En dag i taget.....

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Mamma Xaramia - 27 januari 2010 13:50

tvätt har det blivit hittills idag ....härligt härligt,hunnit sortera lite med i Calles garderob.....ännu en storlek som är urväxt!

Han börjar bli stor Lillkillen,går och sjunger "atta dee,atta dee" härhemma (lilla snigel akta dej )och pratar en massa hela tiden....skavsår i öronen snart


Calle snorar och snorar,lite gnälligare än annars men ändå hyfsat pigg....han fick följa med ner till tvättstugan några vändor,bra med lite "hjälp" ju   

Några vändor hann jag när han sov tidig middag,nu vilar både han o Affe så jag ska ner och hämta det sista strax....sen blir det mellis om en liten stund och börja fundera på vad vi ska äta idag,undras vad som finns hemma ?


Funkar ju inte att gå iväg med en sjukling,i snöoväder dessutom så vi får väl se vad skåpen erbjuder....nåt kan man nog få till...

          

Av Mamma Xaramia - 27 januari 2010 08:51

eller nåt,blev en hemmadag istället för jobb,VAB för Calle idag.Första gången med honom ju,sambon har ju alltid funnits hemma förut så det har funkat ändå,men nu jobbar han ju för fullt.

Tvärdålig i magen är han lillskiten och jag har bytit 1000 bajsblöjor känns det som .

Får väl tänka positivt och vara glad så länge han inte kräks.....


Ringt massa samtal på morgonen,dagis,fritids och jobbet.

Har bokat tvättstugan så jag har fullt upp hela dan idag,massor av tvätt ju!!


Ändå känner jag mig lite smått rastlös,kanske för att jag brukar va på jobbet...men men,jag har inte valt att sonen ska bajsa en massa.

Eller så är jag bara trött efter att ha varit vaken flera ggr i natt med??


Ska passa på att vila/sova en stund när Calle sover ....skönt!!  

Nåt positivt bland alla bajsblöjsbyten....vågen visar neråt,hela 1,9 kg sen förra måndagen...fan va jag är BÄST!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards