En dag i taget.....

Alla inlägg under februari 2010

Av Mamma Xaramia - 8 februari 2010 12:32

För bara några månader sen kändes allt tungt,sambon hade inget jobb och jag jobbade mycket kvällar och helger medans Calle var på dagis dagtid,det gick ju men det var liksom inte mer....kändes som vi inte hade nåt riktigt "flyt" i vardagen ,vi bara kämpade och kämpade men kom ingenstans.....har suttit och läst tillbaka i bloggen.


NU däremot har det vänt,och det ordentligt.....jippi!!'

Vi har hela tiden försökt fokusera framåt,försökt vara positiva även när det varit som kämpigast och det har lönat sig!


Då var hans högsta önskan ett jobb och min att få ett schema med mer dagtid,idag är båda sakerna verklighet ,känns hur bra som helst!


Känns kul att kunna skriva nästan enbart positiva inlägg på bloggen ,de tyngre sakerna känns inte alls lika tunga när allt flyter.

En sak i taget så når man dit man ska.....allt handlar om inställningen   




Som jag sagt förut,jag är så himla stolt över oss som tagit oss hit,genom en massa ....


Tillsammans klarar vi allt  


  


Av Mamma Xaramia - 8 februari 2010 12:05

igen då,börjar med ledig dag   


Calle hostig och snorar massor,låter tungt när han andas,ska till bvc på 18-mån kontroll på eftermiddagen så då kan de även lyssna på lungorna på honom,men spruta hoppar vi nog över.

Ska även ta med Affe och visa upp hans konstiga utslag för sköterskan/doktorn.

Pratade med bvc-sköterskan i morse och hon tyckte absolut att han skulle följa med dit även om han nu tillhör skolhälsovården.Skolsköterskan kollade på honom förra veckan men då hade han bara utslag i ansiktet,inte på benen och armarna.


Tror det är en reaktion på kyla så det är säkert ingen fara men bättre att veta än att riskera att det är nåt smittsamt liksom...


Sambon jobbar förmiddag denna vecka ,så han gick väl upp vid 4....stackarn !


Kvart i 5 vaknade jag av att Calle va vaken,gav honom välling och ny blöja,sen somnade han om en stund men inte jag....så jag läste lite bok och surfade lite innan det var dags att väcka de stora killarna och ringa skolan och tala om att Alfred blir hemma idag.


Myst hemma med småkillarna hela morgonen /förmiddagen ,spelat lite schack med Alfred,de lär sig i skolan och han är verkligen jätteduktig!


Nu har vi precis sovit middag en stund,Calle sover fortfarande.....skönt!!

Ska fixa lite plättar strax och diska lite innan det är dags att gå till bvc.

Av Mamma Xaramia - 7 februari 2010 13:17

Sov nästan till 8 imorse,skönt! Calle vaknade vid halv 7,fick välling och ny blöja så han somnade om en liten stund.


Inga "måsten" denna helg,bara slappat och tagit det lugnt,det behövs ibland,måste ladda batterierna ju!

Det var tänkt att sambon och Calle och ev nån mer skulle åkt till Örebro till Calles farfar som igår fyllde 80 år,men eftersom Calle hostar och snorar massor blev det ingen resa.De får ta det en annan helg istället när Calle är piggare.


 Detta är min enda helt lediga helg så skönt att bara slappa då ju.


Ungarna har kollat lite film, spelat lite poker,lite Wii och varit ute .

Isak sov hos en kompis i natt .

De vann matchen igår 10-2,Isak gjorde 1 mål.

Lite diskning o matlagning har det självklart blivit,men inget mer.

Städa får vi göra en annan dag,det lär ju finnas kvar !


Igår målade Calle och Affe med vattenfärg på eftermiddagen,jätteduktiga.

Efter det blev det badning ,det behövdes! De är HELT galna i badet,Calle försöker dyka....liksom ...i badkaret!


Blir nog en sväng till Fyrishov nån annan helg med alla vattendjuren,när alla slutat snora och se ut som leoparder   


Sen kollade vi på "Blåsningen" och Melodifestivalen,jag gillade de låtarna som gick vidare till Globen.


Just nu sover Calle middag ,sen blir det nog en promenad till affären och till änderna om vi har nåt gammalt bröd.

Imorgon är jag ledig,då ska Calle till BVC på 18 -månaderskontroll,spännande!




Av Mamma Xaramia - 6 februari 2010 15:16

skönt,alla lediga hela helgen,min enda HELT lediga helg....så skönt så!

Härhemma görs inte så himla mycket mer än det absolut nödvändigaste.


Calle snorar och hostar fortfarande och Alfred har fått några konstiga leopardfläckar på hela kroppen,ser helmysko ut.

Avvaktar nån dag och ser hur det utvecklas,vad det nu kan vara ,han är liksom inget sjuk eller har feber eller nåt annars....


Eddie och jag var och handlade,tog pulkan med oss så vi slapp bära tungt,skulle bla köpa kattsand.

Vi lyckades få med oss 4 kassar,en stor kattsandspåse och 6 st semlor...

  


Just nu står 2 plåtar egen pizza i ugnen,en med tonfisk,lök och svarta oliver och en med skinka och ananas....mums!


Affe och Loke spelar Wii med Eddie,Isak är iväg och spelar match i Vattholma,hoppas de vinner !


Ikväll blir det Melodifestivalen   och till det ett glas vin.

Av Mamma Xaramia - 4 februari 2010 18:07

och tåget till stan samtidigt med Pappan när han åkte till jobbet,hann gå en stund tillsammans och kolla lite och äta lunch,mysigt !


Eftersom pappan jobbar eftermiddag ikväll så har jag bytt bort mitt eftermiddagspass på jobbet ,det funkar ju inte att vi båda är borta till minst 21.30

Imorgon jobbar jag 14-21.15 men då är ju sambon ledig så då funkar det.


Syrran va snäll och ställde upp och "passade" Calle när han sov igårkväll med barnvakten(en sån där babylistener eller vad de heter ).Han sov hela tiden och mötet på jobbet var bra,spännande!


Efter en stund på stan åkte Pappan o jobbade och Calle och jag gick på stan och shoppade lite.

Hittade en tuff knallgrön Kermit-tröja och ett par mjuka jeans till honom,stl 92 nu,fasiken så han växer Lillkillen.

    

Tyckte annars det mest fanns tråkiga kläder...han är i nån "mellanstorlek" mellan bebisgullet och de större killarnas tuffa kläder.

Vill dessutom ha lite tuffa kläder men inte hårda stela jeans med massa dragkedjor och annat vasst på...gillar heller inte fula blaffiga tryck på(en del tryck går bra )


Jag gillar lite färgglada kläder även på killar men allt är svart(vilket jag iofs gillar),marinblått och grått...tråk tråk...fram för knallgrönt,turkost och orange....sååå fint ju!


Handlade lite vin till helgen....och jag fick visa leg....liksom!!  


Jag fyller 38 i sommar...hahahahahaha men men jag vet hur svårt det är att se hur gammal nån är,men så himla ung tycker jag nog inte att jag ser ut *s*

Nåja,man får väl ta det som en komplimang eller nåt  


Calle slumrade till en halvtimme i vagnen på stan ,men nån riktig "middagssovning" blev det inte så han var trött och lite  gnällig på bussen hem trots alla knep att underhålla honom.

Mest var han arg för att han va tvungen att sitta i vagnen eller mitt knä och inte fick springa fritt i bussen....hetsigt temprament har han den lille....härligt härligt!

Av Mamma Xaramia - 3 februari 2010 12:33

idag,både hemma och på jobbet så att säga.

Sambon o jag sover ihop och ses en kvart hemma mellan bytena mellan jobb/Calle och Calle/jobb.......nåja vi hinner inte nöta på varann....vi ses ju inte alls dessa dar då jag börjar tidigt och sambon jobbar eftermiddag och kommer hem när jag somnat ! Ovant som sjutton men i längden blir det nog bra.


Hela eftermiddagen igår bara softade vi och myste,lite frusna och småsnoriga,kollade youtubeklipp på datorn och drömde oss bort på resesidor på nätet .....tänk att få lite sol o värme nu!!


Gissa om jag är less på Gummybear nu....efter några dagars intensivt lyssnande



Calle sov middag sent igår så jag passade på att slumra till i soffan,lyssnade på bok,trött efter den dåliga nattsömnen och jobb tidigt ju.....

Men grannarna ovanpå förde ett sjujäkla liv,hade kunnat strypa dem faktiskt,det borde va förbjudet att störa sina grannar BÅDE nattetid och dagtid!!


Calle somnade rätt tidigt så jag fick tid att läsa lite bok,har snart läst ut "Dödergök" av Katarina Wennstam,riktigt bra faktiskt!!

  


Hade nog precis somnat när Calle började hosta massor....sen somna jag och då busade katterna....sen somnade jag och då smög sambon in som kom från jobbet....då var klockan nästan 00.30...sen ringde klockan innan 6...härligt härligt!!


Jobb till 11.30,mycket att göra men kul ändå.Va tvungen att gå hem en stund tidigare så sambon kom iväg med bussen vid 12 till jobbet (em denna veckan ).

På så sätt har vi båda kunnat jobba men haft Calle (snorisen ) hemma från dagis denna veckan.Slapp VAB....skönt!!

Ikväll är det möte på jobbet ,spännande!



Av Mamma Xaramia - 2 februari 2010 12:24

härhemma!

Inatt har vi sovit i samma säng men mer än så är det inte ha ha


Sambon jobbar skift på jobbet och åker hemifrån 12 och var inte hemma förrän efter midnatt igår,då sov jag sen nån timme....fast jag hade svårt att somna ,ovan att somna själv ju och att sambon va och jobbade.

Dessutom 2 tokiga katter som bråkade...ggrrrrr!


Calle snorig och var lite allmänt hängig/gnällig igår eftermiddag så han fick va hemma från dagis idag och sambon o jag trixade med arbetstiderna så vi gick om varann,förmiddag/eftermiddagsskift!


Jag slutade en halvtimme tidigare så jag hann hem innan han måste åka med bussen....så kunde Calle va hemma idag.

Tur det,för både han o sambon sov till 10.30 typ!! Även om han verkar piggare idag så rinner snoret konstant och som sagt,han sov massor....somnade innan 18 igår,sov till 6 imorse,välling och somnade om till 10.30 liksom...


Blir kanske lika imorgon att vi får skifta lite härhemma ,vi får se...




Av Mamma Xaramia - 1 februari 2010 15:52

städat lite med jättebra "hjälp" hi hi.

Calle gillar att städa...


Har precis kommit hem från en härlig promenad till affären,Calle fick gå en lång bit själv....jättekul,ett steg fram och två bak ungefär.

En bit på vägen mötte vi syrran o en massa barn som hade snöbollskrig eller nåt....de såg ut som snögubbar!

  


Nu ska vi fixa lite mellis o mysa en stund


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards