En dag i taget.....

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Mamma Xaramia - 4 mars 2011 19:38

Vaknade natten mellan lördag söndag (idag är det fredag ),vaken 4-5 timmar av intensiv smärta i övre delen av magen.Misstänkte gallan då jag haft lika nån gång förr men då släppte det efter nån timme.


Detta ville inte släppa så tidigt på morgonen väckte jag sambon,In till Akuten.

Provtagning,Ultraljud mm mm och en ständig väntan.

Läkaren hittade inget direkt men skrev remiss till ytterligare ett utförligare ultraljud.

Väntan väntan,UL konstaterade att jag hade en sten i gallan,en rätt stor som satt inbäddad.Fick smärtstillande och efter att ha haft dropp nästan hela dan hade smärtan nästan avklingat så jag blev utskriven och skulle få en kallelse för operation till Enköpingslasarett.


Gick till cafeterian,åt en halv smörgås......kände att det började mola lite lagom som sambon kom och hämtade mig.Vi hann bara hem o vända så fick vi åka in igen.

Väntan på akuten igen.....länge.

Inlagd för observation.Hög på morfin,Hur ont har du på en skala mellan 1 och 10 ?

typ 100 !


förbereddes för akut operation på natten .sänkan höjts från 9,5 (tidigt på akuten ) till 245.

Mer väntan.....operationen blev av mitt på dan på TISDAGEN,då hade jag haft ont sen natten lördag-söndag..


Nåja,nu är stenen" eller Ägget borta,jag äter smärtstillande och mår skit emellanåt.

Magen vill inte riktigt komma igång som jag vill,ständigt uppblåst och det spänner och drar:(


Stenen i en burk bredvid ett lypsyl

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards