En dag i taget.....

Alla inlägg under juli 2012

Av Mamma Xaramia - 30 juli 2012 20:20

http://xaramian.bloggagratis.se/2008/08/


På torsdag den 2a augusti fyller Calle 4 år,då ska det vara glass tårta och paket har han bestämt !



Så mycket sorg och oro,sen så mycket LYCKA   


Av Mamma Xaramia - 22 juli 2012 10:12

Minstingen har sovit inne hos sin mamma och i en hög med sina syskon i natt.De andra nätterna har han sovit i en egen låda med värmeflaska,då han varit så liten och liksom puttats bort av de andra och då inte kunnat hålla sig varm.För säkerhetsskull la jag värmeflaskan i korgen hos alla kattungarna.


 

Vi kallas honom Pissenisse,för han kissar enorma mängder  

Annars kanske bara Nisse eller Finds.Han är lite lik Pettssons katt Findus ju,både färgerna och detta med lite kulmage och spinkiga ben ha ha .


 

Detta är den störste av dem,ett riktigt matvrak,som gärna piper efter mer.....och mer.....och mer! Även det en kille (tror vi!)


     

Den svarta och randiga är tjejer,den randiga otroligt lugn och fin,säger inte ett knyst.Sitter helt lugnt och betraktar omvärlden .De andra två lugna och fina även de och alla otroligt gosiga och sociala.

Av Mamma Xaramia - 22 juli 2012 08:29

Lyssnar på en klok präst och en pappa som mist sin son i tsunamin på Tv4.

Idag är det 1 år sen händelserna på Utöya.Idag går mina tankar till hela norska folket och självklart till alla anhöriga   


Prästens ord kring sorg,hur viktig själva bearbetningen är,känns så nära och lätta att förstå.

Att man behöver TID,lugn och ro,inte en massa kring sig hela tiden......för att verkligen kunna ta till sig det som hänt och kunna bena ut sina tankar och känslor.




Av Mamma Xaramia - 19 juli 2012 13:54

går länge mellan inläggen .

Det beror ju inte på att jag inte har nåt att skriva om eller att det händer för lite utan precis tvärtom ha ha !


Med alla barn här,semester,hundvalp och kattungar(varav en flaskmatas)   går dagarna rätt fort!


Försöker dessutom hinna läsa två litteraturkurser på halvtid ,en om kriminallitteratur och en om Astrid Lindgrens författarskap,båda mycket intressanta om man gillar böcker och att läsa !


Av Mamma Xaramia - 9 juli 2012 21:38

varit till Närakuten Uppsala förra söndagen,hemma med penicillin,sen åkte mannen och Calle in igen då han efter nästan en vecka inte blivit bättre.De blev kvar över natten,Calle fick kortison så svullnaden i halsen gick ner,misstänkt körtelfeber.

Sen fick de komma hem igen och nu låter han sådär tjock i halsen igen när han ska sova  


Är han inte bättre imorgon lär vi åka in igen,kortisonet skulle verka några dar sa de.Ev blir det operation av halsmandlarna.

Själv är jag LEDIG nu i 2 hela veckor! Känns så himla skönt.

Även om sommarjobbet är 1000 ggr bättre än jag trott och hoppats på är det otroligt skönt med lite ledigt .




Av Mamma Xaramia - 1 juli 2012 16:24

Fyllde ju tydligen 40 i torsdags  

Tog en tripp till Eckerö med bussresa bara mannen och jag,och hade sån tur med vädret,strålande sol hela dan!  

Åt smörgåsbord,drack öl och myste i solen.Hade turen att vinna en "champagne"-flaska på en musiktävling,fick "Ja må du leva" sjungen för mig med .

Tack mormodern för att du tog hand om Calle och Alfred och tack mina stora killar för att ni passade hunden  


 


Min finaste bästaste 40-årspresent åt mig själv   




Igår blev jag lite uppvaktad härhemma . 

Kvällen ägnades åt att spela poker med Syster Yster ,mannen och äldste sonen.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards