En dag i taget.....

Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Mamma Xaramia - 9 augusti 2009 16:51

hela högen.....svettigt o varmt blev det men kul var det :)

Av Mamma Xaramia - 9 augusti 2009 08:58

vad säger man ???

Eldfesten är nåt alldeles speciellt och efter att inte ha varit där förra året(ösregn ) va jag inställd på att inte gå i år heller faktiskt(jobb o ingen barnvakt)....men det ändrade sig.


Jobbade tll 21.15 och SJÄLVKLART strulade allt som kunde strula just då ha ha 


Hem o tog en snabbdusch,tog ett glas vin med sambon o sen cyklade vi iväg.

Första gången på hur länge som helst som sambon o jag gick ut tillsammans och kunde sitta o dricka en öl o bara vara vi liksom....hur mysigt som helst:)


Stora killarna hemma o kolla film o myste,"barnvakt" åt de sovande småbröderna med grannen ( min lillasyster Thilda) vägg i vägg som "backup"....OM nåt skulle hända....vad skulle kunna hända egentligen ??

Att nån av de små vaknar o inte somnar om....ja då är vi 5 min bort med cykel o mobilen på ( i bh:n för att va säker på att märka när den vibbar )

 ....Isak har full koll på hur man fixar välling och de små brukar jämt sova hela natten vilket de också gjorde.


Och för de stora killarnas skull fanns Thilda vägg i vägg hemma som en extra trygghet....Tack Syrran,du är bäst att ha ibland!!


Kolla lite uppträdande,fackelsim,fyrverkerierna o drack en öl,åkte hem tidigt....sen delade sambon o jag på ett paket kräftor väl hemma,hur gott som helst.


Vi hann ju inte äta kräftor INNAN Eldfesten (som de flesta gör)eftersom jag jobbade....så vi gjorde tvärtom !!! Ha ha ha ...ja vi är lite knasiga ibland :)

Av Mamma Xaramia - 9 augusti 2009 08:14

tänk va häftigt...jag har FYRTAL i grabbar!!

Fyra stycken av samma sort ,men ändå så olika....helt olika personligheter,men ändå med drag av varann.oftast sams o jättegoa mot varann,men visst ryker de ihop,konstigt vore det ju annars....


Nån gång har jag (tydligen !) sagt till min mamma att jag vill ha 5 barn när jag blir stor....hmmm....det kommer jag inte ihåg ,men hon säger att jag ska ha sagt det.


När jag hade 2 var jag helnöjd,det kändes fullt tillräckligt,men det var nog för att de var relativt tätt födda,jag pluggade heltid (och jobbade extra)och det hände en massa annat i livet just då.


Saker som man då var ganska ovan vid är idag inte alls lika jobbiga.

Jag minns att jag ofta kände mig frustrerad,barnen tog väldigt mycket kraft o energi,jag hade knappt nån egen tid alls(vilket jag hade behövt!)


Idag är jag bättre på att ge mig själv lite tid när och om jag känner att jag behöver,men å andra sidan är inte behovet lika stort idag....


Uppfostran,konfliktlösning,gränssättning och såna saker är ju sånt som är mest ovant med första barnet (eller första o andra om det är syskonbråk o sånt)....sen lär man sig lite varteftersom ju och lär sig hantera saker på ett annat sätt och då blir en del saker inte alls lika jobbiga som man kanske en gång tyckte......


Sen blev det en sladdis o....efter separation o en massa annat....så sitter jag här med 4 underbara grabbar o en liten Ängladotter i himlen som valde att lämna oss alldeles för tidigt,det är mer än de flesta nånsin får .....

ni är mitt allt,mina älskade ungar!!


så....det blev 5 barn ....men kanske inte riktigt på det sättet jag hade trott,men det blev bra ändå



En Ängel flög förbi mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende,på vår jord....



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards