En dag i taget.....

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Mamma Xaramia - 8 november 2009 17:53

Fredag:

lediga ...åkte en sväng till Tierp och handlade.

Stora killarna var på sin farmors begravning med sin pappa.Alfred var i skolan och var sen hos mig på eftermiddagen.....innan de skulle till pappa,byter alltid på fredagar.

På eftermiddagen kom barnens mormor hit,hon skulle passa syrrans barn (bor vägg i vägg med mig )så alla barnen lekte en stund.

Sen åkte vi till svampskogen en stund innan det blev mörkt,hittade lite höstkantareller....mums!


Lördag :

Jobb 7.30-21.15,lång dag så jag smet hem en timme på lunchen för att umgås med Calle o sambon.

Tv-kväll med räkor....mysigt!


Söndag:

Fars Dag...hade planerat att smyga upp o ge sambon sovmorgon och kaffe på sängen....och visserligen fick vi sovmorgon men inte alls som jag tänkt!

Sambon va upp vid 6 och släppte ut lillkatten,en timme senare va jag upp o släppte ut den andra som kommit in en timma tidigare Flört

La mig en liten stund till (tänkte att Calle vaknar väl strax)....måste ha somnat...


vaknade vid 9.30 LIKSOM!! Halv tio,när sov vi så länge sist? typ aldrig ha ha


Jobbade 11-14,en kortis,hade bytt med en tjej på jobbet idag.

Jobbade kväll åt en annan tjej igår men insåg att det skulle bli tungt att stänga (o jobba till 21.15) tre kvällar i rad...så vi bytte lite.


Stora killarna va hit en sväng o hämtade Alfreds ryggsäck som varit på villovägar ,han o en kille hade tagit fel i fredags.

Har precis ätit en smaskig middag med kassler och potatisgratäng,sen blir det nog nån film eller att lyssna lite på bok....

 

Av Mamma Xaramia - 8 november 2009 17:04

 

Allt har sin tid.

 

Det finns en tid för allt som sker;

 

En tid för födsel, en tid för död,

En tid att plantera, en tid att rycka upp,

En tid att dräpa, en tid att läka,

En tid att riva ner, en tid att bygga upp,

En tid att gråta, en tid att le,

En tid att sörja, en tid att dansa,

En tid att kasta sten, en tid att samla stenar,

En tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag,

En tid att skaffa, en tid att mista,

En tid att spara, en tid att kasta

En tid att riva sönder, en tid att sy ihop,

En tid att tiga, en tid att tala,

En tid att älska, en tid att hata,

En tid för krig, en tid för fred

 

ALLT HAR SIN TID

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards