En dag i taget.....

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mamma Xaramia - 30 augusti 2010 15:33

och vad bra det går vissa dar....not!


Glömde nya miniräknaren hemma,kaffetermosen läckte och mitt arbete i svenskan kunde läraren inte öppna på datorn....jippi liksom !

  

Dessutom regnade det MASSOR när vi gick i morse...


Vissa dar flyter lite sämre liksom,sådär så man inte vet om man ska skratta eller gråta,men men det mesta fixade sig.


Matten funkade utan räknade,svenska var bara att ändra format hemma sen och nu skiner solen .  

Har precis suttit och skrivit färdigt lite engelska,trött i huvudet av alla oregelbundna verb.

 


Strax dags att handla och hämta Calle

Av Mamma Xaramia - 28 augusti 2010 18:15

så himla ovant .....ihhhh!


Helt ensam hemma HELA dan liksom...har det hänt nån gång alls förr i mitt liv efter att jag fått barn ?


Jo en period som jag var nyseparerad då barnen var hos sin pappa kanske men det var länge sen.


Sambon och Calle åkte med bussen halv 6 i morse .Till Kumla för att gå på fotboll med hans stora barn och hälsa på farmor.Calle har nog kört slut på henne nu ha ha


Försökte och försökte verkligen ha sovmorgon.....till halv 9,sen gav jag upp!


Varit i Uppsala och shoppat lite,behövde en miniräknare till studierna .

Hittade även ett billigt usb-minne att ha till vissa arbeten som flyttas fram o tillbaks liksom.....

Blev lite pysselböcker och tuschpennor till Alfred med som gillar sånt!

Torkel och Märta fick lite godis och en gungande stege.....Gillades !

 

Av Mamma Xaramia - 26 augusti 2010 16:45

Dagen idag har bestått av matte,matte och ännu mer matte.

Räknat massor,så skönt att hålla tidsplaneringen  


sen lite grekiskt drama (Medea)ett antal frågor som ska diskuteras.Intressant


Håltimme med mera matte,fika med klasskompisar och sen samhällskunskap.


Politik inför valet.Många påståenden att ta ställning till och att reflektera kring.

Mastigt och jobbigt för huvudet men ändå kul.

Blir alltid intressanta diskussioner då folk tycker så himla olika ju!


Åkte hem en stund,jobbade lite mer med svenskan och matten,var sen lat och tog bussen till dagis och hämtade Calle.

Duggregnade när vi gick hem,men va sjutton.....bara lite vatten ju!


Strax blir det pannkakor som jag hittade på baksidan   


tack mamma!!

Av Mamma Xaramia - 26 augusti 2010 06:14

trött trött trött....gäsp! Idag kommer behövas massor av kaffe för att piggna till...


Tror alla härhemma hostar lite och snorar,som vanligt när skolor och dagis börjar!


Alla är trötta i början nu innan man kommer in i rutinerna ,men men det funkar bra.


Idag blir det bara 2 lektioner igen,självstudier på matten på morgonen men jag sätter mig i skolan ,annars ser man bara allt härhemma som ska göras ju.


Igår var det full dag + tvättstugan på kvällen.Dessutom har jag lyckats tappa bort cykelnyckeln så jag fick gå till dagis /fritids.....det tar sin lilla tid med hämtningar/lämningar ,handling osv.....men jag tycker vi hittat rutiner som funkar bra.


Sambon har börjat jobba denna veckan,fast han fortfarande väntar på operation,men han ledsnade väl på att bara gå hemma.....

Av Mamma Xaramia - 24 augusti 2010 07:32

så då ändrar vi om lite i ordningen.Stora killarna fixa så Affe kommer med bussen,men min syster som vuxen backup vid busshållsplatsen   


Strax dags att packa ihop allt och cykla till dagis med Calle.


Bara engelska och samhällskunskap idag.

Ska se om engelskafröken godkänner mitt val av engelsk bok ??  


sen blir det ng lite politiksnack på eftermiddagen.....däremellan massa engelska verb....pust!!


 


Sambon fyller år idag,kanske blir lite tårta på eftermiddagen!


Stort Grattis Älskling  

Av Mamma Xaramia - 23 augusti 2010 20:52

med riktiga lektioner idag,överlevt matten....pust!

Även överlevt Engelska,en tjock lunta med oregelbundna verb och sen svenska .....Medea!

Ingen mjukstart här inte,pang bom bara !


Nåja,det blir mastigt men kul känns det som !

Imorgon bara 2 lektioner ,håltimme mellan så får passa på att plugga lite där så man kan va "ledig"  när man kommer hem   



Av Mamma Xaramia - 21 augusti 2010 06:46

svischa förbi igår så var det bara jag i min nya träningströja som susade förbi ha ha ha


nej då,jag gick en rask promenad,småsprang en bit då och då för att se vad jag orkar......


Rejält svettig,flåsig och påhejad av Alfred som cyklade bredvid  


Ont i kroppen idag,men det har jag annars med ju så....

Gårddagen bestod av kubbspel och grillning vid Gimodammen,hade hur trevligt som helst! Måste ha luktat grillkorv om mig lång väg när jag klev på bussen hem från skolan ha ha


Sen handling när vi hämtat Calle på dagis .


På eftermiddagen kom mina stora killar från sin pappa,blev tacos till middag ....mums!


Idag blir det tvättastugan,och kolla på Isaks fotbollsmatch OCH njuta av att vara LEDIG   


Har ju jobbat 3 av 4 helger jättelänge så det känns skönt att få mer tid med familjen igen....

Av Mamma Xaramia - 19 augusti 2010 13:35

så jäkla glad idag


börjat skolan i måndags.....det klart bästa jag gjort,jag var velig och vet fortfarande inte vad jag tänker bli?

men ska börja med att läsa så jag är behörig till högskolan...sen vet man aldrig lutar åt lärare men vem vet....


känner mig "hemma" i skolans värld.....


Situationen på jobbet och mitt mående var katastrof,så jäkla less.........jag var tvungen att GÖRA nåt för att inte gå under...så ....jag tog steget och fasiken så glad jag är!

Istället för frustration blev känslan positivitet och jävlaranamma.

Dags att satsa på sig själv!! Orkar inte va frustrerad mer....


Vet att det kommer bli tuff med studier o alla barn o hemmet osv....men va sjutton,har klarat värre saker än det ju


Då ska jag tamejtusan klara Mattekursen med....inga tvivel!


Två dar nu har vi haft lite introduktion,personliga samtal med planering för var o en utifrån vad man ska läsa.Haft lite känna varann-övningar....kurs i gruppdynamik,....mycket fokuserat på personligt ansvar,att få alla att trivas och att allt är möjligt.Att våga tro på sig själv!


Så underbar föreläsare och så himla många nya fina människor att lära känna......så kul nu efter några dar att se utvecklingen ,hur folk våga börja öppna sig,gruppera sig,söka nya vänner.....blir alldeles pirrig av sånt....


känner att detta kommer bli en underbar spännande och lärorik höst.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards