En dag i taget.....

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Mamma Xaramia - 26 januari 2010 13:02

höll på att försova oss,av en händelse hörde jag när sambon stängde dörren och gick....och kollade klockan....hade sovit en kvart längre än jag tänkt så det vara bara att kliva upp.Hade en liten snurr-unge mellan oss i natt....tydligen(kommer inte ihåg när han kom,men han låg där helt plötsligt iallafall !)


Jobbigt när man vaknar av en fot i ryggen men samtidigt så himla mysigt att sova alla tillsammans ju  


Hann fixa i ordning mig,fixa välling och frukost till Alfred,dricka en kopp kaffe innan småttingarna vaknade,hur skönt som helst.

Sen väckte jag de större sjusovarna,Calle och jag gick hemifrån 6.20,Affe kollade på film en stund och sen fick han va hos Thilda en stund innan bussen gick.


Calle var först på dagis idag,hur pigg och glad som helst,mysigt med TVÅ fröknar helt för sig självt en stund   

Som sagt,i dagisfrågan har jag fått tänka om....jag som aldrig förstod hur man kunde lämna en "så liten" på dagis.....jag vet nu att man kan det med gott samvete och de gillar det,de har det bra och de utvecklas massor.


Calle älskar dagis och jag älskar att han älskar det för jag älskar att jobba.

Jag vill vara en förebild för mina barn,en stark arbetande mamma som kan försörja sig själv (om jag måste )....och det skäms jag inte ett dugg över !!



Just nu känns det mesta ganska fantastiskt faktiskt.Lite smågnabb hemma och lite småtjafs på jobbet emellanåt men men....vi har nötit på varann mycket hemma när sambon gått arbetslös och haft mycket dålig ekonomi (frustration att inte kunna påverka när man vill )och på jobbet ska nya schemas synkas så det funkar....det tar tid och kräver lite jobb!


Är så himla glad för mina stora barns skull.Haft lite dåligt samvete när jag insåg att jag nog inte kan va ledig så mycket på sport - eller påsklovet.....och så plötsligt berättar de att de ska åka bort med sin pappa(och kusiner och farfar.)

Gran Canaria i april,veckan efter påsklovet.....blir lite avis på dem ,men det är dom värda,så många gånger om.....


Barnen har inte valt att jag och deras pappa separerade och  nu får de det bästa av bådas världar,hem och familjer,visst...allt har inte alltid varit konfliktsfritt ,men jag är SÅ glad att de bor hos sin pappa med,har ett hem där med,nya syskon.....och en bra relation med sin pappa,känns jättebra .





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards