En dag i taget.....

Alla inlägg under mars 2010

Av Mamma Xaramia - 31 mars 2010 23:31

haft lite lite ont bak i halsen,svalget ,mest på ena sidan i snart en vecka.

Mest obehagligt att svälja,känn som jag är svullen och att jag har nåt i halsen liksom....men inget mer! Inget snorig,ingen hosta eller feber......


I helgen som var gjorde det mer ont i nedre käken på samma sida,så trodde det var tandvärk ...men icke!

Efter mycket Ipren och Alvedon och massa tandtråd och Listerine kändes det bättre.


men fortfarande mycket obehag i halsen så igår var jag till doktorn och tog halsprov,visade inget alls men han konstaterade att jag mycket riktigt var ordentligt röd och svullen......och lagom som jag tyckte det kändes bättre vaknade jag nyss helt igentäppt i näsan och har även ONT i halsen (på ett annat sätt är förut,nu svider det liksom )


Himlans mysko bakvänd förkylning!


La mig vid 19 då jag var rejält trött ,Calle kinkig på eftermiddagen idag ,kanske har han med ont i halsen ?? Har sovit som en stock tills nu,vaknade som sagt för att jag var täppt....


Nåja får väl ta en kvällsmacka med sambon som kommer från jobbet snart o sen försöka sova och hoppas jag kan jobba imorgon

Av Mamma Xaramia - 30 mars 2010 20:59

kan drabba oss alla,vem som helst,gammal som ung.....ingen går säker!

Det är en riktig skitsjukdom som slår hårt och orättvist!


Hänger mycket på ett Föräldraforum : "Allt för föräldrar" ,där en person idag fått detta besked,Ikväll går mina tankar till henne och hennes familj.En annan medlem på forumet har nu startat denna insamling....länk i vänstra listen nedan ...

Nätvänner -kamp mot cancer!


På nätet, på forum och i sociala nätverk, drabbar cancer lika obarmhärtigt som i verkliga livet. Nick man babblat med blir personer med en svår fajt framför sig och man känner att man vill kunna göra nått! Kanske kan vi i vår nätgemenskap bidra till att kampen fortsätter, till sist kommer cancer besegras! In i matchen nätvänner!

Av Mamma Xaramia - 30 mars 2010 19:26

....när man slipper vinteroverallen på vägen hem från dagis .

Kalla mornar men idag när jag hämtade Calle räckte det med fleecejacka o mössa(den han har på bilden som togs i fredags i gamla vagnen ),underbart ju!      

       


Jobbat 7-13,blir lika imorgon och på torsdag jobbar jag 7-17,då får pappsen lämna Calle på dagis innan han åker och jobbar.


Jobbar kväll på långfredagen 14-21.15,sen är det PÅSK och mina älskade ungar kommer hit igen....veckorna går fort,så himla fort!

 


Ledig hela påskhelgen ,jobbar lite nästa vecka och sen helgen efter ska sambon o jag till Stockhlm,bara han o jag ,mysigt!  

Pirrigt ju!!   *vårkänslor*


Denna dikt tillägnar jag alla barnen ,mina ,dina,våra,alla små som stora  .....och VÅREN såklart !!  



När morgonens sol genom rutan smyger
glad och försiktig,
lik ett barn, som vill överraska
tidigt, tidigt en festlig dag -
då sträcker jag full av växande jubel
öppna famnen mot stundande dag -
ty dagen är du,
och ljuset är du,
solen är du,
och våren är du,
och hela det vackra, vackra,
väntande livet är du!
  
Av Karin Boye

Av Mamma Xaramia - 28 mars 2010 16:23

jag LOOOOVAR!   

Fast nästa gång vet jag hur man gör alltihop ,så det ska nog gå bra.....jag försökte iallafall,hur svårt kan det va egentligen liksom ??


Idag osade hela Ica igen och kycklingarna blev nästan svarta när jag försökte mig på att grilla kyckling ha ha ha....men men på´t igen ba....jag är inte den som ger mig liksom !


Jobbat både idag och igår 7-14.Igår kväll blev det hemgjord pizza och lite vin och kollade på filmen 2012,rätt bra faktiskt!


Trött som bara den i morse ju,fick ju dessutom sova en timme mindre i natt då vi ju ställde om klockan....stackars mej !!


Imorgon är jag i allafall ledig så då ska jag sova ....så skönt!!

Calle och jag ska städa lite med,ser ut som jag vet inte vad härhemma,men men....det finns ju kvar liksom.

Idag bara orkar jag inte ens börja......ska väl ha nåt o göra imorgon med!


Har dessutom tandvärk ...eller nåt.Ont i kinden,käken,halsen ,svullen i lymfkörtlarna under hakan liksom.....hmmm....inte kul alls.

Får nog ringa en tandläkare imorgon när det inte är helg längre för det här är liksom inte kul....  

Av Mamma Xaramia - 27 mars 2010 17:06

har vi härhemma om vad en romantisk helg på tu man hand ska innehålla,helt klart ha ha ha !


Har bokat hotell,tagit semester (är ju schemalagd 3 helger av 4 ) och fixat barnvakt (bara Calle den helgen ).....


sambon tycker vi ska dricka öl och typ kolla på hockey,hmmm....inte riktigt vad jag tänkt mig ju !   

Av Mamma Xaramia - 27 mars 2010 16:28

  Emmaljunga Scooter "Funny rings" blev det efter mycket funderande och jämförande!


Så himla fin   

Calle åker som en Kung i nya vagnen.I den gamla slog han nästan i suffletten ju + att varukorgen gått sönder.....

Av Mamma Xaramia - 25 mars 2010 06:15

för oss ,mina stora barn ska ju åka till Kanarieöarna med sin pappa om ca tre veckor,lite avis blir jag........men kanske en liten kryssning eller natt på hotell bara sambon och jag planerar vi för,ska boka idag   


Så skönt att få nån natt och dag bara för oss själva ,tillsammans utan Calle för första gången.

Har aldrig sovit borta från honom båda två samtidigt nån gång förut,däremot har sambon varit hos Calles farmor med honom och även utan honom,så vi fått lite egen tid både med och utan Calle så att säga,men vi har inte velat ha barnvakt över natten än....en kväll nån gång har vi lyckats pussla ihop då min syster eller sambons dotter Ida varit här och passat honom,men vi tycker båda att hittills har han varit alldeles för liten för att lämna över natten ,skulle aldrig falla mig/oss in om jag inte måste......men nu känner vi båda att vi behöver det och att han är såpass stor att det skulle funka en natt !


Jobbat tisdag och onsdag,lång dag igår så sambon fick hämta på dagis/fritids.


Alfred har senaste dagarna "övat" på att åka direkt hem från skolan (han kommer med bussen 12.50 och jag slutar 13 så det var liksom ingen lång stund han fick va själv ,det va bara själva grejen att få prova ...)





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards