En dag i taget.....

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Mamma Xaramia - 14 januari 2010 19:47

Om att utvecklas

 

Jag går gatan ner

Det finns ett djupt hål i trottoaren.

Jag ramlar i.

Jag är förlorad. Jag är hopplös. Det är inte mitt fel.

Det tar en evighet att finna vägen ut.

 

Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål i trottoaren.

Jag låtsas att jag inte ser det.

Jag faller ner igen

Jag kan inte tro jag är på samma plats!

Men det är inte mitt fel.

Det tar fortfarande lång tid att komma ut.

 

Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål i trottoaren.

Jag ser att det är där.

Jag ramlar fortfarande i det; det är en vana.

Mina ögon är öppna.

Jag vet var jag är.

Det är mitt fel.

Jag kommer ur det omedelbart.

 

 

Jag går samma gata ner.

Det finns ett djupt hål i trottoaren.

Jag går vid sidan av hålet.

 

Jag tar en annan gata.

 

Författare okänd

 

***

Av Mamma Xaramia - 14 januari 2010 15:42

Vaknade vid 7,fick sova en hel timme längre än annars....ledig idag ju men måste upp med alla barn som ska till skolan.

Efter att ha lämnat Affe vid bussen och druckit lite mer kaffe med sambon gick Calle och jag till Kyrkis.

Han tycker det är jättekul där,nya saker och andra barn än på dagis och mamma är ju med....lite konstigt tycker han nog.

Men skönt att ha nåt att "göra" ju,för att bara gå hemma o va inne ruttnar man ju på....det blir bara bus och gnäll,då är det bättre att ta sig iväg en sväng ....helt klart värt besväret att böka på sig alla tjocka vinterkläder.


Det som är bra med Kyrkis är ju att alla hjälps åt att "passa" allas barn och att man slipper göra deg och måla och sånt hemma,på kyrkis finns allt lättillgängligt och barnen ser hur de andra gör. Man slipper göra allt hemma själv ,praktiskt som sjutton ju!


      


Vi beställde lunch tills vi kom hem(rester sen häromdan ),sen somnade Calle så gott så och sov LÄNGE.Hade tänkt gå iväg och kolla på Affe o kusinerna som var och åkte skridskor,syrran va snäll och tog honom med sig....(Tack!)

men Calle hann inte vakna innan de var hemma igen.....


Sambon och jag hann vila en stund,passade på att ligga på spikmattan en stund....mysigt he he ...så skönt att få en liten stund för sig själv och hämta nya krafter.Det är viktigt att ta vara på såna stunder för att orka....


Och nu är det snart dags att börja med middagen.

Ikväll blir det en tidig kväll,alla är trötta idag efter en intensiv vecka.


Blir nog en film eller nåt,kanske en bra bok  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards