En dag i taget.....

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Mamma Xaramia - 2 december 2009 22:49

hur jävla elak är man inte om man bjuder över vissa barn o inte andra ?

Om man struntar i ett barn som ofta umgås i familjen men nu lämnas utanför?!


Hur kan man då påstå att man "försökt"....för barnens skull??

Hur f-n tänker man då....så jävla kallsinnigt o elakt så fyyy fan....det skär i hjärtat att vuxna personer beter sig så mot barn....jag kan förklara för mitt barn att han inte blev bjuden,kan du leva med det ?? Att skita i ETT barn som brukar vara med ?

Känns det bra ??


Ett inbjudningskort eller samtal till barnet i fråga hade räckt ,bara frågat kort om h*n velat komma med o gratta nån en stund,men inte då....men det va väl för svårt ? ....det är så lågt i mina ögon att personen som ligger bakom inte ens är värd smutsen under mina skor längre....hoppas personen känner sig nöjd!


Hoppas du kan se dej själv i ögonen och tycka det känns ok.

Hoppas du kan se MEJ i ögonen på mitt jobb i fortsättningen och hoppas du kan se barnet i ögonen ....


"SKÄMMES TAMEJFAN!!!.....


Jag har medvetet hållit inne med en massa jag tycker men jag vet inte om jag har lust med det längre.Kanske skriver jag här precis vad jag tycker för detta ,det ovan,att utesluta nån,är så jävla lågt  enligt mig.....

Tyck gärna illa om mig,undvik mig eller skit i mig men låt FAN inte mitt barn ta skit för att du har problem med mej,då har du gjort bort dej så inihelvete ska du veta och får ta konsekvenserna av det......far åt helvete rent ut sagt


Du väckte precis Björnhonan i mig.....hoppas du förstår konsekvenserna ....

Av Mamma Xaramia - 2 december 2009 22:12


har mest bestått av jobb......

Fick nya schemat idag,ser kanonbra ut för mig.Tidigare dagar,inte lika många stängningar alls som nu och jag kommer vara på frukt & gröntavdelningen,den klart roligaste avdelningen i butiken!


Kommer dessutom dela ansvaret med min allra bästa vän,kul kul....

Vi har ju haft den avdelningen tidigare båda två men aldrig "delat"....tror vi kommer funka kanon ihop! Vi kompletterar varann jättebra.  

Saker jag är mindre bra på är hon duktig på och tvärtom.


Men som sagt,först har vi december månad som inom handeln betyder årets mest hektiska månad ....kul kul....men man är nästan less på julmat när väl julafton kommer,vi griljerar ju skinkor i butiken redan nu.


I år skrev jag upp mig frivilligt att jobba julafton....stora barnen är inte här och Calle är för liten för att förstå vad "julafton" är,bättre att jobba i år och sen va ledig mellandagarna och nästa julafton.


Blir jobb på förmiddan o sen mat hos mina föräldrar på eftermiddagen,skönt att sätta sig vid dukat bord när man jobbat....skönt att bara ta det lugnt!




Av Mamma Xaramia - 2 december 2009 11:41

det där mailet....det tror jag vi tar o skiter i !(som Alfred säger i Emilfilmen)


Tänker inte be om ursäkt för vem jag är eller vad jag tycker!


Har inget behov av att "förklara" nåt......en del fattar nada ändå o då får det va så...dennes problem.


Efter en snabbis ute med syrrans hundar är det dags att bege sig till jobbet .

Synd syrran,följer gärna med till stan en annan gång,tack för att du frågade !

Av Mamma Xaramia - 2 december 2009 10:32

hann dricka en kopp kaffe i lugn o ro innan alla vaknade.Sköööönt!  

Sen välling,frukost till alla barn,lät sambon sova lite längre då han kännt sig lite småförkyld(verkar va många sjuka nu)....han lär ju ha fullt upp på eftermiddagen med att hämta barn på dagis och fritids,läsa läxor och fixa mat o diska.

Själv jobbar jag 12-21.15

Skulle jobbat 15-21.15 men ska börja tidigare,tror nån va sjuk...

Bytte tiden imorgon (7-10) mot att börja 12 idag,bra byte ju ....


Idag ska vi ju få nya schemat som gäller efter nyår,ska bli mycket spännande!!



Barnen härhemma är än så länge friska så de är ju på dagis och i skola/på fritids som vanligt.

Härhemma har vi en "regel"....är man hemma från skolan så är man inne (möjligen ute nån kort stund utan att träffa nån som man riskerar att smitta )och man leker INTE med kompisar.

Är man så pass frisk att man orkar det så orkar man också gå i skolan!

Nu har vi ju "turen" att ha väldigt friska barn....


Att barnen skulle va hemma för att vi vuxna är sjuka finns inte,möjligen om båda ligger i smittsam magsjuka,men annars ser man till att de kommer dit de ska ändå....på nåt sätt!Vad ger man annars för intryck till barnen....


Vi är ju oxå rätt friska av oss o det ska mycket till för att man ska ligga o va "sjuk"


Mycket att hålla reda på i skolan/på fritids:

Måndag:simskola på fritids

Tisdag: sport i skolan

Onsdag: utedag i skolan (matsäck) och simskola på fritids

Torsdag: låna böcker


dessutom frukt varje dag till fruktstunden....



Till dagis med Calle o handlade lite.Kattmat slut,inte kul med 2 hungriga katter ju!

Av Mamma Xaramia - 2 december 2009 06:32

bara några veckor till nu.....sen vänder det och vi går mot ljusare tider igen!


vilken härlig tid,period vi är i just nu..


Vi har lagt mycket jobbigt bakom oss...det har krävt en massa av oss

-Fan vad vi är BÄST!!


Hösten/vintern brukar annars kunna kännas enbart kallt ,mörkt, ruggigt o trist men mycket beror på inställningen....


Nu är det December,snart jul,kanske lite snö med så det blir ljusare *hoppas*

 


Mycket kärlek,många kramar,härliga ungar,vitaminer,mycket sömn,promenader,bra mat,Chisan(mot trötthet),spikmatta,bra böcker,vaccination mot svininfluensa,positivt tänkande,tända ljus,julmust,adventskalender,pepparkakor,glögg....


.... är sånt som håller humöret uppe och håller oss friska  






Det finns bara en väg genom svårigheter ~ framåt....rakt igenom!

 

No "easy" way out!


Bara att bita ihop o kämpa,kämpa,kämpa - en dag i taget,ett steg i taget!!

Ingen av oss är nån looser,vi faller o vi reser oss....igen o igen o igen!!


Orden från nån värmer och stärker oss,du har hela tiden sett "helheten" i allt,visat en förståelse som få klarar och funnits där.....

Om du är imponerad över oss och vad vi åstadkommit under lite drygt ett år är det inget mot vad vi är av dig.....alla borde ha en sån som dig att ta till när livet kör ihop sig !!!  


Några få men trogna vänner finns kvar,tack så jättemycket för det,älskar er!!  


Vi har fått omvärdera mycket,fått värna om "OSS" och satt våra gränser,ibland hårt men så himla skönt!!

På inrådan från proffs har vi lärt oss hur vi bör hantera vissa saker och det har verkligen hjälpt oss att värna om vår relation......

Det gäller att lära sig hantera livet som det är med de förutsättningar man har,inte blicka bakåt för mycket utan istället gå framåt och göra det med glädje.

Det gäller att stärka relationen istället för att rikta ilskan/frustrationen (som är en del av sorgen) mot varann vilket tyvärr är lätt hänt när man befinner sig i olika fas och man stöter på motgångar i vardagen,




Att blogga har varit till stor hjälp ,att vädra sina tankar och känslor,även de jobbiga.Jag skulle kunna ljuga och skriva att allt hela tiden är såååååå underbart men då ljuger jag för mig själv....allt är inte underbart!


Att blogga har varit ett sätt att sätta ord på känslorna ,att se vilka dom är och när de kommer .Det är ett sätt att visa omvärlden hur vår situation ser ut och kanske få lite förståelse......men jag vill inte att nån ska "tycka synd" om oss.....inte alls!!!


Alla ni som trott nåt annat än att den faktiskt i grunden är bra,hoppas ni fått tänka om och inser att många saker i vårt liv berott på sånt vi inte kunnat påverka och dåligt mående.....vi vet båda var vi har varann och varför vi faktiskt valt varann...Älskar dej!!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards