En dag i taget.....

Alla inlägg under juli 2011

Av Mamma Xaramia - 29 juli 2011 15:15

underbart med "familjeerbjudanden ",där familj = 2 vuxna + 2 barn....not!

Ska ju åka med ALLA barnen till Göteborg nån helg i augusti ,Liseberg hägrar

Mannen hittade nåt erbjudande genom Coop,hotellrum i Göteborg.

Inte nog med att "familjepris = 2 vuxna + 2 barn " utan barnet fick va max 13 år dessutom ....suck!

Så även om vi alla blir 4 vuxna(jag,mannen och hans stora barn 18 och 20 år)Och måste ha 2 erbjudanden så funka det inte!!

Och våra yngre 3,8 och 13 går som "barn"....så har vi en 16-åring som hamnar mittemellan så?????

Ingen på Coop-bokning kunde svara på hur det blev då...  

Så ringde mannen hotellet direkt och frågade,då helt plötsligt var det no problemas,16 år är gränsen,han går också som "barn" så då var problemet löst liksom,men att det ska va SÅ struligt!!

Men men NU är det bokat,personalen på hotellet var SÅ hjälpsamma och trevliga och ville GÄRNA att vi kom  

Av Mamma Xaramia - 29 juli 2011 09:20

Av Mamma Xaramia - 30 juni 2010 18:44

                    

  


När jag ser bilden på det häftiga trädet tänker jag på ordspråket " I stormen härdas eken"....nu var det en björk på just den här bilden, men skit samma,nog sjutton ser det ut som en stolt härdad kvinnogestalt....= JAG efter alla "stormar"


Lever inte min dröm ....inte riktigt....några drömmar måste man nog ha kvar .

Lite måste man ha att sträva efter och en del drömmar kommer förbli just drömmar.....men jag lever här och nu och försöker att ta vara på dagen,även de mindre bra dagarna....de är en del av livet med!


"Det är fan ingen som kommer hem till dig och knackar på för att erbjuda

 ett bra liv. Det är dags att ta tag i saker!"ur boken 

Streetcoaching : så får du en spark i röven( en bok jag inte läst,bara läst OM!)

 

...så sant så sant

Av Mamma Xaramia - 28 juli 2011 14:58

så han somnade i vagnen lagom som vi hittat en mysig restaurang.


Nåja,han sov gott och vi åt gott!!

 

Av Mamma Xaramia - 28 juli 2011 14:24

Hade en jättetrevlig dan i strålande sol hela dan igår i Stockholm.

Var inte hemma förrän midnatt och idag är vi alla lite trötta,särskilt mina fötter! 


Vi var på Armémuséet,jättespännande att se !

Sen en promenad utmed vattnet,med div fikapaus och vätskeintag  ....ut till Djurgårn och ett besök på Aquaria.

Calle såg HAJAR! Läskigt!

Och de andra gick ner i kloaksystemet och kollade....yäk!

                       

Av Mamma Xaramia - 26 juli 2011 22:05



 
 

             

Sommarkursen – Deckaren

Moment 3 – Svenska föregångare

I det här delmomentet är det diskussioner som gäller! 


 

Redogör i detta forum för dina svar på frågorna nedan och kommentera minst två av dina kursares inlägg. 

1. På vilket sätt framkommer samhällskritiken i Det slutna rummet? Diskutera och redogör för dina reflektioner.


2. Diskutera motiv och tematik i Den hedervärde mördaren. Diskutera också berättarhållning, stil och språk. Vem berättar och hur berättas det?


3. Hur framställs Wallander i Den vita Lejoninnan? Jämför med Hamilton, vilka likheter och skillnader finns? Diskutera även berättarhållning, stil och språk. Vem är den vita lejoninnan?



Jag läser och läser och gör det jag är bra på 


Och får högskolepoäng för det,kan det bli bättre liksom ??? 

Av Mamma Xaramia - 25 juli 2011 23:09

Haft en underbar dag på Fyrishov idag!Tänk att det kan vara så kul att bada,stänka vatten,simma,snurra i strömvirveln,bada bubbelpool och åka rutchkana.

Hela familjen är blötdjur ju....ha ha ha .


Calle ÄLSKADE stora vattenrutchkanan och åkte själv! Mera ! mera ! en gång till !!


Efter det en sväng till China och åt jättegod buffé så magen stod i 7 hörn.


Och det bästa av allt,är numera ägare till en diskmaskin. 

Ingen stor grej för många men när man inte har nån /har haft på många år,DÅ är det en jättestor skillnad....lovar!! 

Av Mamma Xaramia - 22 juli 2011 09:21

Godmorgon på er alla !!
Själv är jag på uselt humör,trött som bara den.....sovit illa som sjutton!


Först kunde jag inte lägga mig i tid,va helt enkelt inte trött.
Sen kunde jag inte somna,sen lagom som jag somnade började de förb¤%¤¤¤# e grannarna springa och skrika och hoppa och dunsa i lägenheten ovanför,för tusende kvällen i rad och det är inte en stund eller till 22 eller så utan i natt var de helt klart vakna halv 01.30 ??!      


Vi HAR klagat till hyresvärden,vi har sagt till grannarna själva...men ändå...INGET händer!



Nåja,till slut somnade de väl så jag somnade med,då vaknade jag av världens race utanför på vägen.

Verkligen jättekul ....låter som....-snart smäller det ! Och det lär det göra en vacker dag men tanke på hur de kör!


Sen inte nog med det så vaknar jag av världens regnoväder som smattrade på rutan så vi vaknade.Jag brukar inte va lättväckt när jag väl somnat.


så mitt morgonhumör är INTE det bästa idag *varnar*


Nåja,får ta lite kaffe nu,sen ska jag fortsätta leta studentlitteratur  
Ska en sväng till bibblan med,lämna tillbaks lite böcker och se om några av böckerna jag behöver i höst finns att låna.

Inga andra stora planer idag,hade tänkt grilla ikväll så vi får hoppas att det inte blir mer regn.

Av Mamma Xaramia - 21 juli 2011 20:06

Säljer dessa böcker :

   


Matematik 4000,grön, Ma B 150 kr

Short cuts to english 2,Eng B ,150 kr


Behöver du dem eller vet du nån som tänker läsa Engelska B och Matte B i höst ???

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards