En dag i taget.....

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Mamma Xaramia - 29 januari 2010 17:08

Våga skratta högt-

och ta risken att göra dig lööjlig

 

Våga visa tårar-

och ta risken att framstå som sentimental

 

Våga sträcka dig mot en annan-

och ta risken att bli involverad i dennes liv

 

Våga berätta om dina tankar och drömmar-

och ta risken att de förminskas

 

Våga säga att du älskar-

och ta risken att bli avvisad

 

Våga tro på någonting-

och ta risken att misslyckas

 

Våga leva-

och ta risken att dö

Av Mamma Xaramia - 29 januari 2010 16:32

vaknade tidigt,lite kaffe och fixa i ordning sig.


Gick hemifrån 6.10 för att hinna lämna på fritids och dagis innan jag började 7.

Fan va stolt jag är,funkat kanon denna vecka....imorse hann jag liksom tom ta en kopp kaffe INNAN jag började.


Är det nåt man blir bra på som "dubbelarbetande" eller när man har flera barn är det att veta att alltid alltid tar liiiite längre tid än man från början tänkt så man ser till att ha en stund tillgodo.

Det värsta jag vet är att stressa och då särskilt på morgonen !


Jobbat 7-15,kanonbra dag på jobbet,hann med jättebra ,hade en tyst demo av grön och gul kiwi,kul när man hinner ordna sånt.


Lite värre för de som jobbar eftermiddagen troligen då det kommer MASSOR med varor....men men,jag jobbar hela helgen så då har jag göra   


Funkat bra med lite längre dar på dagis för Calle,han hinner "leka" mer....det verkar han tycka är kul!

En av favvo-fröknarna ska ju tyvärr sluta på Calles avdelning,hon ska starta upp en ny avdelning ute i en paviljong på gården ,så många nya småttingar ju.......men istället kommer en vikarie....en gammal jobbarkompis till mig (hon jobbade på Ica ett tag )faktiskt och hon har även jobbat på Calles dagis (fast annan avd ) så det känns jättebra...


Pappan i familjen har långa dar,stackarn....han som varit hemma så länge ju.

Denna vecka har han gått dagtid men fr o m nästa blir det skift,kommer vara både förmiddag,eftermiddag och natt....

Mycket nytt och ovant samtidigt förstår jag att det känns skönt att komma ut lite,träffa andra vuxna människor och att ha fått ett jobb ....


Grattis Älskling till jobbet än en gång,hoppas du kommer trivas!


Tillsammans fixar vi detta med familj,barn o jobb,är så stolt över oss ...  

Bara man hjälps åt så funkar det....,tillsammans är vi ett fantastiskt team!


Handla en snabbis,sen promenad hem i snömodden,samla upp småttingarna på dagis/fritids(med skridskor,tröjor mm ),hem o fika lite ,sen ska de 3 större till sin pappa och Calle och jag inväntar Pappan,sen blir det fredagsmys,kanske film,lite god mat och ev nåt glas vin...och nästa vecka blir det bara jag,sambon o Calle ...."Lilla Familjen"....ovant!


Sambon kommer jobba eftermiddag så då får vi pussla och trixa med tider o sånt men det är det värt!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards