En dag i taget.....

Alla inlägg under maj 2010

Av Mamma Xaramia - 31 maj 2010 08:37

det var det LEDIGA helgen liksom (jobbar ju 3 av 4 helger )....


I lördags åkte jag ,sambon och Calle till Calles farfar i Örebro.

Började resan 9 på morgonen ,hemma vid 22 på kvällen .Stora killarna hemma själv,så himla skönt tyckte de....*hmmm*

Alfred lånade vi ut till mormor en dag,tror han hade roligare där än att sitta på buss och tåg en hel dag......


Buss och tåg om vartannat.....mysig pratstund med farfar och lite mat i magen,fläskkotletter och potatis,mums enligt Calle.

Calle busade på balkongen och undrade vart kissen var ?


Jadu,han gömde sig nog väl...jag förstår honom ha ha ...

 


Hem och sov lite,kollade så alla barnen haft en bra dag......


Sen upp tidigt igen,denna gång mot Mariehamn på Åland.Isaks lag vann fotbollsmatchen med 2-1...Kanonfint väder hela dan,hade en jättetrevlig dag,åt smörgåsbord på vägen hem,mumsigt ju.


Calle riktigt duktig(ja de andra med!) att sitta fint och äta......en stund i allafall.Han sov väl en dryg halvtimma på hela dan och fast han var skittrött vägrade han stänga de små blå....men han var inte grinig,tvärtom....han höll låda hela vägen hem från Grisslehamn....Herregud hur orkar den lille mannen ...?


       

  lilla blåa kepsen,vila i frid på havsbotten,du är saknad!! Keps överbord

 



Av Mamma Xaramia - 28 maj 2010 10:58

Ibumetin,nässpray,ingefära,vitlök.....varmt te....varmt vin,tjocka filtar,mycket gos....såååå nu är förkylningen liiiite bättre iallafall,ska jobba idag 14-21.15


Imorgon bär det av med tåg till Örebro ,ska hälsa på sambons pappa.

Calle är yngste barnbarnet och de ses ju inte så ofta.


Dan efter är det Mariehamn med Eckerölinjen som gäller.....Isak har fotbollsmatch där.


Åhh så skönt med en ledig helg liksom....  nåja ,sova kan man göra när man blir gammal.....eller??


bakom mina solglasögon.....svävar jag på rosa moln.....eller nåt !


nej då inte alls,jag lever i den brutala verkligheten utan alltför mycket puttenutt och rosa skimmer....men jag känner att livet leker ganska bra.

Vi har hittat ur tunneln,vi har vänt och idag är många fler dagar bra dagar än tvärtom....... vi LEVER igen   vi har idag mycket glädje i vårt liv.


inte bara kämpar och överlever !

 



Vi lever,vi har det bra,vi har lärt oss hantera verkligheten,den hårda jobbiga vägen.....men nu står vi här....


starkare än nånsin-TILLSAMMANS!!




lyssna på texten.....vissa saker är bara SÅ bra!


Se på oss nu-vi står här trots allt....


jag vet att jag vill kämpa,jag vet att jag kan-så länge vi har varann!


Japp,jag ger inte upp så lätt.......jag är nog tuffare än somliga tror


Vi har skapat detta tillsammans,då överger man inte "Skutan" bara för att det blåser hårt......tvärtom,man hissar seglen och lär sig segla ännu bättre


Av Mamma Xaramia - 26 maj 2010 13:55

precis utanför fönstret ju! Lyckan är gjord!


Hittade en cd med "Stora maskiner på".....Calle gillade det .


Helt plötsligt kom en traktor på baksidan och skulle byta ut sanden i sandlådan i lekparken,bra tajming ju!  


Hemma sjuk idag,frysit hela natten......ett pannband kring huvudet och ont i hela kroppen.Ibumetin o nässpray hjälper så man orkar ens va uppe....men fan så jobbigt det är att va sjuk .....lite torrhosta med,blääää!


 

Av Mamma Xaramia - 24 maj 2010 14:53


vilket busfrö jag har  

Calle skrämde slag på mig rejält förut.Jag var på toa och kom ut o fick se öppen dörr ut...(bor i markplan)...dörren var stängd innan men inte neddraget handtag,så det hade han lyckats få upp.....hjärtsnörp liksom,ut o leta,starkt trafikerad väg en bit från huset om han gått runt.....,tillbaks till baksidan,upp i lekparken...ingen Calle !!


gick in,höll mig kall fast hjärtat slog i 300 minst,ingen panik,ingen panik.........hör honom inne

- Mamma....puh!


han hade knallat in i stora brorsornas rum o pillade med nåt,därför jag inte hört honom o när jag såg den öppna dörren var ju första tanken att han gått ut...


Ibland skulle jag önska att han var lite fegare,försiktigare o höll morsan i kjolarna istället för att bara glatt knalla iväg......


Förra sommaren kunde han ju inte gå så då hann man liksom med,nu blir det grind eller löplina.

Eller staket med eltråd,så kan vi hålla en del grannar utanför med ha ha

Av Mamma Xaramia - 24 maj 2010 09:45


Hoppas hoppas vi får möjlighet att se Winnerbäck i sommar,kanske på en spelning tillsammans med Melissa Horn....det vore ju underbart!

Av Mamma Xaramia - 24 maj 2010 08:31

haft alldeles för fullt upp för att ta mig tid att orka blogga ;)

skämt åsido,det HAR varit rätt mycket sista veckan och jag har bara inte orkat blogga.....

I fredags  var det först jobb och dagis /fritids,sen hem och snabbt sno ihop en pastasallad.

Tur att min ena syrra Malin var här så hon kunde hjälpa mig.  

Nån timme senare bara ramla det in folk,alla barn,mormor,morfar,kusiner,mostrar,sambon(kom från jobbet) och sambons stora barn....fullt hus liksom !!

Städningen fick vi ta efteråt liksom,men vem bryr sig.....


Mina stora åkte till sin pappa,vi fick 2 större istället ,sambons tonåringar !

Jobb på lördag,sen hem o sov middag en stund,duschade och bytte om.

40-årsfest hela natten lång för en kompis!

Så himla trevligt var det,hade hur kul som helst !!


Tack Ida och Max för att ni passade Calle .


Sov halva söndagen   sen jobb 14-21.15

Av Mamma Xaramia - 20 maj 2010 06:07

Några härligt lediga soliga dar,sammanhängande blev det ju....pga ett byte på jobbet.

Glad för det är jag   


Nu jobbdags igen.Jobb igår,dagis,fritids och hela faderullan som hör till våra vardagar.....hann hem o byta om,sen hämta Calle på dagis,honom fick jag väcka.....han sov fortfarande 14.15....sen iväg till fritids och hämta Affe o promenad hem,gick förbi affären och köpte varsin glass....mums!


Härlig skön eftermiddag ute,kyckling ris och sambons godaste currysås till middag.

Tidig kväll för de små,sen senaste Beck-filmen med min Älskling   


Sååååå otroligt skönt att sambon kommer jobba ständig dagtid,lite mindre slitigt i vardagen och lite mer tid tillsammans,underbart ju!



Nu strax dags att cykla till dagis/fritids och jobb.

Sen blir det en tur till Uppsala med småttingarna på eftermiddagen,ska möta upp sambon .

Sen ska det förberedas pastasallad och tårta till imorgon då vi ska ha kalas för Eddie.

Biljetter till Ida o Max ska beställas,....de kommer hit i helgen och ska passa Calle så vi får gå på 40-års kalas.Tack snälla ni!!

Av Mamma Xaramia - 18 maj 2010 13:54

Mulet i morse.....men sen kom solen igen!

Gäller att passa på o njuta när man är ledig  


Enda nackdelen nu är väl myggen och all sand och detta eviga spring,ut och in,ut igen,in igen.......nåja det kan man väl leva med !


Över 20 grader både igår och idag.

Igår var mormor hit med en planta jordgubbar och gräslök som Alfred fått av henne,så nu är de planterade.

     


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards