En dag i taget.....

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mamma Xaramia - 11 augusti 2011 18:02

firar vi,hela 2 månader som gifta,det ni !! 


Moment 4 på Deckarkursen i princip avklarad nu,bara sista delmomentet kvar så är kursen klar.


En jämförande uppsats....såååå nu kommer detta evigt tradiga (och svåra ) pm-skrivandet från Komvux till användning iallafall,bra det ju!!


Av Mamma Xaramia - 10 augusti 2011 12:55

Skrev jag detta :


"så jäkla glad idag 


börjat skolan i måndags.....det klart bästa jag gjort,jag var velig och vet fortfarande inte vad jag tänker bli?

men ska börja med att läsa så jag är behörig till högskolan...sen vet man aldriglutar åt lärare men vem vet....


känner mig "hemma" i skolans värld.....


Situationen på jobbet och mitt mående var katastrof,så jäkla less.........jag var tvungen att GÖRA nåt för att inte gå under...så ....jag tog steget och fasiken så glad jag är!

Istället för frustration blev känslan positivitet och jävlaranamma.

Dags att satsa på sig själv!! Orkar inte va frustrerad mer....


Vet att det kommer bli tuff med studier o alla barn o hemmet osv....men va sjutton,har klarat värre saker än det ju 


Då ska jag tamejtusan klara Mattekursen med....inga tvivel!


Två dar nu har vi haft lite introduktion,personliga samtal med planering för var o en utifrån vad man ska läsa.Haft lite känna varann-övningar....kurs i gruppdynamik,....mycket fokuserat på personligt ansvar,att få alla att trivas och att allt är möjligt.Att våga tro på sig själv!


Så underbar föreläsare och så himla många nya fina människor att lära känna......så kul nu efter några dar att se utvecklingen ,hur folk våga börja öppna sig,gruppera sig,söka nya vänner.....blir alldeles pirrig av sånt...."


Och nu ett år senare kan jag bara konstatera....Det gick!!

Över förväntan till och med!  


Klarade både Matte A och B kurserna !Och de andra med!

Visst var det kämpigt och vissa dar visste man inte om man skulle skratta eller gråta?!Oftast skrattade jag men ibland grät jag !


Jag har somnat på bussen av trötthet,jag har gråtit pga stress och jag har svurit över uppgifter och prov..... men jag har också skrattat så jag kiknat,varit underbart lycklig över resultaten på en del prov.

jag bär med mig denna känslan inom mig nu när det snart är dags för hårdpluggande igen....Högskolan nästa.


jag VET att det kommer bli kämpigt,jag kommer säkerligen gråta av utmattning igen och va på väg att bryta ihop....igen .....och igen.....och igen!


Men det kommer gå bra ,det är jag helt övertygad om !



Av Mamma Xaramia - 10 augusti 2011 07:22

mannen började jobba igen i måndags och för Calle och Alfred var det dags för dagis och fritids.


Jag har ju pluggat halvtid på distans nästan hela sommaren,med barnen hemma,men nu blir det lite inskolning igen för dem innan det "riktiga" pluggandet drar igång i slutet av månaden.Läskigt ju?!


Kommer det överhuvudtaget funka att plugga? heltid ?

Pendla till Gävle liksom ....? men men klart det funkar!!Det måste det göra !!

Det är ju detta jag vill ju,jag är sååå taggad och motiverad!


Har redan börjat tjuvläsa en del av de böcker jag köpt begagnade ju,känns lovande.


Av Mamma Xaramia - 10 augusti 2011 07:18

Jag går gatan ner

Det finns ett djupt hål i trottoaren.

Jag ramlar i.

Jag är förlorad. Jag är hopplös. Det är inte mitt fel.

Det tar en evighet att finna vägen ut.

 

Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål i trottoaren.

Jag låtsas att jag inte ser det.

Jag faller ner igen

Jag kan inte tro jag är på samma plats!

Men det är inte mitt fel.

Det tar fortfarande lång tid att komma ut.

 

Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål i trottoaren.

Jag ser att det är där.

Jag ramlar fortfarande i det; det är en vana.

Mina ögon är öppna.

Jag vet var jag är.

Det är mitt fel.

Jag kommer ur det omedelbart.

 

 

Jag går samma gata ner.

Det finns ett djupt hål i trottoaren.

Jag går vid sidan av hålet.

 

Jag tar en annan gata


   








Av Mamma Xaramia - 7 augusti 2011 12:28

ha ha ha Calle 3 år ska absolut åka "kameler" på Liseberg säger han....ehhh va ??

Vi har pratat mycket om Liseberg,kollat på hemsaidan,bilder osv,ska dit om ett par veckor....

Och efter lite luskande så har vi fattat att det är KARUSELLER han menar,fast han säger att det heter kameler och envisas med att karuseller = kameler!!

Av Mamma Xaramia - 6 augusti 2011 07:56

Efter mycket funderande har vi beslutat att låta vår hund Brorsan flytta.

Vi har inte,hur gärna vi än skulle vilja eller försöker,den tiden som han behöver.

Mannen jobbar numera dagtid och inte längre 3-skift,äldste sonen ska börja gymnasiet i Uppsala och kommer få långa dagar och själv ska jag ju plugga på Högskolan,en vanlig utbildning och inte distans som var tänkt från början...


Han avskyr ju dessutom att va själv och stressar upp sig enormt och behöver nån som helst alltid finns hemma ju.


Sorgligt och tomt härhemma just nu när alla fortfarande är lediga och Brorsan saknas,men alldeles strax drar jobb/skola och sånt igång igen och då hade det troligen blivit ohållbart i längden....


Tomt härhemma,tycker mig höra de små tassarna hela tiden ,men också en lättnad att veta att han fått det bra!!

Han har flyttat till ett pensionärspar som just nu är i sitt sommarhus i Orsa,annars i Stockholm.

Pensionärer som alltid haft hund tidigare,som aktivt sökte en hund på Blocket och som är hemma nästan jämt....tjaaa vad ska man säga??

Kan det bli bättre ?


Igår pratade jag med nya husse och Brorsan låg bredvid honom i soffan....hmm.

Lite bortskämd??


Parets son + sambo lånade med sig Brorsan när de åkte upp till föräldrarna förra helgen ,de skulle låna honom på "prov" några dar och se hur det funkade ....

Och sen blev han liksom kvar .....han hade tydligen charmat dem alla !


Som sagt,lite sorgligt men det absolut bästa för Brorsan   

Av Mamma Xaramia - 4 augusti 2011 20:59

exakt HUR gulligt det är att se sin nyblivna 3-åring prata med storasyrran i webcam...hon bor ju 20 mil härifrån.
Han gömde sig blygt under bordet,men sen ställde vi ner laptopen och han fattade hela grejen och sprang och hämtade Charlie,sin goseapa som han fick av henne på Kolmården för några veckor sen....och körde upp den ända in i linsen liksom ha ha....nutte !!

Ibland är dagens teknik bara SÅ bra 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards