En dag i taget.....

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Mamma Xaramia - 24 november 2009 22:25

.,....nu blev jag sur * tjurar massor *


sambon kollar sport på tv nu och tydligen är det nån match på söndag som sambon vill se .


Han frågar:

-hur jobbar du på söndag ?


Jag :

-jag är ledig,både lördag o söndag....


Han svarar :

-men va fan.........jag trodde du jobbade ju,kan du inte jobba lite extra då ?....hm...(han tänkte att han o Isak skulle få se matchen i fred när Calle o Affe somnat )


Tji fick han he he he .......(synd om honom som får umgås med sin sambo ju !)Flört


Tillägg: Jag är måttligt intresserad av sport,jag jobbar många helger ....typ alla känns det som,så han trodde självklart att jag jobbade söndagskväll.

Av Mamma Xaramia - 24 november 2009 20:05

mörkt o kallt imorse,cyklade till jobbet innan 6.....lite småirriterad över små bagateller .....lyckades vända det....blev en BRA dag trots allt !Glad


slutade 12,hem,åt lite lunch ,sov en stund,vaknade när sambon kom hem efter att ha varit o hämtat Calle på dagis....missat flera kapitel i ljudboken(somnade ifrån ju)...gah!


Tidig middag för Calle,mamma o pappamys sen när han somnat.

Vi äter ALLTID tillsammans oavsett om vi har "bara" ett barn (som nån så fyndigt kommenterade en gång )eller alla 6 .....men idag gjorde vi ett undantag,vi vuxna åt rejäl lunch,köttbullar och rotfruktsgratäng jag gjorde igår, ganska sent och Calle va hungrig tidigt,så då blev det så.


Nu på kvällen har vi ätit goda mackor med egen "skagenröra"....mums!


Imorgon är det dags för utvecklingssamtal på dagis,spännande !

Tror i och för sig inte det är nåt att oroa sig för,att det kommer vara nästan bara positiva saker,han ÄLSKAR dagis,han äter o sover bra,vinkar "hejjå" glatt,älskar att va ute och har världens underbaraste fröknar som han charmar totalt.


Han är deras lilla Solstråle !


Sen jobb för mig 14-21.15


En ganska "trött" dag (gäspade hela fm på jobbet )men med många tankar i huvudet (som alltid!)


-varför är många människor så otroligt omständiga när de handlar ??

-när får vi nya schemat och hur ser det ut?

-att en del personer INTE borde ha barn ?

-hur olika ens barn är....har 4 av samma sort,alla väldigt olika men helt unika

-hur otroligt "bortskämd" jag är (Tack Älskling!)

-hur allt ska funka den dan sambon får ett jobb

-vad är det som gör en blogg intressant/ointressant ? ?

-Vilka 52 personer som läste min igår ?

-vilken bok jag ska lyssna på efter "Hypnotisören" (som jag ju somnar ifrån ha ha )

-när får vi vaccinera Calle mot svininfluensan?

Av Mamma Xaramia - 24 november 2009 16:00

och i år får han nog smaka lite glögg o lussebulle,förra året fick han ju bara kolla på stackarn!


Tänk vad fort tiden går,förra året en liten bebis- Nu stora killen ju!!

   


Av Mamma Xaramia - 24 november 2009 15:05

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards