En dag i taget.....

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mamma Xaramia - 3 augusti 2011 15:58

toppensommar

mannen frisk i år ju,förra sommaren var han dålig och hade klippkort på sjukhuset

Gifte oss ju i juni på Skansens drop-in bröllop med alla barnen närvarande.

Har åkt en kryssning med mannen ,haft Calle utlånad till stora syrran en vecka,då de varit på Kolmården.
Har varit till Stockholm med nästan alla barn och sett Aquaria och Armémuseet.

Hunnit bara slappa,fiska lite,äta gott.....nu nyligen hemkomna från några dars tältande mellan Härnösand och Ö-vik med bara Calle,kanonfina dar,åkt upp på Skuleberget.
Varit på Fyrishov Äventyrsbad,ätit på China...

Jag var ju sjukskriven några veckor pga knäppa armen,som fortfarande inte är riktigt bra men men......har sagt upp mig .

Äntligen!
Läser en 7.5 p sommarkurs i litteratur,att läsa deckare,jämföra och få högskolepoäng liksom...hur kul som helst!
Fått besked att jag kommit in på Högskolan i höst.....

En riktigt riktigt bra sommar

Och jag mår bättre än på mycket,mycket länge.....  

Av Mamma Xaramia - 2 augusti 2011 12:45

                         

 
Av Mamma Xaramia - 2 augusti 2011 10:32
alltså,jag vet att man tjatar om det.....men vart tar tiden vägen??

Åren går SÅ otroligt fort och vips så ......min lille Calle blir 3 år idag !

Känns som igår jag väntade och väntade,mådde piss av foglossning och smärtsam sorg efter barnet som inte blev av.Och tyckte att ingen förstod! Alla bara sa,det kommer gå bra .....

Långt segt öppningsskede,sen plopp ut ,barnmorskan hann knappt in i rummet :D

Jag svor åt läkaren,hade panik,hemsk dödsångest och var fruktansvärt rädd att inte få ett levande barn.Jag var hög på lustgas och tuppade nästan av av smärtan och chocken att allt plötsligt gick så fort....sen poff rutschkana ut som en hal ål....lilla rödhåriga ettriga ungen...som jag var så rädd att jag inte skulle kunna ta till mig och älska efter det vi gått igenom.

Ingen tvekan,jag hade aldrig behövt va orolig!
Han var så självklar,kärleken var detsamma !
     
    
      
Av Mamma Xaramia - 2 augusti 2011 08:59

Nu har vi sett en del av Sverige,en del var helt nya ställen för både mannen och mig Har allra norraste Sverige kvar och sen är jag osäker på om jag varit i Dalsland och Blekinge....sen har jag nog varit i alla landskap.
Nä inte öland heller....

Körde uppåt tidigt i lördags,körde och körde,hittade en jättefin camping utefter Höga Kusten,Norrfällsviken,mitt mellan Härnösand och Örnsköldsvik(om jag inte minns fel ).Kan rekommenderas!!

Alltså,jag är egentligen ingen campingmänniska,har svårt att ligga trångt och så(med husvagnarna alltså!),men nu låg vi i tält en bra bit in på campingen,naturområde,med egen eldstad till varje tält nästan.Fast vi hade folk omkring oss så blev det väldigt mysig känsla.....och nära till toa /och dusch och en liten bit bort.....HAVET,så underbart vackert !

Behöver jag säga att vi haft underbara dagar,sovit som prinsar och prinsessor,lyssnat på havet och skogen ,grillar på kvällarna och åkt linbana upp på Skuleberget. Calle har kastat sten i havet,han älskar det!!


Tog omvägen kring Åre igår,skulle kolla om min syrra va hemma (ville överraska ) men det va hon ju inte  så vi åkte hemåt och lagom som vi hittade några campingar så öste regnet ner inne i landet ....så vi åkte en bit till,och en bit till och slutligen sa vi att vi kan lika gärna åka ända hem,inte så kul att slå upp tältet om regnet hinner ikapp oss ?? Nåja,så är det när man inte planerar mer utan bara packar bilen utan mål och åker......Calle har varit så himla duktig,tur han älskar att åka bil

Tror vi räknade ut att vi passerat Uppland(där vi ju bor) Gästrikland,Hälsingland,Medelpad,Ångermanland ,Jämtland,Härjedalen....

Här har vi en kille som fyller 3 år idag !
Hipp hipp hurra finaste Calle,ikväll är det 3 år sen han åkte rutchkana ut tjoff ....efter många timmars segt öppningsarbete...sen bara kom han den busen och sen dess har det inte varit en lugn stund 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards