En dag i taget.....

Alla inlägg under maj 2010

Av Mamma Xaramia - 10 maj 2010 20:37

va länge sen ........sällan jag blir riktigt arg,så där heligt JÄVLAR satans förbannad!!!


 Jag funderade ett tag på att leja syrran som barnvakt o ut o springa !!!

(sambon jobbar em,adrenalinet pumpar här)


Ni som känner mig lite vet att det ska nog ganska MYCKET till för att jag ens ska tänka tanken att springa med mina leder och ont i hela kroppen ....men jag exploderar snart!! Tårarna sprutar och jag är bara ARG,ARG,ARG! så jävla frustrerad!  


Jag vet fan inte vad jag ska göra......jag ORKAR inte mer!!


Har varit SÅ mycket sista tiden.precis kommit hem från ett jobbmöte med facket inblandade.Mötet var bra....känns som det finns mycket att göra där innan nåt händer och jag undrar om ledningen inte bitit sig själv i arslet liksom....ska bli spännande o se vad som händer framöver!


Hela situationen är ett KAOS milt sagt....men i det hela kändes mötet bra.


MEN det är inte därför jag är arg


mitt ex ringde precis,de hade haft utv samtal för äldste sonen idag....jamen så bra att jag blev informerad då ?!?


skolan har bett SONEN tala om detta för mig,sonen som har svårt att komma ihåg ens vilken tid han börjar på morgonen,han har diagnosen add,....DET visste den vikarierande läraren inte ens om...?? liksom hallå ?? kontakt?? detta har jag drivit och tjatat om sen sonen gick i lågstadiet....gah!!


han kommer ev inte klara målen för årskursen och det får vi veta NU,i maj??? jippi hallå??! sonen får inte den hjälp han behöver,fast han fått diagnos,fast han blivit utredd o lovad det!!

helt plötsligt läraren borta,vikarie i flera månader utan att vi föräldrar blir informerade o helt plötsligt ny rektor


fan helvetes jävla skitskola ,jag vet fan inte vad jag ska göra.


Jag orkar inte med mer nu!!


Mycket svordomar i sista inläggen ....och jag undrar fortfarande (för att återknyta till tidigare inlägg)


(I stormen härdas eken....)


Är jag eken ? har jag blivit härdad ?


Eller har jag varit eken för länge och borde bli STORMEN nu ??!

Av Mamma Xaramia - 10 maj 2010 13:55

jag är less på falsk solidaritet,less på feghet......jag har tyvärr nog inte energi nog att gå i spetsen o så på barrikaderna o skrika.....annars skulle jag det!


Promise!


Jag har en jävla vilja,en känsla för rätt o fel......jag har även ganska långt tålamod och det ska ganska mycket till för att jag ska bli RIKTIGT uppretad och tar strid.....


den gränsen är passerad! dags för förändring!


Vilken återstår att se!!  Det som sker ....det sker!


I stormen härdas eken sägs det.....undras om jag är stormen??? ....eller eken ?  


Tack Familjen att ni finns här ,Tack Barnen o Tack Älskling ! Love You  

Av Mamma Xaramia - 7 maj 2010 16:53

tydligen,idag var det dags för de större killarna att åka till sin pappa.


De har ju varit här sen de kom hem från utlandsresan och efterföljande båt och bussresa gennom Europa för att ta sig hem (pga Islands askmolm)


Det har varit 2 härliga veckor,det mesta har flytit på hur bra som helst.

Idag har jag kört hårt med Eddie på jobbet,sista praodan ju   


Men jag tror han har tyckt att det har varit kul!Även fast jag släpade iväg honom tidigt i morse (började 7 och då lämnade vi på dagis innan )

Tack Isak och Thilda för hjälpen med Alfred på morgonen och Tack Isak för att du är en snäll storebror som hämtade Affe på fritids....  


Nu ska jag gosa med Lillfisen en stund innan pappan kommer hem.Ikväll blir det nog nåt smarrigt att äta,en bra film,mys med sambon och nåt glas vin.....


Sen jobb i helgen ,både lördag och söndag !

Av Mamma Xaramia - 6 maj 2010 11:52

funkar det inte att ladda upp foton??? grrr

flera dar nu har det strulat,men varför....uppladdningskö..jaha ? men den måste väl ändå ta slut nån gång? kön alltså

Av Mamma Xaramia - 5 maj 2010 14:47

Calle lite snorig fortfarande men ingen feber idag.

Lediga imorgon men sen blir det nog jobb igen   


Igår började fotbollsträningen för Alfred,som han längtat.Denna säsong kommer jag kunna vara med med o kolla,förra säsongen jobbade jag ju jämt kväll tyvärr men sambon fixade det så bra .


Både igår och idag har det varit kallt ute,ruggigt....brrr!


Men men en cykeltur med Thilda o alla barn till affären och sen lite glass i lekparken.Skönt att komma ut en stund iallafall,även om vi är hemma "sjuka" så måste man ju ha lite luft och som sagt,idag är Calle feberfri .


Har precis börjat på dessa böcker,verkar lovande...

Svinhugg utspelar sig på Gotland och det passar ju bra att Susanne Alfvengren läser på lite dialekt(ljudbok),den andra boken läser jag själv dvs en vanlig pocket

   

försöker lägga upp lite bilder från vår utflykt till Globen i helgen som var ,men nåt strular...


men men ....de kommer.....


Av Mamma Xaramia - 5 maj 2010 10:25

Lite stolt är jag allt över alla mina barn,alla VÅRA barn,alla älskade ungar..... Calle är snart 19 mån.... och min äldste börjar bli stor,han fyller 15 om några veckor......blir lite nostalgisk!


Att vara mamma är det underbaraste som finns:Jag är ingen perfekt mamma,inte ens i närheten faktiskt.....MEN jag är en jäkligt bra mamma,det känner jag i mammahjärtat oavsett vad andra utomstående anser.

   


Jag ser det på mina underbara goa NÖJDA glada ungar ,de är helt olika som individer och visst ryker vi ihop ibland men ganska sällan faktiskt med tanke på att sambon och jag faktiskt försöker få ihop 2 familjer till en med allt vad det innebär,inte helt enkelt.....6 barn med olika personlighet och olika viljor,som funkar bra i olika kombinationer....man kan välja att bråka om allt och inget eller så väljer man att försöka skapa harmoni i familjen.Vi väljer våra strider noga....


Vi har haft det tufft och många gånger har vi varit mindre bra föräldrar,men vi är dom vi är och gör en del misstag på vägen.

Misstag som vi försöker vara ärliga med inför varann och barnen,misstag vi försöker rätta till,vi visar barnen att vi är mänskliga,vi gör fel,vi klarar inte allt ,vi orkar inte allt.....vi mår pissdåligt ibland liksom dom också gör....


När en hel familj drabbas av sorg/kris är det som att ständigt gå på ett minfält,vem ska expodera härnäst?

Alla har sin sorg,sitt sätt att hantera den och alla är i olika faser oftast,det är skitjobbigt.....DESSUTOM ska man orka hantera vardagen,dagis, skola, jobb, föräldramöten,tandläkartider, avslutningar på allt möjligt,trotsiga småbarn,tjuriga storbarn ,obstinata tonåringar,matlagning,handling,tvätt, jobbiga ex, ungarnas kompisar, grannar, utvecklingssamtal, fotbollsträningar, släktingar......you name it!


Allt detta ÄVEN dagar då man helst ville stanna i sängen under täcket och bara grina och inte träffa NÅN ,även de dagarna måste man orka....


Vi har gått igenom mer som "familj" på våra dryga 3 år tillsammans än många andra gör på ett helt liv känns det som....på gott och ont!


Det har inte varit lätt,det ÄR inte lätt,livet är inte lätt.....inte en dag är enkel egentligen... .


Jag är glad att vi är där vi är idag men jag skulle inte vilja göra om det om jag fick välja.....och jag hoppas att de allra flesta slipper gå igenom vad vi gjort .

Av Mamma Xaramia - 3 maj 2010 14:21

måste vara jobbigt att hela tiden behöva "mäta" sig med andra...


Min cykel är faktiskt lite större än din ....jaha och?

Jag kan faktiskt hoppa längre....jaha och?

Den här mobilen är lite häftigare .....jaha ??


Detta är ju ändå rent materiella saker......ännu värre är väl när man börjar mäta och bedöma själva personligheten....


Jag är faktiskt gladare än du......och hur VET man det ?? Vad är egentligen glädje ? hur mäter man det ?


jag är varken snyggast,hoppar längst eller har häftigast mobil.Jag är inte perfekt....

Känner mig rätt nöjd ändå.Jag är "good enough"....det räcker!

Jag är jag liksom-that´s it!!

och DET är jag BÄST på,för det finns bara en JAG   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards