En dag i taget.....

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Mamma Xaramia - 12 juli 2009 16:51

Finns några bloggar jag följer av olika anledningar.Det är svårt att sätta fingret på varför man fastnar för en viss hemsida,ett diskussionsfurum eller en blogg....vissa gillar man bara o vissa inte!!


Vem eller vilka som följer min blogg vet jag inte,några vet jag,andra inte och det känns heller inte så viktigt....jag skriver om min vardag,mina tankar,vårt liv i en stor bullrig familj med många viljor,....


Jag skriver om roliga saker,om sorgen vi lever med varje dag,om Calles framsteg,om jobbet ,delar med mig av boktips,skriver om de stora killarna , lägger in bilder på barnen och sånt jag vill dela med mig av....men allra mest skriver jag mina tankar och funderingar,den delen av mig som inte alltid kommer till uttryck på nåt annat vis....tankar,funderingar,småsaker jag funderar på och stora saker jag mår bra eller dåligt över.....min blogg är MIN!

Jag tycker och tänker en väldans massa och....man FÅR det!!


Min blogg är som en sorts "DAGBOK" fast även ett fotoalbum,en diktsamling och en uppdatering av vad som händer i familjen....


Jag försöker alltid skriva utifrån mig själv,vad jag skriver här är min ensak ,det är MINA tankar ord och känslor,sen är det upp till var o en läsa.....att tolka ,att ev ta åt sig,att reflektera,att fundera......eller så låter man bli! Gillar man inte det jag skriver behöver man inte läsa!


Vissa bloggar gillar man som sagt,för mig är det oftast de som bloggar på ett personligt sätt,som delar med sig och faktiskt lämnar ut sig en del,även om man kan va anonym så kanske man delar med sig av sina känslor och tankar.


Tyvärr har en av mina favoritbloggare stängt sin blogg,Marcus Birro skrev med känsla ,självinsikt och humor.Han drog sig heller inte för att lämna ut sig om sina svarta tankar och sina jobbiga upplevelser....en sån blogg känns väldigt levande och blir intressant att följa

 ....medans vissa bloggar är totalt ointressanta.En av de saker som betyder mest för om jag ska kolla in igen är att det HÄNDER nåt på bloggen....att det känns som att man vill läsa mer....igen o igen o igen....sen spelar det egentligen inte SÅ stor roll vad det skrivs om ....


En sak som jag däremot har väldigt svårt för är tråkiga bloggar,såna som inte handlar om nåt alls liksom....som sällan uppdateras.

Gillar inte heller folk som bloggar som har ett dåligt språk,stavar fel,särskriver,uttrycker saker konstigt osv osv...men det är ju MIN åsikt!!

Av Mamma Xaramia - 12 juli 2009 13:43

Vishet är att acceptera verkligheten såsom den är....

Att leva innebär att försöka vara vis,sann,ärlig och öppen framför

allt mot sig själv.Det är att vilja och våga drömma.Att våga vara sig själv och leva sitt liv.Att våga utvecklas...söka nya vägar.....


Att kunna se och acceptera verkligheten som den är.

Det är att veta vad,vem och när vi kan påverka.Men det är även att inse vad vi bör släppa taget om......och när...

Vishet är att vara öppen mot livet,men även att se till att ha gränser och integritet....~Att värna om sig själv för att man är värdefull~


~~kloka ord,så kloka ord.....de flesta tagna ur en bok,några är mina och önskan är väl att en dag besitta all denna enorma vishet.....i konsten att LEVA .........är en bit på väg men har långt kvar än..~~


Att känna mening i livet handlar mycket om att hålla dialogen levande med sig själv....Vår livskvalitet och livsglädje beror på hur levande vi känner oss....


om du inte lever ditt liv så lever du nån annans....man måste börja med att vara sann(ärlig!) mot sig själv,lyssna till sin egen inre röst,leva sitt eget liv,gå sin egen väg,göra egna val,våga utvecklas....misslyckas.......det viktiga är väl att lära av erfarenheterna ,misstagen,omvärdera på vägen,göra om och göra rätt....då lever man sitt liv och ingen annans...


Acceptera att livet är NU,du lever här och nu,just här och just nu...


  

Av Mamma Xaramia - 12 juli 2009 08:00

Hade en trevlig kväll hos moster igår kväll.....fast myggen anföll senare.

Myggoljan hjälpte en del och röken från grillen höll dem borta skapligt iallafall.

Cyklade dit med alla barnen,grillen var redan tänd  när vi kom och alla var hungriga.


En salig blandning blev det,lax,kycklingfilé,kött,korv,potatis och goda kalla såser.

Melon och jordgubbssallad till efterrätt.Calle mumsade som sjutton på allt möjligt,han provsmakade även de röda vinbären som fanns på buskarna :)


Stora killarna testade den jättestora studsmattan hos Ewa,de var jätteduktiga på att hoppa verkligen.De har ju en studsmatta hos sin pappa men denna var ännu större en sån vi hade i gympahallen när jag gick i skolan .


Även jag testade att hoppa lite och faktiskt kom jag ur sängen idag.

Väntar på att klockan ska gå lite,barnen ska strax gå ut till bussen,de ska åka till Eckerö med sin pappa

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards