En dag i taget.....

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Mamma Xaramia - 27 november 2012 19:45

Hur kommer man ens på att man ska kolla på Bröderna Lejonhjärta ??

Tårarna bara rinner,mest för mig ,barnen ser den inte på samma sätt....


Jo för att den gick på TV,därför kollade vi.

Calle somnade efter bara en liten stund och Alfred har aldrig sett hela förr så vi tittade tillsammans.

Är det livet som spelar mig ett spratt eller finns det nån större mening i allt som jag inte förstår.Jag läste en litteraturkurs om Astrid Lindgrens författarskap på distans halvfart i somras.

Vet ni vad ett av arbetena handlade om,där jag valde själv ?

Av alla ämnen och karaktärer fick man välja rätt fritt....


Jo om Bröderna Lejonhjärta,om mod när man är en liten lort,om sorg och om Astrids sätt att skildra vad som händer när man dör.Det känns läskigt idag men samtidigt helt självklart ju!


Jag tror att nästan alla svenska barn idag växer upp lite med bilden av att man lever vidare nånannanstans.Jag tror nåt liknande och vill låta mina barn tro det-Och hoppas man en dag kommer till Nangijala och så småningom Nangilima.

Musiken I filmen har alltid fått mig att gråta,men efterlämnar inte bara sorg utan lite lite framtidstro med.....att man liksom inte vet....men hoppas!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards