En dag i taget.....

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Mamma Xaramia - 12 mars 2011 10:43

personer som beter sig som förvuxna tonåringar.

Stormar in i ett rum ,vräker ur sig nåt matyraktigt tjurigt(oftast helt utan förvarning ),drar sig undan och sen inte fattar att dennes uppträdande får efterverkningar på många olika sätt.


Ingen människa orkar med såna här personer,där humöret styr allt och alla ,hela tiden och där omgivningen tassar på tå för att försöka minimera utbrotten.

Att sen inte ens kunna be om ursäkt för att man missförstått eller tolkat fel eller kanske överreagerat,av ren jävla stolthet(dumhet?)och istället försöker tiga ihjäl saker.....nä sånt förstår jag bara inte.

Man ser inte ens hur de andra försöker....och försöker....och försöker...


för vems skull liksom ??


Man lägger ut sin egen jobbiga ångest och sitt dåliga mående på andra,så andra får skit för att man själv inte klarar av att hantera situationen....dåligt!


Bli gärna arg eller irriterad ,tala klarspråk,men var beredd att lyssna på vad den andre har att säga med.

Verkligen LYSSNA,utan att själv göra egna tolkningar!!!


Synd om såna personer som inte ser sin egen del i beteendet och inte heller är villiga att försöka ändra på sig ,trots att deras humör förstör så OTROLIGT mycket!

Jag har också ett jäkligt hett humör,men det är sällan jag bara hugger och anfaller utan att förvarna först.....och aldrig utan att förklara varför.....


nåja,mest synd om såna personer själva.Stöter bort allt och alla och blir helt ensam till slut....sorgligt!


Nu ska jag till stan o inhandla några cider och strosa lite.

Ikväll blir det nog lite Melodifestival och kanske pubkväll  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards