En dag i taget.....

Alla inlägg under december 2009

Av Mamma Xaramia - 9 december 2009 21:59

19-tiden med denna bild....jag jobbade ju.

 


Calle somnade i stora sängen för första gången,efter att ha varit upp en sväng med den tomma vällingflaskan,sen gick sambon in med honom i sängen och sa natti natti och han somnade ....ja vad säger man......vi som trodde det skulle ta ett tag o några varv uppe innan han förstod!

Han gillar att sova helt enkelt,har aldrig varit gnäll eller gråt nånsin faktiskt!!  


Mina ungar ,dina ungar,...alla ungarna är VÅRA ungar,båda har biologiska och bonusungar.....men den som verkligen ÄR vår bonus för hela familjen är Calle!

Allas bonus...varken sambon eller jag trodde väl vi skulle ha fler barn och så fick vi denna underbara busunge....bonus på det sättet att han är en "bonus"...nåt vi inte ens räknat med...


Han bara ÄR,så glad,så enkel,så lättsam,ständigt glad,så social ,charmar alla,gillar att följa med på allt........

om det är han som person eller vår erfarenhet som föräldrar efter ett antal barn tidigare låter jag va osagt,kanske lite av båda ??


Han är en nöjd liten skit som trivs med livet och vi föräldrar(och syskon) trivs med honom och är nog lite coolare som föräldrar idag än med 1a barnet tex...

Underbart härligt är det i allafall   en riktig bonus i livet !


Lite bilder från simskoleavslutningen :         

Alfred flyter på rygg        

Alla barnen var SÅ duktiga...de är ju liksom bara 6 år!




Av Mamma Xaramia - 9 december 2009 14:37

efter simskoleavslutning....jätteduktiga var dom.Bilder kommer senare!


Hämtat på dagis ,hem o fika lite innan jobbet.

Vaktmästarn kom förbi o fixade en grej vi tjatat om ett tag....han hade nog glömt bort det ha ha .


Nåja nu är det klart och tydligen ska Calle sova i stora sängen ikväll,ska bli spännande o se hur det går.Kommer nog gå bra   


Nähä...bye bye...dags att jobba !

Av Mamma Xaramia - 9 december 2009 12:51

....gått hem från skola,kände sig dålig ,hemma hos sin pappa denna veckan,pratade nyss med honom på facebook.....inte kul!



Ska strax iväg på simskoleavslutning och se vad barnen lärt sig,sen dags att jobba....trots liiite förkylning!

Skulle man va hemma (eller hålla barnen hemma ) vid minsta lilla skulle man ju aldrig komma ut vissa årstider ju,det hör ju liksom till....


Skillnad på sjukdom och sjukdom så att säga,lite snor har ingen dött av....

Av Mamma Xaramia - 9 december 2009 11:50

en del tar åt sig på en gång...!Och måste kommentera ....

Intressant fenomen!


Att jag syftade på nån helt annan än just den personen gör det ännu mer komiskt,men det är klart...lever man i en låtsasvärld så gör man och om världen är väldigt ,väldigt liten och begränsad o man lever ett instängt,inskränkt liv så tror man kanske att allt handlar om en själv ha ha ha.

Man kan bli "sjuk" av ett sånt liv,på flera olika sätt!!


Min värld är lite större och personen i fråga som jag syftade på är en Man...

(obs inte min sambo !)hahahahahahahaha


men som sagt...kan man inte fatta så....kan ju gälla flera personer ...

Av Mamma Xaramia - 9 december 2009 10:43

när personer inte fattar saker som alla andra fattar,sånt som är självklart liksom....ha ha ha


Ställer sig frågande varför nåt är som det är och alla andra fattar varför ...

Det handlar om ganska självklara saker,om sunt förnuft.....


som sagt....vill man inte fatta så vill man inte....och kan man inte fatta så kan man inte....jobbigt !!  

Av Mamma Xaramia - 9 december 2009 10:34

att chefens son va magsjuk.....och hörde igår att det på det andra dagiset (inte där vi har Calle) går både förkylning,magsjuka och löss....kul kul!!

Bara att vänta då....


Magsjuka går tydligen alltid kring advent/lucia.....vet inte hur många år jag uppmärksammat det,kommer ihåg ett år när Eddie o Isak var mindre,då var det en stackars pojke som blev sjuk under själva uppträdandet stackarn!

Inte kul men inget man kunnat förutse ju.


Sjuka barn är inte kul men å andra sidan hör det till...jag är så otroligt glad att sambon är hemma så jag slipper ta VAB varje gång Calle är sjuk.

Han är sällan riktigt sjuk och som sagt att va lite snorig(så länge det inte är grönt eller barnet har feber) räknas inte som "sjuk" anser jag.

Vi försöker leva som vanligt,ut i friska luften,sova mycket....sunt förnuft!


Att bara stanna inne o stänga in sig blir det tyvärr bara värre av.....lite småsnorande hindrar inte från att vara ute eller umgås med andra,ALLA snorar ju liksom...det handlar främst om allmäntillståndet hos barnet och vilken sjukdom det handlar om....


men men det finns folk som springer till vårdcentralen med barnen vid en enkel förkylning med....har aldrig förstått sånt...dit går man när man är SJUK eller har ont nånstans

Av Mamma Xaramia - 9 december 2009 09:10

men fick gå upp vid 6 och leta nässpray,kunde knappt andas ju!!


Vilade så mycket det bara gick igår,tur det så man slipper bli liggandes i denna förkylning.

Idag är Calle på dagis igen,i måndags var han ju ledig då de var i Kumla och igår tog de sig en sovmorgon så då blev det inget dagis heller....men idag så.....vaknade han iallafall 8.30(he he),lite gröt och sen dagis,kul att träffa kompisar ju!


Simsoleavslutning för Alfred idag.Pappavecka men jag tänkte gå o kolla innan jag börjar jobba,kul o se vad de lärt sig ju  


Stora stolen,en tripptrapp utan bygel, funkar jättebra ,Calle gillar att sitta på den.

Får se om han får sova i STORA sängen ikväll,har just nu båda uppställda i sovrummet så han ska vänja sig vid tanken....


Av Mamma Xaramia - 8 december 2009 15:47

sambon kom hem igår lagom som jag kom hem från jobbet  21.30 .

Med sig hade han en stor (växa)säng till Calle och en tripptrappstol från sin bror.

Vet ej om Calle är för liten men vi testar väl....


Han hade oxå med sig en massa julblommor,bla en vit amaryllis och en vit jättestor julstjärna  


Gick upp 5.15 imorse,började jobba 6....smög som sjutton så de inte skulle vakna härhemma.

Senare skickade jag ett sms till sambon och frågade om de vaknat och hur Calle mådde idag (han har snorat en del sista dagarna )....och fick till svar att de nyss vaknat...då var klockan 9....hmm snacka om orättvist ju!


Men som tur är så somnade Calle och sov en bra stund på dan med så jag kunde sova lite,känner mig ruggig och fryser,förkyld   


Har tagit ett par Alvedon nu så jag äntligen slutat frysa..

Blir till att vila,dricka mycket och bara ta det lugnt,ska fixa lite mat strax,kinagryta blir det och sen blir det nog nån lite glögg och nån bra film ikväll.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards