En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Om bloggar och bloggande

Av Mamma Xaramia - 12 juli 2009 16:51

Finns några bloggar jag följer av olika anledningar.Det är svårt att sätta fingret på varför man fastnar för en viss hemsida,ett diskussionsfurum eller en blogg....vissa gillar man bara o vissa inte!!


Vem eller vilka som följer min blogg vet jag inte,några vet jag,andra inte och det känns heller inte så viktigt....jag skriver om min vardag,mina tankar,vårt liv i en stor bullrig familj med många viljor,....


Jag skriver om roliga saker,om sorgen vi lever med varje dag,om Calles framsteg,om jobbet ,delar med mig av boktips,skriver om de stora killarna , lägger in bilder på barnen och sånt jag vill dela med mig av....men allra mest skriver jag mina tankar och funderingar,den delen av mig som inte alltid kommer till uttryck på nåt annat vis....tankar,funderingar,småsaker jag funderar på och stora saker jag mår bra eller dåligt över.....min blogg är MIN!

Jag tycker och tänker en väldans massa och....man FÅR det!!


Min blogg är som en sorts "DAGBOK" fast även ett fotoalbum,en diktsamling och en uppdatering av vad som händer i familjen....


Jag försöker alltid skriva utifrån mig själv,vad jag skriver här är min ensak ,det är MINA tankar ord och känslor,sen är det upp till var o en läsa.....att tolka ,att ev ta åt sig,att reflektera,att fundera......eller så låter man bli! Gillar man inte det jag skriver behöver man inte läsa!


Vissa bloggar gillar man som sagt,för mig är det oftast de som bloggar på ett personligt sätt,som delar med sig och faktiskt lämnar ut sig en del,även om man kan va anonym så kanske man delar med sig av sina känslor och tankar.


Tyvärr har en av mina favoritbloggare stängt sin blogg,Marcus Birro skrev med känsla ,självinsikt och humor.Han drog sig heller inte för att lämna ut sig om sina svarta tankar och sina jobbiga upplevelser....en sån blogg känns väldigt levande och blir intressant att följa

 ....medans vissa bloggar är totalt ointressanta.En av de saker som betyder mest för om jag ska kolla in igen är att det HÄNDER nåt på bloggen....att det känns som att man vill läsa mer....igen o igen o igen....sen spelar det egentligen inte SÅ stor roll vad det skrivs om ....


En sak som jag däremot har väldigt svårt för är tråkiga bloggar,såna som inte handlar om nåt alls liksom....som sällan uppdateras.

Gillar inte heller folk som bloggar som har ett dåligt språk,stavar fel,särskriver,uttrycker saker konstigt osv osv...men det är ju MIN åsikt!!

 
 
Kvasthilda

Kvasthilda

12 juli 2009 17:18

Håller med :-) Har varit diskussioner om detta bland mina bloggvänner idag. Fast mest om "vänners" länkningars vardande eller inte...
Underbar unge! Ljuvlig hårfärg :-)

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Helen /Heke

Helen /Heke

16 juli 2009 16:21

Jättefina bilder på Calle och Doris. Hon får det säkert bra på landet men jag förstår att ni kommer att sakna henne.

Det är helt klart olika stilar på alla bloggar. De som är mest ointressanta - enligt min mening - är de unga tjejernas, som i princip bara handlar om dagens outfit och shopping/mode. En kusin till Leo som är 13 år - och en jättegullig tjej - har en blogg där man märker att hon börjar skriva som de äldre tonårstjejerna. Kan inte förstå hur någon "halvkänd" tonårstjej som bara bloggar om fester/kläder/mode kan få så många kommentarer. Det finns ju knappast något av intresse som de skriver.

http://leolejon.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards