riken stor att allt brakar igen ....tyvärr.

Man tror man är starkare än man är.....samtidigt VET jag att jag är stark....inuti!!

Men denna tiden har det varit nog att bara ta hand om mig och förhållandet och barnen.Att börja jobba mitt i allt hade skapat en stressfaktor jag inte pallat förr....


Känner mig helt mogen att jobba hela sommaren,sambon får sköta ruljansen härhemma.Är inte ett dugg orolig faktiskt.....Calle har han ju hela tiden stått lika nära som jag,de åkte ju själva till Kumla till farmor när Calle bara var 4 mån och mina ungar fixar han lätt.

Av Mamma Xaramia - 30 maj 2009 16:02

....jag är ingen älskare av just värme,om jag inte ligger vid havet och badar.Jag bränner mig dessutom så lätt,inte kul alls.


Vi tog dock alla barnen (nja nästan då....ha ha eg bara hälften av dem ) och åkte en sväng till Tierp och sen stannade vi i Örbyhus på vägen hem.Örbyhusdagen idag och det var JÄTTEmycket folk i denna värmen.

Kom mitt i uppträdandet med "Världens starkaste man" och Let´s Dance vinnaren Magnus Samuelsson....han höll på och lyfte en massa tunga saker....i denna värmen,karln måste va knäpp eller nåt!!?

Nåja,jag och sambon och Calle gick in på Ica och köpte godis och nåt att dricka medans Isak och Affe kollade på hans lyft...Eddie gick med en kompis som han även åkt dit med.Skönt med lite större barn som tar sig för med  lite själv.Att ha många barn är ju inte så jobbigt när man har dem lite utspridda här o var ha ha ha ;)


Ärligt talat är det faktiskt inte särskilt jobbigt alls.Visst de är många till antalet men det är ju sällan alla är här och jag tycker de funkar oerhört bra även då....


När vi sen skulle åka hem gick vi bakvägen till bilen för att slippa allt folk och passerade då Magnus vid sin bil,f-n så lång han är.....tror killarna blev lite impade !!


Hade tänkt dra ihop lite folk och spela lite brännboll på eftermiddagen,men vem orkar det i värmen liksom ???? Det får nog bli en annan gång....

Av Mamma Xaramia - 30 maj 2009 08:23

Cornelis har gjort så många bra låtar,och just denna är så härlig: Här i en ny version som jag inte hört förr men som man bara blir så himla lycklig av....


Solen skiner,ska bli varmt idag med.Lyckades bränna mig lite igår så har legat och  svettats inatt,får försöka hålla mig i skuggan idag men hur lätt är det liksom??

Av Mamma Xaramia - 29 maj 2009 17:20


2 bollar bortskjutna,1 rockring trasig och en häftig hink man kan göra tuffa sandtorn med är trasig.....

Rockringen och fotbollarna låg på VÅR uteplats.....men tydligen går det inte att ha saker ute.....arg!!!!


När 6-åringen kom hit från sin pappa idag var rockringen trasig,den hade han fått förra veckan och senast häromdan såg jag den hel...gissa hur det känns att komma hem hit o märka att nån använt hans saker medans han varit hos pappa sin vecka.Inte så kul skulle jag tro??!


Det är ju själva f-n att man inte ska kunna få ha saker ifred.Haft funderingar på att sätta ett staket kring vår lilla "tomt",men inte för att stänga in barn o katter (som vi först tänkte) utan för att stänga UTE dem som ej har här att göra och för att få ha våra saker ifred...... så jäkla less just nu!!!!

Av Mamma Xaramia - 29 maj 2009 15:33

jag troligen känna mig imorgon...men men vi får se.Några värktabletter så kunde jag röra mig lite mer,doktorn har ju sagt att det är bättre att äta värktabletter och hålla sig rörlig än att hålla sig stilla så bara att lyda ju.....


Hade ju tänkt ha en "vilodag" idag,men ändrade oss.

Cyklade till mormor(ca 1,5 mil fram och tillbaks ) och fikade lite,Calle sov middag i vagnen en stund....kanonväder ju!

Han somnade så skönt i vagnen ute i skuggan.


SÅ skönt att kunna röra sig lite mer även om allt gör ont och konditionen är nedkörd i botten.Lär behöva lite nu om jag ska börja jobba ,då blir det en massa gående av igen.Fick schemat för början av sommaren idag,rätt hyfsat schema.Får väl se hur allt funkar ,får sambon jobb kan det strula till sig rejält men vi har förvarnat sambons dotter att vi kanske behöver hjälp med barnpassning om det kör ihop sig helt.


Snart kommer de andra barnen så det är fullt hus igen.Ikväll blir det grillning och kanske nån öl,så härligt med dessa sommarkvällar.Hoppas bara vi slipper myggorna ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards