En dag i taget.....

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Mamma Xaramia - 3 maj 2010 14:21

måste vara jobbigt att hela tiden behöva "mäta" sig med andra...


Min cykel är faktiskt lite större än din ....jaha och?

Jag kan faktiskt hoppa längre....jaha och?

Den här mobilen är lite häftigare .....jaha ??


Detta är ju ändå rent materiella saker......ännu värre är väl när man börjar mäta och bedöma själva personligheten....


Jag är faktiskt gladare än du......och hur VET man det ?? Vad är egentligen glädje ? hur mäter man det ?


jag är varken snyggast,hoppar längst eller har häftigast mobil.Jag är inte perfekt....

Känner mig rätt nöjd ändå.Jag är "good enough"....det räcker!

Jag är jag liksom-that´s it!!

och DET är jag BÄST på,för det finns bara en JAG   

Av Mamma Xaramia - 3 maj 2010 12:07

igårkväll fick jag NOG på grannarna ovanför!


Jag tog en blompinne i stål och BANKADE o vrålade i trappan......sen blev det knäpptyst!


Herregud,fatta att folk försöker sova o alla inte har samma dygnsrytm liksom!


Imorse vaknade vi innan 6,och idag har vi INTE smygit.


Gå ut med ungarna o låt dem rasa av sig på dan så sover de nog på kvällarna /nätterna istället för som nu,river hela lägenheten.


Är det lika ikväll blir det slagborrmasin imorgon bitti!!he he he

Av Mamma Xaramia - 3 maj 2010 06:27

I lördags tog vi buss+ tåg till Globen,hockey mot Ryssland.Tyvärr förlorade vi   

När vi kom till Stockholm hade vi en stund över innan matchen började så vi gick lite i Gamla stan,åt på restaurang.

Maten hade kunnat va bättre men jag tror alla blev mätta iallafall.

Calle hittade köttbullar på buffébordet så HAN var nöjd iallafall ha ha ,han älskar ju köttbullar.


Var inte hemma förrän strax efter 22,då hade vi hunnit med en sväng till Max oxh ätit en gång till,åkt buss,tåg och tunnelbana.Calle somnade på pendeln nästan direkt och sov i vagnen hela vägen hem......tåg är sövande !


OCH denna gången var isen hel,dvs ingen vaktmästare som borrat hål i isen som förr en gång när vi skulle till Globen.


Hade en kanondag med alla barnen i Stockholm,Ida och Max mötte upp oss där och var tyvärr tvungna att åka hem direkt därifrån pga fotbollsträning dan efter men men....de får väl komma hit snart igen nån helg.


Igår var det soligt men kallt,var mycket ute men det var inte jätteskönt.


Barnens kusin vägg i vägg hade kalas med tårta så vi var där och fikade.På eftermiddagen grillade vi lite korv.....men åt inne då det var kyligt ute.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards