En dag i taget.....

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Mamma Xaramia - 17 juli 2009 14:20

säger bara en sak!! SE den!!


Gillade boken ,och filmen höll måttet med.....

Av Mamma Xaramia - 17 juli 2009 14:05


Man behöver få gråta ibland när livet är förjävligt....


Att gråta är inte att ge upp,att gråta är att vattna sina maskrosrötter,så de kan växa och spränga asfalt!

(ur Anna Janssons bok "Inte ens det förflutna")


Jag har valt att gå rakt igenom....på gott och ont! Jag är sån som person,jag backar inte medvetet(mer än drar mig undan i mitt skal emellanåt som de flesta Kräftor)även om det gör ont.





Jag tror på Livet,jag tror på Glädjen och jag vill ,även om det låter knäppt, vara någorlunda närvarande i mitt liv,så jag kämpar på utan medicin....försöker "överleva" de jobbiga dagarna och samla kraft de bra dagarna.....


Varje sorg har sina tårar,de kommer oavsett om och när man vill,ibland inga.....ibland alla på en gång!

Det är svårt att leva med !Ovissheten! Osäkerheten! Känslan att aldrig veta när man slungas tillbaks till botten av det avgrundsdjupa svarta hålet som man kämpat för att komma ur ......helt plötsligt är man där,tillbaks på noll....och man vet inte vad som gjorde att man hamnade där....igen! igen o igen!


Enda trösten i det hela är att när man tagit sig upp därifrån så vet man att nästa gång faller man inte riktigt lika djupt,man tar sig upp lättare och det dröjer förhoppningsvis längre mellan gångerna man hamnar där....alltid nåt!:)

 

En dag i taget,ett steg,så går timmar,dagar ,veckor och månader .....och man inser att man överlever....


det är inte lätt alla gånger,långtifrån många gånger faktiskt....men man gör det,en dag i taget !!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards