En dag i taget.....

Alla inlägg under oktober 2011

Av Mamma Xaramia - 31 oktober 2011 17:25

lite mer som det ska  


 Förra veckan var en hektisk vecka med alla barnen här(numera på heltid) en inlagd man ,massa annat som skulle fixas och sen lite sjuka barn i olika omgångar,då blev det inte mycket pluggande .....


men nu så,mannen hemma ,har fortfarade ont o så men han är hemma iallafall 

Barnen har frisknat till och har idag varit på dagis /fritids så idag har jag hunnit plugga massor!


Av Mamma Xaramia - 30 oktober 2011 13:41

I natt drömde jag så märkligt,jag drömde att jag var i en annan kvinnas lägenhet,en lägenhet med ett sånt där inkaklat badkar.

Jag skulle bada och efter en stund kommer kvinnas vuxna dotter in med ett litet akvarium med pyttesmå fiskar.

De här gör dina fötter fina medans du sköljer bort schampoot sa hon och tömde i dem i badvattnet.

Det pirrade konstigt på fötterna ,och jag sköljde bort schampoot.

Sen klev jag upp,virade in håret i en handduk och tömde ur vattnet.

Precis när sista skvätten vatten virvlade till i avloppet kom jag ihåg fiskarna....de snurrade i en virvel och jag försökte fånga de stackarna .....sen vaknade jag !


 


liksom,vem var kvinnan ? varför var jag i hennes lägenhet och varför hade hennes dotter i fiskarna i mitt badvatten....ha ha 

Av Mamma Xaramia - 27 oktober 2011 19:51

tror Calle.


Titta,där är Trassels huset sa Calle när vi passerade moskén i Uppsala idag.

och faktiskt,funderingen är inte så tokig.....

          

lite likt ju ??!


Varit på sjukhuset och hälsat på mannen idag,ett långt sår på magen som var MYCKET fascinerande tyckte Calle.

Fast den bilden besparar jag er  ha ha ha 

Av Mamma Xaramia - 25 oktober 2011 18:09

Lite kräksjuka,hosta och snor.....nån som vill ha ?


I söndags kväll åkte då ÄNTLIGEN mannen in för att läggas in.....operation igår,fått livstecken från honom i form av sms.



Hade tänkt åka in idag och hälsa på men vill inte ta med diverse baciller ju,så vi väntar nån dag till!


Idag har vi myst,kollat film,tömt kattlådor,tvättat och dammsugit lite.....nåja JAG har gjort det mesta,DE har kollat film och myst ,de små sjuklingarna     

Av Mamma Xaramia - 25 oktober 2011 18:06

 

Johan Theorins romaner med Öland som fond har satt stora avtryck i svensk spänningslitteratur. Nu byter han tillfälligt spelplats och från ett vindpinat alvar tar han oss med till en mellanstor stad någonstans på västkusten. 

Dit anländer Jan Hauger för att söka tjänst som förskolepedagog. Men Gläntan är inte riktigt som andra förskolor. Det ligger på andra sidan muren till Sankta Patricia – med öknamnet Sankta Psyko – ett säkerhetsklassat sjukhus där psykiskt störda våldsbrottslingar vårdas. Gläntan är Sankta Patricias egen förskola, där patienternas barn vistas för att under noggrann övervakning få träffa sina föräldrar. En av Jans uppgifter blir att eskortera barnen genom de underjordiska gångarna som förbinder förskolan med besöksrummet på kliniken.

Jan är en duktig pedagog, men han har också hemligheter. Han har inte avslöjat för någon vad som egentligen hände nio år tidigare, när lille William försvann från den förskola där han då arbetade. Han har inte heller berättat varför han var så angelägen om att få tjänsten på Sankta Patricia: att det har att göra med att Alice Rami, den egensinniga sångerskan som han varit besatt av sedan tonåren, är patient på sjukhuset . Är något av dagisbarnen hennes? Jan är förbjuden att fråga, men lockelsen att hitta en väg in till de slutna avdelningarna och möta Alice igen växer. 

En natt när barnen sover djupt hämtar Jan nyckeln till källardörren, låser upp och börjar gå nedför trappan som leder in till Sankta Patricia. 

Med Sankta Psyko har Johan Theorin åstadkommit en psykologisk rysare i toppklass.

Av Mamma Xaramia - 22 oktober 2011 17:11

veckan som varit har innehållit utvecklingssamtal,div andra "möten",intervju,massa pluggande,storhandling,magsjuka....och flera sjukhusbesök för mannen inför kommande operatíon.Och några barn extra i helgen som liksom blev kvar här <3


Och idag har jag(äntligen !) varit och hämtat ut en ny "leksak"....MOBIL är väl dumt att kalla det längre,den används ju liksom till så mycket mer än att ringa.

Sms,mms,ta bilder,surfa,spela wordfeud,lyssna på böcker osv osv....en vit Experia arc S,superdupernöjd!!!


 

Av Mamma Xaramia - 16 oktober 2011 18:15

4  par vinterskor,4 par gummistövlar,4 termobyxor,4 vinterjackor......

4 ryggsäckar.....4 uppsättningar sportkläder,

4 par badbyxor.........även om de är killar allihopa och en del kan ärvas är det långt ifrån allt som det funkar med ju....


Inte nog med att de alla växer så det knakar ju.....äldste har ju dragit iväg på längden och är numera mer långsmal än småknubbig så vissa kläder passar ju liksom inte ...


4 utvecklingssamtal,4 föräldramöten,4 tandläkarbesök,4 barn som ska klippas......


Skrev detta för ett par år sen :


"4 uppsättningar kläder ,om man har tur är det så.......ibland behövs ju extrakläder,extramöten osv då blir det liksom ÄNNU fler och mer av allt....men också 4 x kärlek och 4 x skratt......4 olika personligheter,alla olika men ändå lika !!


Fatta att jag är ensam tjej härhemma,tom katterna är killar ju !!

Och flera av dem är rödhåriga med sånt dära "rödhårigt"temperament.....hetsigt!!


En rödhårig sambo,en rödhårig unge och en rödhårig katt......gah!!


Love you gangsters!! "


Vi välkomnar SMULAN (en katt!) till familjen,så är jag inte helt ensam tjej längre!! he he 

Av Mamma Xaramia - 16 oktober 2011 17:49

ju ,fast vår mobiloperatör säger att de inte har nån sån....buuuhuuu 


   

Idag har vi hämtat ut nya mobiler ,till alla utom mej....operatören trasslade förra gången vi bytte så ena mobilens abonnemang får förlängas först om en vecka,stackars stackars mej....


Nåja,jag har mitt roliga kvar sen då....


Lånade ut småkottarna till mormor en stund  och tog de större trollen med till stan och fixade mobilerna och handlade lite.

Sen har det städats(jag då som inte hade nån ny "leksak"!) och tvättats(mannen ,tack Älskling  !) .


Snart sovdags för småkottarna som varit vakna sen 6.30 imorse.

Ska sätta mig lite med pluggeriet senare tänkte jag!


Imorgon är sista dan att ansöka till Högskolans vårtermin.Min ansökan är inskickad,men än kan man ju hinna ända sig....typ tusen gånger !!


Studera.nu har ju gjorts om så numera heter det även antagning.se ,säkert väldans bra ....men nåt som STÖR mig är att när man söker tex fristående kurser,sådär bara för att man är nyfiken för att se vad det ens finns för kurser,så får man upp 438 kurser,men jag ser bara 100....


sen måste jag "förfina " min sökning till tex psykologi,spanska eller nåt....men om man nu liksom inte ens VET vilka kurser som finns då,om jag skulle vilja sitta och "bläddra" bland ALLA sökbara för att se alla spännande som finns,nej nej det går inte.....suck!!


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards