En dag i taget.....

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Mamma Xaramia - 25 januari 2010 20:16

vaknade halv 5 av katterna som busade,långt innan sambons klocka ens ringt ....liksom...

Slumrade till en stund till,men somnade inte.


Sambon iväg med bussen vid 6,frukost till småkillarna härhemma,väcka de stora...sen till bussen med Alfred.


Hem o drack lite mer kaffe,Calle o jag röjde undan lite härhemma(nåja JAG försökte röja,exakt vad han gjorde vet man inte....he he ),diskade och ringde några telefonsamtal,sen gick vi till dagis i god tid,skönt att slippa stressa och att promenera även fast det var ganska kallt.

Lämnade 9.45,började jobba 10.


Slutade 16,handlade lite och sen dags att samla ihop alla småttingar,Calle på dagis (hade funkat kanon även med längre dag ,han hade busat lite mer på em än annars ) och sen Alfred på fritids,hem och fixa lite middag,snabbt och enkelt,pyttipanna.....en rätt vanlig dag ,intensiv och fullt ös...men vadå...det är ju så livet är,ett himla pusslande med tider o så för att få ihop det.


Visst kan man gnälla och pusta över det....jag tycker INTE det är kul att gå upp skittidigt eller att ha en gnällig unge hängandes i byxorna innan middagen är klar....men det blir liksom inget bättre av det!?!

Det är såhär livet ser ut- bara att hantera det.


Stiga upp när klockan ringer,se allt positivt och ge Calle lite kiwi medans maten blev klar....så har ännu en dag gått ....och faktiskt mycket bättre än förväntat......jag fixade det ...själv!! No problems!

 Ovant och stressigt javisst men va sjutton,har ju bott själv med 3 ungar förut ...och jobbat, så en mer eller mindre att ta hand om när sambon åker innan mig o kommer hem efter mig va en baggis.


Sambon kom med bussen lagom som maten va klar,middag ihop och sen lek en stund innan det var dags för de små att sova tidigt.Blev en lång dag idag!

Har tagit ett långt varmt bad och ska sova tidigt,imorgon börjar jag redan 7....och ska lämna på dagis INNAN det,promenera dit dessutom ju!


Alfred får va en stund hos syrran innan bussen kommer så Mamsen får lite "inskolning" på detta att rodda allt o alla barn ensam på mornarna med lämningar o allt och räkna ut hur lång tid det tar och i vilken ordning som blir smidigast liksom.......sen på onsdag blir det lämning av både Affe och Calle innan 7....tur man har morgonpigga småkillar   



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards