En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Imorgon är en stor dag....

Av Mamma Xaramia - 16 augusti 2009 08:13

då börjar min lillplutt på dagis
Han kommer gå på samma dagis och samma avd som storebrorsan gick på,fast han börjar ju 6-årsverksamhet nu....men jag känner igen både lokaler och vissa i personalen,det känns bra.

Har laddat för detta länge,hade egentligen velat att han fått varit hemma längre(för att mina andra varit det kanske )...men då såg situationen annorlunda ut,idag har vi inte möjlighet till det.
Men nu har vi varit så inställda på detta så det känns verkligen kanonbra,Calle är ju världens mest enkla unge,nöjd och social...älskar andra barn och att göra saker så jag tror han kommer älska dagis...


Jobbat har jag ju gjort hela sommaren då sambon varit förälraledig,vilket funkat kanon... har fått mitt schema nu.....alla på jobbet har ju fått nya scheman då vi bytte chef under min sjukskrivning/för ledighet....

Inte riktigt samma som förr men det blir nog bra.

Har många stängningar (jobbar i en ica-butik) ,men de dagarna börjar jag inte förrän 15 och ibland 17...så de dagarna kommer Calle troligen va hemma eller bara kort dag på dagis...

Nån dag jobbar jag bara 7-10 och nån 6-12,så det blir inte så mycket dagis som vi från början trodde,beroende på om sambon får jobb eller börjar plugga.....hur vardagen kommer se ut rent praktiskt vet vi inte riktigt,men det löser vi.....har ju haft svårt att fylla i tider till dagisdå jag inte vetat hur jag skulle jobba men pratade med tanten på kommunen och hon förstod vår situation.


En dag i taget....vi har fixat allt praktiskt,har fixat alla kläder som behövs,skor,regnkläder osv....så tar vi en dag i taget så ska det nog funka.


Det blir Calles pappa som får sköta det mesta av inskolningen,jag jobbar ju.....men jag känner mig helt trygg med det.Calle är inte mammig alls ,mer pappas kille nästan och denna gång det är dags för inskolning är jag helt trygg med att låta pappan sköta det.De andra 3 har jag skolat in,det har funkat kanon,det har nog mest varit jag som haft svårare att lämna,ungarna har älskat dagis från första stund....tur det,för jag skulle ha jättesvårt att lämna ett barn som bara gråter....

 

Håll tummarna att Calle gillar dagis med...!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards